Hoe openen van dit rond slot zonder sleutel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Ik heb voor m'n collectie een ontwaarder uit een bus gekregen. Alleen is de kabel ervan afgeknipt en zit de stekker nog in het apparaat. Om erbij te kunnen moet de ontwaarder uit de houder worden gehaald en onderstaand slot verhinderd dat.

Ik ken deze rondjes van een drive-bay in een PC, maar die kon je draaien door met een tang het middelste stuk vast te pakken. Dat kan bij deze niet en deze heeft ook nog pennetjes in de gleuf die je in kan drukken, dus hij heeft waarschijnlijk ook een vorm van vertanding.

Is er een manier om deze zonder sleutel te openen, zonder dat hij kapot gaat?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pz9gVM9l.jpg

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:57

franssie

Save the albatross

Of eens bij die maatschappij vragen of je de sleutel even mag gebruiken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vroeger kon dat met het kartonnetje wat in een pakje vloei zat. Deze kon je rond buigen en er in steken en draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een kettingslot in die vorm, mijn vrouw gebruikt dat voor haar electrische fiets. Als dit hetzelfde is, zit daar inderdaad een vertanding in.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:58

BCC

Achterkant bic pen als het een goedkoop slot is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanhel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:42
Kijk eens of deze methode werkt:

https://youtu.be/GCw9ymW_8sk

Ik geloof dat de methode is om met een haakje druk te zetten op het slot en dan de pinnetjes in te drukken.
Anders de fabrikant vragen om een sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:39
Wat is dit voor 'n apparaat eigenlijk? Ik ben wel benieuwd geworden maar kon zelf zo vlot niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Rob Z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:24:
Wat is dit voor 'n apparaat eigenlijk? Ik ben wel benieuwd geworden maar kon zelf zo vlot niks vinden.
als ik er op zoek lijkt het een OV buskaart knipper/ stempelaar in belgie.
https://www.bruzz.be/mobi...ontwaarder-weg-2019-08-30

[ Voor 13% gewijzigd door mrsar op 05-10-2020 09:35 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:52

Grin

Ride si sapis.

mrsar schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

als ik er op zoek lijkt het een OV buskaart knipper/ stempelaar in belgie.
https://www.bruzz.be/mobi...ontwaarder-weg-2019-08-30
Wat de TS al zei idd: "een ontwaarder uit een bus gekregen". Zal wel Vlaams zijn :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Die computersloten opende ik altijd met een rietje toen ik jong was en me ouders me probeerde van de PC af te houden :p

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:54
Grin schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Wat de TS al zei idd: "een ontwaarder uit een bus gekregen". Zal wel Vlaams zijn :)
ont-waarder. Oftwel: de waarde van een ticket afhalen. Wel grappig :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Dergelijke sloten zitten vaak in flipper- en arcade kasten, als ik de sleutel niet heb dan boor ik ze open, die sloten kun je nog overal krijgen en kosten bijna niets. YouTube: How to unlock, drill out, open a pinball machine or video game coin ...

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 05-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:39
Vraag even of LPL langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:31

EvH

Als ik het goed zie, betreft het een 8 pin tubular slot, je kan deze zonder kapot te maken openen met een tubular pick ( wel even de pinnen tellen ).

Eventueel zou je op het middelste gedeelte van het slot ( zie inhammetje ) (tegen)druk kunnen uitoefenen en dan 1 voor 1 de pinnen induwen om zo het slot open te krijgen zonder schade.

Snelste en goedkoopste manier: doorboren en vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik ga geen links plaatsen maar als je de juiste zoekopdracht weet te vinden op bepaalde chinese webshops dan kan je voor zeer weinig een lockpick kopen die dit slot in 5 min open heeft

of kijk even dit youtube kanaal deze man krijgt alles open binnen seconden wie weet heeft hij een filmpje waarmee hij een soortgelijk slot open maakt

https://www.youtube.com/r..._query=lockpicking+lawyer

p.s. hier een gevonden van de lockpicking lawyer met jou type slot (sorry voor de naam van het filmpje)

YouTube: [862] Getting Into My Wife’s Beaver (April Fools Video)

[ Voor 22% gewijzigd door copywizard op 05-10-2020 17:47 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De juiste zoekopdracht staat in het eerste reply in dit onderwerp :+
En gewoon via Amazon.nl te bestellen. NIets illegaals aan (zolang je er niet mee buitenshuis loopt samen met ander gereedschap).
Misschien zelfs wel leuk om eens een centraal lockpicking topic aan te maken in een niet helemaal openbaar deel van het forum? _/-\o_

copywizard schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:44:
<>
p.s. hier een gevonden van de lockpicking lawyer met jou type slot (sorry voor de naam van het filmpje)

YouTube: [862] Getting Into My Wife’s Beaver (April Fools Video)
Ik ga helemaal stuk hier _/-\o_
Wat een geniale (1 april) video.

[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 05-10-2020 17:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Een kartonnetje in de gleuf heb ik geprobeerd, dat werkt i.i.g. niet :P

Druk zetten in het midden en dan de pinnetjes 1-voor-1 indrukken werkt ook niet, ze veren gewoon terug na het indrukken. Een paar blijven wel even hangen bij heel veel druk in het midden, maar zodra je een beetje loslaat veren ze weer terug. Er zitten 7 in, ze tegelijk indrukken en dan ook nog eens het midden draaien wordt lastig :P Ondertussen beschadigd het inhammetje ook.

Het is me trouwens überhaupt niet duidelijk of die 7 pinnetjes nou allemaal even diep ingedrukt moeten worden of tot verschillende dieptes.

Die "tubular lockpick" lijkt nog het meest eenvoudig in het filmpje... hij draait 'm een paar keer heen-en-weer en het is open :o Maar het is wel een prijzige set :/

Ik ga morgen eens aan een vriend vragen of hij aan een sleutel kan komen, anders wordt het toch die set bestellen om het te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:56
Een tubular pick bestellen :) Ik heb die ook een aantal liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lockpicking is een gevoel. Het makkelijkste voorbeeld is een kinderfietsslot uit de jaren '90 met drie ringen. Als je daar aan trekt gaat één ring zwaar, die draai je tot ie los komt, dan heb je er twee over en dan stuk voor stuk zoeken naar letterlijk de minste weerstand.
Als je dat gevoel hebt - 8 seconden, laptopslot met cijfercode 30 seconden etc etc.
Maar beter eerst vragen om een originele sleutel (die moeten er zijn in een bakje ergens) omdat ze wel redelijk niet meer gebruikt worden nu denk ik.

Pagina: 1