Toon posts:

[Freesco] Probleem met move2hdd command

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb net freesco geinstalleerd op een 120mhz pc, 32 ram etc etc. en ik wilde daar freesco via het command 'move2hdd' naar mijn schijf kopieeren, alleen het lukt niet!
hij geeft de error:
No usable harddisk found
daarna:
error: cannot copy /mnt/kernel to /hd/router/etc etc

en dan: /hd -invalid argument.

Wat ik heb gedaan is:
Met een startup diskette het commando:
format c: /s uitgevoerd
Daarna stond er Command.com op de harde schijf (meer niet). en toen heb ik freesco gerunned om te proberen het op de harde schijf te zetten en toen kreeg ik die errors.....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Alain

Verwijderd

Ik denk dat freesco een linux partitie nodig heeft.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 15:37 schreef Crookie het volgende:
Ik denk dat freesco een linux partitie nodig heeft.
nope

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat het hieraan ligt:

In de CMOS staat dat de primary master de CD ROM is, de secondary master Not Installed en de slaves zijn allebei 1 hardeschijf (Allebei DOS, en C: is bootable gemaakt)

Moet de harde schijf C: een primary master zijn of ligt het daar helemaa niet aan?

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 16:02 schreef GhostKillah het volgende:
Misschien dat het hieraan ligt:

In de CMOS staat dat de primary master de CD ROM is, de secondary master Not Installed en de slaves zijn allebei 1 hardeschijf (Allebei DOS, en C: is bootable gemaakt)

Moet de harde schijf C: een primary master zijn of ligt het daar helemaa niet aan?
Dit lijkt me een heel logisch probleem, dus maar je hd primary master.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was idd het probleem. Irritant hoor... het hoort zeker te zijn om de harde schijf als primary master te zetten?

ach dat heb je als je een vader heb die er nog minder van snapt als jezelf en die pc eerst van hem was :)

Nou iig bedankt!
Pagina: 1