Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verandercoach
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07-2023
Ik heb een Panasonic TX-P50V20 met zeer beperkte netwerkfunctionaliteit en geen ethernetmogelijkheid in de buurt. Ter vervanging van mijn oude WD TV Live hub wil ik gebruik gaan maken van de NAS-functionaliteit van mijn Fritzbox door er een externe HD aan te hangen. De media van die NAS wil ik vervolgens draadloos kunnen streamen naar mijn tv. Ik heb geen ervaring met Google Chromecast.

Checkvraag: met de Google Chromecast ga ik ervan uit dat ik gewoon mijn NAS kan benaderen en media kan streamen naar mijn tv, klopt dat?

Vraag 2: kan ik de media direct streamen, of moet deze stream via mijn telefoon/tablet/laptop lopen (m.a.w. opvragen via telefoon, daar naartoe streamen en vervolgens doorcasten naar de Chromecast/tv)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:10
Kies je voor deze oplossing ivm een beperkt budget?

Ik zou kijken naar een wat degelijker oplossing. De capaciteit van routers is beperkt en streamen vergt best wel wat.

Kijk eens naar een synology of qnap. Als client (kodi of plex) volstaat een raspberry pi (4) of (voor 4k) een nvidia shield bijvoorbeeld.

Ik ken de nas functionaliteit van de fritzbox niet maar lijkt me niet dat die hiervoor bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:06

DarkSide

theres no place like ::1

ChromeCast is een casting device.
Je hebt dan een app op je telefoon nodig die bij je NAS kan en kan casten.
volgens mij gaat dat niet (lekker) werken.

Mogelijk wachten op de nieuwe CC met Google TV.

Als je geen smartTV hebt en lokale data. Dan is een android TV boxje meestal het handigst.
er zijn er verschillende. Waarvan de Shield een goede is (wel duur). Maar ook snel.
Dan idd iets van kodi er op (die kan gewoon een UNC pad benadere) en je films afspelen.

Plex heb je een plex server ook voor nodig. Dit kan ook op een NAS. Maar brengt je budget om hoog.

Zou dus gewoon voor een android TV boxje gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verandercoach
Kasper1985 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:41:
Kies je voor deze oplossing ivm een beperkt budget?

Ik zou kijken naar een wat degelijker oplossing. De capaciteit van routers is beperkt en streamen vergt best wel wat.

Kijk eens naar een synology of qnap. Als client (kodi of plex) volstaat een raspberry pi (4) of (voor 4k) een nvidia shield bijvoorbeeld.

Ik ken de nas functionaliteit van de fritzbox niet maar lijkt me niet dat die hiervoor bedoelt is.
Dat valt wel mee toch? Google Chromecast streamt ook gewoon draadloos 4k vanaf het internet via diezelfde router. Budget is niet het issue, maar wel vooral een zo onzichtbaar mogelijke oplossing (geen kastjes/draadjes etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verandercoach
DarkSide schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:
ChromeCast is een casting device.
Je hebt dan een app op je telefoon nodig die bij je NAS kan en kan casten.
volgens mij gaat dat niet (lekker) werken.

Mogelijk wachten op de nieuwe CC met Google TV.

Als je geen smartTV hebt en lokale data. Dan is een android TV boxje meestal het handigst.
er zijn er verschillende. Waarvan de Shield een goede is (wel duur). Maar ook snel.
Dan idd iets van kodi er op (die kan gewoon een UNC pad benadere) en je films afspelen.

Plex heb je een plex server ook voor nodig. Dit kan ook op een NAS. Maar brengt je budget om hoog.

Zou dus gewoon voor een android TV boxje gaan.
Shield is een idee maar dat is meer een upgrade van mijn WD TV Live hub dan een onzichtbare oplossing. Mijn WD kan ook de huidige media streamen van mijn NAS. Of begrijp ik je dan verkeerd?

Ik moet wel zeggen dat ik sowieso wil wachten op de CC met Google TV. Ik heb begrepen dat die alle beschikbare media in je huisnetwerk zoekt en aan je voorstelt. Dat zou wel perfect zijn.