Hubs niet vindbaar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 08:31
Beste,

De volgende situatie heb ik bij mij thuis.
Ziggo modem(wifi uitgeschakeld) -> deco p7, als router ingesteld.

Alle kabelde internet verbindingen gaan rechtstreeks naar het Ziggo modem. Alle draadloze verbindingen gaan naar de deco's echter kan ik niet draadloos een bedraad apparaat benaderen.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Marc

Beste antwoord (via Messem op 08-10-2020 15:33)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Messem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Dit klopt niet helemaal als je gebruik maakt van het deco systeem is het sowieso een mesh systeem. Het wel of niet in AP of router modus staan heeft niet heel veel te maken met of de overige deco's bedraad of draadloos in het netwerk staan.....correct me if i'm wrong....
Your wrong.

Bij dit soort systemen komt een hoop marketing kretologie voor die nooit de lading goed dekken.

Technisch gezien bestaat een wifi mesh systeem uit een main die bekabelt aangesloten is en als router voor het mesh systeem functioneert.
Alle ander nodes zijn dan alleen via wifi met die main connected.

Een variant daarop is dat je client nodes op een kabel aansluit en die kabel weer op de main aansluit.
Dit is dan een mesh met een bekabelde backhaul.

Als een leverancier een AP mode toevoegt dan is er geen main meer en dus ook geen mesh systeem en is die main ook geen router meer, maar zijn alle nodes (inclusief de main) gewoon AP's en moet je ze ook allemaal met een kabel aansluiten.

Als je nu vreemde combinaties maakt door bijvoorbeeld de main in mesh mode te zetten en een client node bekabelt aan je ISP router te hangen(dus niet aan de main deco) dan krijg je heel vreemde effecten waaronder zelf potentiele loops waardoor je hele system hangt.

En verder is het zo dat zo gauw je die deco in mesh mode hebt, hij een router is en dus hebt je een apart subnet die het subnet van je ISP router niet ziet.

En als je in AP mode staat en als je de ISP router dan in bridge mode zet, je helemaal geen router meer hebt dan hang je rechtstreeks op het internet, niet zo veilig vrees ik.

Als je die Deco als mesh wilt gebruiken en ook verbinding met je overige apparatuur wilt hebben moet je die overige apparatuur bekabelt (via een switch) op die main deco aansluiten en niet rechtstreeks op je ISP router.

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2399/

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 06-10-2020 11:49 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

je hebt nu 2 routers achter elkaar geknubbeld.
Dan kunnen ze elkaar idd niet zien.

Steek die bekabelde ook in de deco (en zet je ziggo in bridgemodus indien mogelijk), of gebruik de ziggo als router en stel die deco in als alleen accespoint.

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 05-10-2020 10:00 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 15:40
als je de ziggo modem niet in bridge mode hebt staan heb je nu een ziggo bekabeld netwerk, en een deco wifi netwerk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook: [HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point = sticky topic voordat je een nieuw topic ging openen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
heuveltje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:56:

Steek die bekabelde ook in de deco, of gebruik de ziggo als router en stel die deco in als alleen accespoint.
Bedankt voor je snel antwoord!

Ja hier was ik al bang voor , heb alleen het idee dat de wifi via deco als die ingesteld is als router stabieler is dan wanneer de AP modus aan staat. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 16:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Messem schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Bedankt voor je snel antwoord!

Ja hier was ik al bang voor , heb alleen het idee dat de wifi via deco als die ingesteld is als router stabieler is dan wanneer de AP modus aan staat. Is dit mogelijk?
Theoretiesch gezien zou het niet uit moeten maken. Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe goed of slecht ze alles geimplementeerd hebben in die D7.

Wel kan het zijn als de verbinding tussen die d7 en de Ziggo modem al slecht is, en er veel packetloos is. dat het stabieler lijkt in router mode. omdat de dhcp pakketten vanuit het ziggo modem verloren raken voor ze bij de devices zijn.

Maar zonder te gaan meten en tracen op dat netwerk is daar zo niks van te zeggen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Als je de deco's allemaal met een kabel aansluit is het veel beter om ze in AP mode te zetten, dan is je main deco geen router meer.

Als je echter deco's hebt die niet via een kabel aangesloten zitten dan zul je ze als mesh moeten schakelen en dan wordt de main deco een router en is het wifi netwerk een ander subnet dan het netwerk van je Ziggo connectbox.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
Ben(V) schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:15:
Als je de deco's allemaal met een kabel aansluit is het veel beter om ze in AP mode te zetten, dan is je main deco geen router meer.

Als je echter deco's hebt die niet via een kabel aangesloten zitten dan zul je ze als mesh moeten schakelen en dan wordt de main deco een router en is het wifi netwerk een ander subnet dan het netwerk van je Ziggo connectbox.
Dit klopt niet helemaal als je gebruik maakt van het deco systeem is het sowieso een mesh systeem. Het wel of niet in AP of router modus staan heeft niet heel veel te maken met of de overige deco's bedraad of draadloos in het netwerk staan.....correct me if i'm wrong....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
heuveltje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:56:

Steek die bekabelde ook in de deco (en zet je ziggo in bridgemodus indien mogelijk), of gebruik de ziggo als router en stel die deco in als alleen accespoint.
Ik heb sinds je reactie alles weer in AP modus staan, wat betreft de hubs is idd meteen alles opgelost.
Echter heb ik weer het probleem dat de internet verbinding weg valt...dus niet zo zeer de verbinding met de deco's maar met het internet...

De hoofddeco staat in de meterkast rechtstreeks op het ziggomodem aangesloten. De tweede deco staat in de woonkamer +- 5 meter en 2 deuren verder.
De 3de deco staat een verdieping hoger...+- 7 meter hemelsbreed, wel met een betonnenvloer ertussen.
De deco's zijn draadloos in het netwerk toegevoegd en met de backhaul via stroomnetwerk en draadloos

Het lijkt mij dat dit eigenlijk wel moet kunnen wat de afstand echter toch storingen in de AP modus, je hebt het erover om het Ziggo modem in bridge te laten zetten, toevallig enige kennis/ervaring met de firewall/antivirus van de deco's?

[ Voor 4% gewijzigd door Messem op 06-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Messem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:42:
[...]

Your wrong.

Bij dit soort systemen komt een hoop marketing kretologie voor die nooit de lading goed dekken.

Technisch gezien bestaat een wifi mesh systeem uit een main die bekabelt aangesloten is en als router voor het mesh systeem functioneert.

Een variant daarop is dat je client nodes op een kabel aansluit en die kabel weer op de main aansluit.

Als een leverancier een AP mode toevoegt dan is er geen main meer en dus ook geen mesh systeem en is die main ook geen router meer, maar zijn alle nodes (inclusief de main) gewoon AP's en moet je ze ook allemaal met een kabel aansluiten.

Als je nu vreemde combinaties maakt door bijvoorbeeld de main in mesh mode te zetten en een client node bekabelt aan je ISP router te hangen(dus niet aan de main deco) dan krijg je heel vreemde effecten waaronder zelf potentiele loops waardoor je hele system hangt.

En verder is het zo dat zo gauw je die deco in mesh mode hebt, hij een router is en dus hebt je een apart subnet die het subnet van je ISP router niet ziet.

En als je in AP mode staat en als je de ISP router dan in bridge mode zet, je helemaal geen router meer hebt dan hang je rechtstreeks op het internet, niet zo veilig vrees ik.

Als je die Deco als mesh wilt gebruiken en ook verbinding met je overige apparatuur wilt hebben moet je die overige apparatuur bekabelt (via een switch) op die main deco aansluiten en niet rechtstreeks op je ISP router.

[ Voor 12% gewijzigd door Ben(V) op 06-10-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messem
Ben(V) schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Your wrong.

Ik wilde je nog even bedanken voor de moeite van bovenstaand verhaal!

Het lijkt erop dat ik het deco systeem eindelijk stabiel werkend heb gekregen. De oorzaak lijkt te zijn geweest dat ik 2 deco's niet "achter" elkaar maar ”naast” elkaar had aangesloten op de router van ziggo.

Tevens heb ik de deco direct na de ziggo router geplaatst en dan de switch ipv andersom.
Pagina: 1