Hoi,
Ik heb op windows 2016 een vpn server rol aangemaakt. Adressering netjes op orde gemaakt en alles is up and running.
Ik ga vanaf mijn client het internet op, dan via internet naar de vpn server en dan via nat naar binnen.
Ik heb in regedit het volgende gezet met waarde 2.
AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule
AssumeUDPEncapsulationOnSendRule
Poorten in de experiabox geforward. ( 500, 1701, 4500) L2tp naar juiste IP.
Gescanned via een port scanner, niks bereikbaar, firewall netjes opengezet, ook niet bereikbaar.
Na wat uurtjes puzzelen en troubleshooten blijkt dat de UDP poorten wel openstaan, echter op IP 0.0.0.0
Het IP zou moeten zijn 192.168.178.217. Dit kan ik zien via de ipv4 sectie in routing en remote acces en vervolgens bij de betreffende interface show udp listener ports in te zien.
Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ? Ik heb deze handleiding gevolgt.
YouTube: Windows Server 2016 VPN server setup
Ik heb op windows 2016 een vpn server rol aangemaakt. Adressering netjes op orde gemaakt en alles is up and running.
Ik ga vanaf mijn client het internet op, dan via internet naar de vpn server en dan via nat naar binnen.
Ik heb in regedit het volgende gezet met waarde 2.
AssumeUDPEncapsulationContextOnSendRule
AssumeUDPEncapsulationOnSendRule
Poorten in de experiabox geforward. ( 500, 1701, 4500) L2tp naar juiste IP.
Gescanned via een port scanner, niks bereikbaar, firewall netjes opengezet, ook niet bereikbaar.
Na wat uurtjes puzzelen en troubleshooten blijkt dat de UDP poorten wel openstaan, echter op IP 0.0.0.0
Het IP zou moeten zijn 192.168.178.217. Dit kan ik zien via de ipv4 sectie in routing en remote acces en vervolgens bij de betreffende interface show udp listener ports in te zien.
Enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg ? Ik heb deze handleiding gevolgt.
YouTube: Windows Server 2016 VPN server setup