Weet niet zeker of het topic hier thuis hoort. Anders graag verplaatsen.
Mijn vriendin heeft gister een aanrijding gehad met een (bezorg)scooter. In eerste instantie werd door de tegenpartij direct aangegeven dat mijn partner schuldig is, want; bijzondere verrichting.
Ik ben echter benieuwd of dat klopt..?
Nu de vraag; als iemand tijdens een bijzondere verrichting (uitrijden parkeervak) stilstaat op de rijstrook om voorrang te verlenen en iemand klapt op de auto, is de gene die stilstaat dan nog steeds de aansprakelijke / schuldige?
Was zeker een meter voor de auto vrij, echter onduidelijk of de bestuurder kon uitwijken of te laat reageerde die onoplettendheid.
Overige:
- 30kmh zone
- auto 0km/h / stilstand
- scooter onbekend (gezien beperkte schade niet meer dan 30km/h schat ik)
- Regende
Een simplistische schets van de situatie getekend:
Mijn vriendin heeft gister een aanrijding gehad met een (bezorg)scooter. In eerste instantie werd door de tegenpartij direct aangegeven dat mijn partner schuldig is, want; bijzondere verrichting.
Ik ben echter benieuwd of dat klopt..?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nu de vraag; als iemand tijdens een bijzondere verrichting (uitrijden parkeervak) stilstaat op de rijstrook om voorrang te verlenen en iemand klapt op de auto, is de gene die stilstaat dan nog steeds de aansprakelijke / schuldige?
Was zeker een meter voor de auto vrij, echter onduidelijk of de bestuurder kon uitwijken of te laat reageerde die onoplettendheid.
Members only:
Inloggen
Overige:
- 30kmh zone
- auto 0km/h / stilstand
- scooter onbekend (gezien beperkte schade niet meer dan 30km/h schat ik)
- Regende
Een simplistische schets van de situatie getekend:
Members only:
Inloggen