Samsung 49Q80T of LG OLED48CX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 17:05
Ik zoek een nieuwe TV en twijfel tussen één van deze twee TV's:
  • LG OLED48CX
  • Samsung 49Q80T
Ik zit op ongeveer 3 meter van de TV af en vind een 55" te groot (ook is de OLED versie online te koop voor 1375,-).

Wat is je budget?
Mijn budget is max 1.600/1.700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het vooral gebruiken voor TV, Netflix en het spelen van games. De Xbox Series X is ondertussen gepre-orderd .

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar de LG ivm de HDMI 2.1 features zoals 120 fps op 4K. Echter ik heb de afgelopen 10+ jaar altijd een Samsung LCD gehad (waar ik ook super tevreden over ben geweest.

Welke vragen heb je hier nog over?
In hoeverre gaan we de komende jaren daadwerkelijk gamen op 120 fps op 4K? Ik speel geen shooters.
In hoeverre brand een OLED nog in? Lees in het LG topic dat er toch nog behoorlijk veel mensen zijn met klachten. Is een OLED 500 euro extra waard? Daarnaast wil ik op korte termijn mijn Sonos Playbar vervangen door een Arc (en dan is eArc ook wel fijn).

Volgens mij zijn beide wel een goede koop maar ik probeer wel een aankoop te doen die toekomstbestendig is. Een TV staat hier ongeveer 5-7 jaar in de woonkamer.

[ Voor 8% gewijzigd door rm84 op 04-10-2020 22:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Videokaarten worden steeds krachtiger. Op het moment moet je denken aan een 3080Ti als je in 120 fps op 4K wilt spelen, maar naarmate kaarten krachtiger worden zal dat meer worden. Ik denk dan ook dat dat daadwerkelijk heel gewoon gaat worden. Dat gezegd, is het echt niet zo dat je op 120Hz/4K moet spelen, ook als je HDMI 2.0 hebt valt er prima spelplezier te beleven, van lagere chromaresolutie heb je bij snel bewegend beeld niet snel last. Dus het is echt niet zo dat je niet zonder HDMI 2.1 kan.

Zoals al heel vaak gezegd moet je je om inbranden geen zorgen maken, ik zit hier eigenlijk veel vaker mensen met een LCD-televisie met een defect te adviseren dan OLED's met inbrandverschijnselen. Inbranden bestaat zeker, maar als je apparaat op een normale manier gebruikt is de kans dat je tegen inbranden aanloopt tegenwoordig nihil.

Is een OLED 500 euro extra waard? Wat bij betreft zeker, het verschil in beeldkwaliteit is gewoon echt groot en voor spelfanaten spelen de lage ingangslatentie, snelle reactietijden en HDMI 2.1 toch een belangrijke rol. Kijk wel even naar de prijzen van de 55" B9, C9, BX en CX, de kans is groot dat je een 55"-model voor minder op de kop tikt dan de 48".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Laat ik beginnen met het positieve. Op 3mtr is 55” echt niet te groot. Ik heb dezelfde stap gemaakt. 47” Philips LCD naar 55” oled. Dus ik zou voor 55” gaan. Samen met de Arc en hele mooi combi. Zijn ook ongeveer net zo groot. Een soundbar groter dan je tv vind ik er altijd wat lullig uitzien.

Minder positieve. Niemand kan de toekomst voorspellen qua gaming. Die 4K 120fps is al 100x gesteld. Nobody knows. Beter voorbereid zijn dan het niet hebben.

De cx veegt de vloer aan met de 80t. Letterlijk. Het aantal zones is belabbert. Inbranden zal wel meevallen. Zeker de nieuwere modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fm5Ysihlqxygtm-Q4b3AM3ZLPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMbUawc81Ym3tB49LhJPRhAf.jpg?f=fotoalbum_large