Ik heb een ASUS F555L sinds een jaar of 4 en sinds kort begint ie na ongeveer 10-15 minuten heel hard te zoemen/brommen. Ik heb Windows 10 op een SSD die ik een jaar geleden ipv de DVD drive heb geinstalleerd en de HD gebruik ik als back up. Ik weet niet zeker van welke component het vandaan lijkt te komen, de laptop blijft alles verder heel normaal doen, niks is langzamer ofzo. Ik gebruik m alleen om te surfen enz. Ik heb al mn belangrijke data al overgezet op een andere HD maar vind t ook zonde deze laptop zomaar weg te gooien als ik er iemand misschien nog een plezier mee kan doen, maar ik weet niet hoe ik erachter kan komen wat er precies mis is qua hardware. In de task manager staat dat ik maar 7% van mn CPU gebruik en volgens Speedfan ligt de temperatuur van mn CPU bij 42 graden en deCPU fan snelheid bij 2500 RPM, wat volgens Oom Google een normale snelheid is. Virus scan van Kaspersky was ook normaal. Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen checken om de oorzaak te vinden? Bedankt!
Allicht, want zoemen/brommen kan soms ook bij mensen tussen de oren zitten van toenemende irritatie: probeer eens een heeeeel goed & duidelijk filmpje te maken waar de zoem / brom zeer goed te horen is. En, als dat kan, beweeg dan ook je camera "om de laptop" zodat er mogelijk ook duidelijk is of het een bepaalde bron / richting is.
En voor jezelf; als de laptop zoemt / bromt; blijft dat dan ook aanhouden als je 'm optilt? Ondersteboven houdt? Opzij kantelt? Op een andere ondergrond legt? et?
En voor jezelf; als de laptop zoemt / bromt; blijft dat dan ook aanhouden als je 'm optilt? Ondersteboven houdt? Opzij kantelt? Op een andere ondergrond legt? et?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Tussen mn oren zit het zeker niet, haha! Maar bedankt voor je reactie :-D
Als ik de laptop optil en heen en weer kantel/blijf bewegen dan stopt het zoemen, maar zodra ik ophou hem te bewegen begint het weer. Het zoemen verandert trouwens ook van frequentie. En het is superhard.
Heb ff mn oor op de onderkant gehouden en het hardst is het zoemen hier:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aIBtYRN4zqpfWTYy2JcJIsiK.png?f=user_large)
(foto heb ik trouwens als screenshot van een youtube filmpje, is niet mijn eigen laptop)
ik weet helaas niet wat voor hardware daar zit..
Als ik de laptop optil en heen en weer kantel/blijf bewegen dan stopt het zoemen, maar zodra ik ophou hem te bewegen begint het weer. Het zoemen verandert trouwens ook van frequentie. En het is superhard.
Heb ff mn oor op de onderkant gehouden en het hardst is het zoemen hier:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aIBtYRN4zqpfWTYy2JcJIsiK.png?f=user_large)
(foto heb ik trouwens als screenshot van een youtube filmpje, is niet mijn eigen laptop)
ik weet helaas niet wat voor hardware daar zit..
Dat is je CPU koeler. Die zal wel vol met stof zitten. En na 15 min klopt dan wel, dan zal die aanslaan.
Merci! Dan open ik m ff en ga hem schoonmaken. Had ik eigenlijk eerder aan kunnen denken. Ik laat weten of t probleem daarmee is opgelost :-)
Pagina: 1