3070 kopen, wat staat mij te wachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinAlexander
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05 13:48
Hoi allemaal!

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Nvidia hun nieuwste videokaarten heel, heel erg gewild zijn.

Ik was zelf de afgelopen jaren al van plan om eens een PC te bouwen en met deze nieuwe serie dacht ik dat het maar eens tijd was.
Ik ben echter wel een beetje geschrokken van de snelheid waarmee de voorraad over de toonbank gaat. Dus vandaar dat ik hier wilde vragen of mensen tips hebben om die kaart in handen te krijgen - wat zijn de beste websites om te kijken? Moet ik echt 15 uur stipt klaar zitten op de 29e?

Het viel het me trouwens ook op dat de RTX 3080 serie voor een hogere prijs verkocht wordt dan de 719 euro van de Founders Edition. Ik neem aan dat ik hetzelfde kan verwachten bij de RTX 3070 serie? Hoe lang duurt het meestal voordat deze prijzen weer dalen? Heeft het zin om daarop te wachten (ook omdat er dan meer voorraad is)? Die Watch Dogs Legion Bundle zag er namelijk wel aantrekkelijk uit, en ik weet niet of ik nóg 100 of 200 euro extra uit wil geven.

Als allerlaatste, mijn pcpartpicker list voor de liefhebbers. Tips zijn altijd welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De beste manier om er 1 te krijgen is gewoon niet perse er 1 willen hebben op de dag dat die dingen uitkomen. Wacht gewoon een week of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ColinAlexander schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:19:
Hoi allemaal!

Het zal jullie vast niet ontgaan zijn dat Nvidia hun nieuwste videokaarten heel, heel erg gewild zijn.

Ik was zelf de afgelopen jaren al van plan om eens een PC te bouwen en met deze nieuwe serie dacht ik dat het maar eens tijd was.
Ik ben echter wel een beetje geschrokken van de snelheid waarmee de voorraad over de toonbank gaat. Dus vandaar dat ik hier wilde vragen of mensen tips hebben om die kaart in handen te krijgen - wat zijn de beste websites om te kijken? Moet ik echt 15 uur stipt klaar zitten op de 29e?

Het viel het me trouwens ook op dat de RTX 3080 serie voor een hogere prijs verkocht wordt dan de 719 euro van de Founders Edition. Ik neem aan dat ik hetzelfde kan verwachten bij de RTX 3070 serie? Hoe lang duurt het meestal voordat deze prijzen weer dalen? Heeft het zin om daarop te wachten (ook omdat er dan meer voorraad is)? Die Watch Dogs Legion Bundle zag er namelijk wel aantrekkelijk uit, en ik weet niet of ik nóg 100 of 200 euro extra uit wil geven.
Ik zou wel klaar en ingelogd zijn om 15u. Hier heeft Jr er twee gekocht vlak na 17u (3080 fe) bij Nvidia zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancalime
  • Laatst online: 23-02 20:18
Bereid je voor op absolute carnage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinAlexander
  • Laatst online: 24-05 13:48
Hackus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Ik zou wel klaar en ingelogd zijn om 15u. Hier heeft Jr er twee gekocht vlak na 17u (3080 fe) bij Nvidia zelf
Hoe heb je ze daar gekocht? Ik wilde zelf ook het liefst een FE, maar wordt verwezen naar de Nederlandse partners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:53
Je kan inderdaad het beste 5-10 minuten van te voren klaar zitten en flink refreshen. Als je voor een Founders Edition gaat, dan kun je volgens mij van te voren bij NVIDIA iets anders proberen te bestellen en je betaalgegevens alvast invullen, maar de bestelling niet afronden. Je betaalgegevens zijn dan, zover ik weet, al ingevuld wanneer je in de toekomst iets bij ze bestelt.

Alternate is een van de weinige winkels die de kaarten voor de adviesprijs verkoopt. Als je 100-200 euro extra gaat uitgeven voor woekerprijzen, kun je met een beetje geduld voor bijna hetzelfde geld een RTX 3080 kopen.

Qua gamebundels moet je kijken bij de webshop waar je bestelt of ze dat aanbieden en er dus niet van uitgaan dat het is inbegrepen.

Hoe lang duurt het totdat de prijzen weer dalen? Dat kan weken of maanden duren, misschien wel een half jaar. Ligt een beetje aan de verkrijgbaarheid en wat de concurrentie doet.

Je kunt ook beter lage verwachtingen hebben zodat je niet teleurgesteld bent als je geen kaart scoort. Met een bestelling weet je tenminste dat je in de rij staat en heb je nog tijd om de nieuwe kaarten van AMD te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancalime
  • Laatst online: 23-02 20:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 10:44

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dergelijke vragen kan je hier stellen: [ZT][Nvidia GeForce RTX 30XX] Ervaringen & Discussie

Het behoeft geen eigen topic. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.