Wie helpt mij aan een mail-client?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Hoi,

Ik ben op zoek naar een mail-client die ik kan gebruiken met mijn zakelijke laptop. Ik ben al een poos aan het zoeken, maar ik heb een specifieke vraag. Ik denk dat ik daarom in het forum geen antwoord kan vinden.

Mijn zakelijke e-mail komt binnen op een Novell-server. Ik gebruikte tot een poosje terug een geïnstalleerde versie van Groupwise. Die kan ik helaas nu niet meer via Wifi gebruiken (alleen nog als ik op het werk aan de draad zit, das met een laptop en veel wisselende werkplek iets wat bijna niet meer voorkomt).

Ik kan de e-mail via Exchange binnenhalen in 'Mail' op m'n iPhone, en ook de agenda werkt prima. Ik kan ook via de Mail-app die in Windows 10 ingebakken zit de e-mail binnenhalen. Die app vindt ik een drama.

Dat betekent dat ik veroordeeld ben tot Groupwise via VDI (liever niet, traag, sluit steeds af, opstarten duurt te lang) of via de Webmail, ook niet ideaal.

Ik ben daarom op zoek naar een programma waarmee ik de e-mail en agenda kan synchroniseren. De meeste programma's werken echter niet. Ik heb al een hele rits geprobeerd (Ms Outlook, Thunderbird, eM-client, Mailbird) echter, ik krijg het niet werkend.

Ik weet ook niet waarom een programma niet werkt en op de telefoon en via de Mail-app wel. Kan iemand wat licht op de zaak schijnen? Waarom werkt het een wel en het andere niet? Wie heeft de gouden tip voor een fijne e-mail-client die ik wel kan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:29
Wat zegt de helpdesk? Beetje een dooddoener maar ik denk niet dat je binnen het bedrijf de enige bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ja... laten we daar niet over beginnen. Ik werk in de de semi-publieke sector. De helpdesk staat niet echt te trappelen om te helpen. Klantvriendelijkheid hebben ze niet uitgevonden.

Kluitje in het riet en kastje naar de muur (we zijn bezig met transitie naar O365), wacht maar rustig een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

PoJa84 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:32:
... Ik heb al een hele rits geprobeerd (Ms Outlook, Thunderbird, eM-client, Mailbird) echter, ik krijg het niet werkend...
Als al die clients niet werken, dan ligt het dus niet aan de mail clients, maar aan degene die ze configureert.
Wij kunnen dan nog wel een dozijntje mail clients gaan opnoemen, maar die krijg je net zo goed niet aan de praat.

Je zult je moeten verdiepen in hoe de verbinding met de mail server tot stand kan worden gebracht en daarvoor heb je de helpdesk nodig. Probeer eens aardig voor ze te zijn ipv op ze af te geven op een publiekelijk forum

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De vraag gaat over een mailclient, ik verplaats het topic dan ook maar even naar:

Client Software Algemeen

Overigens zou ik mij gaan focussen op het feit dat bestaande clients niet functioneren, in plaats van vervangende clients zoeken. Outlook is gewoon een supported client vanuit Groupwise gezien, hoe je Outlook moet configureren staat hier: Setting Up Microsoft Outlook Clients

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is er ook mogelijkheid om via VPN verbinding te maken met het netwerk van je werkgever? Dat zou nog uitkomst kunnen bieden om Groupwise te kunnen blijven gebruiken.
Pagina: 1