Toon posts:

componenten oke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu al een hele tijd een pc kopen en ik heb ervoor gekozen om hem zelf in elkaar te gaan zetten. Mijn broer heeft hetzelfde gedaan en hij heeft mij ook geholpen met het kiezen van mijn onderdelen. Nu we alles bij elkaar hebben gezocht wil ik weten of alles wel goed is zo en of ik nog iets moet veranderen of verbeteren. De pc is bedoelt om op te gamen. Ik heb in totaal een budget van ongeveer 900 euro waar ik het liefst onder wil blijven.

moederbord: MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI
werkgeheugen: Corsair 16 GB DDR4-3200
grafische kaart: ASUS Radeon RX 570 ROG STRIX OC GAMING
harde schijven: Kingston A400, 480 GB SSD
Seagate BarraCuda, 2 TB SATA
processor: AMD Ryzen 5 2600, 3.4 GHz, AM4
voeding: SilentiumPC Vero L3 Bronze 700W
behuizing: Sharkoon M25-W 7.1

als iets niet klopt of niet bij elkaar kan zou ik het graag willen horen. alvast bedankt!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-01 12:48
Is er een bepaalde logica voor deze keuze aan onderdelen? Wat ga je er op spelen, welke resolutie, hoeveel fp etc.? Via de pricewatch kan je een mooi overzichtje maken van de onderdelen. Dan zie je meteen de totaalprijs, super handig.

Moederbord
Vrij duur. Zeker geen X570 nodig. Beter kan je een B550 (of desnoods B450) bord nemen.

RAM
Corsair wilt niet altijd even prettig met AMD werken. Crucial of G.skill werkt in veel gevallen een stuk beter. Ook altijd even de QVL controleren van het moederbord.

SSD
Voor enkele euro's meer heb je de pricewatch: Kingston A2000 500GB die een stuk sneller is en theoretisch een langere levensduur heeft. Scheelt ook weer met kabels.

Grafische kaart
Vrij slechte keuze aangezien je hier alweer 200+ euro voor betaald. De RX 570 was mooi toen ze voor 140 weggingen. Maar met dit budget kan je een betere videokaart ervoor kopen.

Processor
Zou minimaal voor een 3600 gaan of een weekje wachten totdat de nieuwe processoren worden aagekondigd. Beetje zonde om zo'n verouderd model te nemen.

Voeding
Geen idee hoe je bij deze voeding bent uitgekomen. Als ik er zo snel naar kijk, niet de moeite om deze te nemen. Met de rest van het systeem zit je met een goede 450 watt voeding beter zoals bijvoorbeeld pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:27:
Ik wil nu al een hele tijd een pc kopen en ik heb ervoor gekozen om hem zelf in elkaar te gaan zetten. Mijn broer heeft hetzelfde gedaan en hij heeft mij ook geholpen met het kiezen van mijn onderdelen. Nu we alles bij elkaar hebben gezocht wil ik weten of alles wel goed is zo en of ik nog iets moet veranderen of verbeteren. De pc is bedoelt om op te gamen. Ik heb in totaal een budget van ongeveer 900 euro waar ik het liefst onder wil blijven.

moederbord: MSI MPG X570 GAMING EDGE WIFI
werkgeheugen: Corsair 16 GB DDR4-3200
grafische kaart: ASUS Radeon RX 570 ROG STRIX OC GAMING
harde schijven: Kingston A400, 480 GB SSD
Seagate BarraCuda, 2 TB SATA
processor: AMD Ryzen 5 2600, 3.4 GHz, AM4
voeding: SilentiumPC Vero L3 Bronze 700W
behuizing: Sharkoon M25-W 7.1

als iets niet klopt of niet bij elkaar kan zou ik het graag willen horen. alvast bedankt!
Sorry, deze build slaat helemaal nergens op. Niks is op elkaar afgestemd. Kijk inderdaad effe naar commentaar 1 en begin opnieuw. Voor 900€ zou ik alles vervangen op je lijst.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Eens met hierboven. Kijk eens naar de BBG's en naar soortgelijke systemen op DAA. Na een paar daagjes forum spitten zul je zien dat je huidige keuzes vreemd zijn.
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:27:
Mijn broer heeft hetzelfde gedaan en hij heeft mij ook geholpen met het kiezen van mijn onderdelen.
Ik ben zeer benieuwd naar de build van je broer.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Inderdaad zo een beetje kant en klaar zoals @MAX3400 en anderen ook aangeven. Het systeem dat jezelf hebt samengesteld is eigenlijk al achterhaald.
Check de bbg en je kunt dan nog wat wijzigingen doorvoeren maar is eigenlijk neit eens nodig.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Ik kan je de volgende setup aanbevelen:

- Behuizing: Sharkoon Pure Steel RGB white ca €73. Lijkt veel op die je nu hebt, maar voor een klein beetje meer heb je wel 4 vette en stille argb fans met controller/splitter, stekkertje in moederbord steken en je kunt het via de moederbord software bedienen.

- Moederbord: Gigabyte B550M Aorus Elite ca €99. Is wel micro atx, maar als je 1 videokaart hebt en verder geen losse pcie kaartjes neemt, dan is dit in mijn ogen genoeg. Die 35 euro meer voor een full atx bord kun je dan beter in een goede gpu erbij stoppen. Met dit moederbord heb je ook pcie 4.0 support waardoor je zonder problemen in de toekomst je gpu en ssd kan upgraden naar een variant die pcie 4.0 nodig hebben om volledig tot hun recht te komen. Moederbord heeft ook argb header voor de rgb verlichting in je behuizing op aan te sluiten en te bedienen.

- Processor: Ryzen 3 3100 quad core ca €110

- Ram: Gskill TridentZ RGB 3000mhz 16gb (2x8) ca €87. Gskill werkt zeer goed met de ryzen cpu. Ryzen is kieskeurig met ram.

- Videokaart/GPU: Gigabyte RTX 2060 ca €320 Is wel de oude serie,maar daardoor in de uitverkoop en heel goed betaalbaar. Kun je nu heel goed met 1 scherm op high settings mee gamen.

- SSD: Gigabyte 1TB M.2 pcie/nvme ssd ca €119. Hoge prestaties en 800tbw levensduur voor mooie prijs.

- Voeding: Corsair TX550M 550watt 80+ gold ca €70

Totaalprijs ca €880.

Is een mooi budget systeempje met rgb verlichting.
Cpu is wel een quad core en de gpu is wel een rtx 2060, de instapper in de rtx serie van nvidia, maar dit is het beste wat er voor die 900 euro te krijgen is.

Wil je echt een goed game systeem met een hexa core cpu en een hele snelle videokaart zoals de geforce rtx 2070 super of 2080 super waar die nog nieuw te krijgen zijn, want deze gaan eruit door de lancering van de rtx 3000 serie. Dan zit je toch gauw aan een systeem van 1200-1300 euro. Kies je voor de nieuwste RTX serie, dus een RTX 3080 en een Ryzen 5 3600 6 core, dan zit je aan een systeem van ca 1500 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door JA93 op 05-10-2020 23:10 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-01 14:57

Dhrax

Prog Lord

Laat je voorlichten in de winkel en neem ook vooral je broer mee, kan die nog wat leren :) (niet lullig bedoeld).
Gewoon kant en klaar systeem aanschaffen zonder gezeur en met garantie. Voor 1000 EUR zijn er prima full HD systemen te koop.

[ Voor 20% gewijzigd door Dhrax op 06-10-2020 09:27 ]

• ciobaba03
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-08-2024
@Dhrax

Zonde om meer te betalen als je het ook zelf kan!

Maar kwa garantie en is het idd wel handig, het is gewoon waar je voor kiest.

Persoonlijk zou ik nooit meer betalen voor een kant en klaar systeem.

• JA93
Inderdaad doodzonde als je het zelf kan. Een systeem laten bouwen kost toch zeker 80-100 euro.

Zeker als je een strak budget hebt, dan kun je met dat geld toch heel wat meer aan betere/snellere componenten nemen zoals een 1tb ssd ipv 500gb en rgb ram ipv non rgb ram, of bijvoorbeeld toch die net wat duurdere behuizing die je zo mooi vindt, maar niet in je budget past maar wel als je het bouwen zelf kan doen en nog wat rgb erbij in waardoor je echt een hartstikke mooie pc hebt staan. Garantie op de onderdelen krijg je altijd.

En dat is ook het leuke aan zelf bouwen: Het moment dat je het systeem net helemaal hebt gebouwd en zeker met een mooie rgb behuizing en dan dat je dan voor het eerst op de aan knop drukt en zeker als het dan helemaal werkt.:)

En zeker op de behuizing zou ik niet bezuinigen. Heb nu zelf een hele mooie sharkoon rgb behuizing staan en door die rgb kan ik verschillende kleuren kiezen en ook oneindig veel lichteffecten maken waardoor je in feite elke keer een andere behuizing hebt staan die je (ik tenminste) niet beu zult raken. Gaat het systeem kapot of wil je het upgraden, dan is het gewoon kwestie van nieuw binnenwerkje erin en klaar. Gaat nog zeker heel wat jaartjes hier staan. Gaat nog wel een paar pc's mee. En dan hoef je bij de volgende pc geen behuizing te kopen waardoor dan al je budget in je componenten kan zitten.:)

[ Voor 28% gewijzigd door JA93 op 06-10-2020 20:14 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-01 20:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

JA93 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:06:
Inderdaad doodzonde als je het zelf kan. Een systeem laten bouwen kost toch zeker 80-100 euro.

Zeker als je een strak budget hebt, dan kun je met dat geld toch heel wat meer aan betere/snellere componenten nemen zoals een 1tb ssd ipv 500gb en rgb ram ipv non rgb ram, of bijvoorbeeld toch die net wat duurdere behuizing die je zo mooi vindt, maar niet in je budget past maar wel als je het bouwen zelf kan doen en nog wat rgb erbij in waardoor je echt een hartstikke mooie pc hebt staan. Garantie op de onderdelen krijg je altijd.

En dat is ook het leuke aan zelf bouwen: Het moment dat je het systeem net helemaal hebt gebouwd en zeker met een mooie rgb behuizing en dan dat je dan voor het eerst op de aan knop drukt en zeker als het dan helemaal werkt.:)

En zeker op de behuizing zou ik niet bezuinigen. Heb nu zelf een hele mooie sharkoon rgb behuizing staan en door die rgb kan ik verschillende kleuren kiezen en ook oneindig veel lichteffecten maken waardoor je in feite elke keer een andere behuizing hebt staan die je (ik tenminste) niet beu zult raken. Gaat het systeem kapot of wil je het upgraden, dan is het gewoon kwestie van nieuw binnenwerkje erin en klaar. Gaat nog zeker heel wat jaartjes hier staan. Gaat nog wel een paar pc's mee. En dan hoef je bij de volgende pc geen behuizing te kopen waardoor dan al je budget in je componenten kan zitten.:)
Mag ik vragen of je een RGB LIT behuizing hebt gekozen voor de PC buidl? Die zijn echt heel mooi.

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06-2025
JA93 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:24:
Ik kan je de volgende setup aanbevelen:

- Behuizing: Sharkoon Pure Steel RGB white ca €73. Lijkt veel op die je nu hebt, maar voor een klein beetje meer heb je wel 4 vette en stille argb fans met controller/splitter, stekkertje in moederbord steken en je kunt het via de moederbord software bedienen.

- Moederbord: Gigabyte B550M Aorus Elite ca €99. Is wel micro atx, maar als je 1 videokaart hebt en verder geen losse pcie kaartjes neemt, dan is dit in mijn ogen genoeg. Die 35 euro meer voor een full atx bord kun je dan beter in een goede gpu erbij stoppen. Met dit moederbord heb je ook pcie 4.0 support waardoor je zonder problemen in de toekomst je gpu en ssd kan upgraden naar een variant die pcie 4.0 nodig hebben om volledig tot hun recht te komen. Moederbord heeft ook argb header voor de rgb verlichting in je behuizing op aan te sluiten en te bedienen.

- Processor: Ryzen 3 3100 quad core ca €110

- Ram: Gskill TridentZ RGB 3000mhz 16gb (2x8) ca €87. Gskill werkt zeer goed met de ryzen cpu. Ryzen is kieskeurig met ram.

- Videokaart/GPU: Gigabyte RTX 2060 ca €320 Is wel de oude serie,maar daardoor in de uitverkoop en heel goed betaalbaar. Kun je nu heel goed met 1 scherm op high settings mee gamen.

- SSD: Gigabyte 1TB M.2 pcie/nvme ssd ca €119. Hoge prestaties en 800tbw levensduur voor mooie prijs.

- Voeding: Corsair TX550M 550watt 80+ gold ca €70

Totaalprijs ca €880.

Is een mooi budget systeempje met rgb verlichting.
Cpu is wel een quad core en de gpu is wel een rtx 2060, de instapper in de rtx serie van nvidia, maar dit is het beste wat er voor die 900 euro te krijgen is.

Wil je echt een goed game systeem met een hexa core cpu en een hele snelle videokaart zoals de geforce rtx 2070 super of 2080 super waar die nog nieuw te krijgen zijn, want deze gaan eruit door de lancering van de rtx 3000 serie. Dan zit je toch gauw aan een systeem van 1200-1300 euro. Kies je voor de nieuwste RTX serie, dus een RTX 3080 en een Ryzen 5 3600 6 core, dan zit je aan een systeem van ca 1500 euro.
Gatver, een Ryzen 3 3100 voor games... :r Alleen als je echt geen geld heb zou ik overwegen een kreupel of verouderd onderdeel te kopen, en zelfs dan zijn ze wat te prijzig om te kopen voor de upgrade later (ze zouden IMHO de prijs van een i3-9100F moeten hebben). Als je wat meer te besteden hebt zou ik zeker proberen iets beters van de huidige generatie te kopen, anders ben je later duurder uit omdat je je kerncomponenten eerder moet vervangen.

Als de 3300X te krijgen zou zijn zou dat een goede keuze zijn, maar die zijn telkens maar een paar dagen per keer beschikbaar. Als je in dat tijdvenster koopt krijg je ze waarschijnlijk wel gewoon (het is mij wel gelukt), maar dan moet je het net zien verschijnen in de pricewatch. Op dit moment is hij bij twee webshops verschenen voor levering over 7 dagen, ik zou nu bestellen!

Je kunt nu ook de Ryzen 5 3500X overwegen, die is recent in een aantal Nederlandse webshops verschenen. Door het ontbreken van hyperthreading en 100MHz minder boost is hij voor productiviteit niet de snelste, maar in spellen loopt hij zo te zien vrij aardig mee met de 3600:

AMD's China-Only Ryzen 5 3500X CPU Review: 6C/6T Zen 2 vs. 3600, 2600

Anders een Ryzen 5 2600, maar dan zit je weer in het gebied van de oude technologie.

Wat betreft moederbord kan je kosten besparen door een B450 te kiezen (MSI heeft aangegeven ook Zen 3 te gaan ondersteunen) of een A520. Die chipset belemmeren de processor niet in zijn doen, en als je geen nood hebt aan alle connectiviteit die de hogere chipsets bieden mis je er niets aan. Zeker als je op budget leeft zou ik geen X570 kopen en de nieuwere B550 moederborden zijn nog wel duurder dan de uitgaande B450. Een mogelijke optie is de MSI B450M-A PRO MAX, want die is goedkoop (~€65) en volgens MSI zullen ze daarvoor Zen 3 support toevoegen. Door de grotere BIOS chip van de MAX modellen kunnen die dit zelfs zonder de compatibiliteit te verliezen met oudere processors.

De genoemde kieskeurigheid met RAM speelde voornamelijk bij Zen 1 nogal op, maar is met elke generatie minder geworden. Op dit moment moet je gewoon de QVL van het moederbord raadplegen en één van de opties daar kiezen. Het komt helemaal niet zo vaak meer voor dat het dan niet werkt.

• JA93
@Ludwig005 Zelf heb ik gekozen voor een Rev200. Zit op kamer met schuin dak en rechts geen ruimte op het bureau voor een pc, dus gekozen voor een Rev200 omdat deze is gemaakt voor links zodat deze mooi in die hoek kan staan. En vind dat 90 graden gedraaide moederbord ook super vet staan. En wat ik ook zeer handig vind is dat de aansluitingen bovenop de behuizing zitten in plaats van achterop wat iets aansluiten ook zeer makkelijk maakt. Je hoeft nu immers niet meer achter je pc en bureau te kruipen om dat te doen maar enkel de klep op de bovenkant te openen en klaar.

Maar voor rechts had ik zeker voor de rgb lit 100 gegaan. En dan 3 sharkblades rgb fans achter het voorpaneel gedaan en bovenin een 240mm radiator voor een aio. Dan zou ik een enermax liqfusion nemen. Die fans passen zeer mooi bij de sharkoon sharkblades + je hebt dan een super airflow.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:09
Voor 900 zet je een prima systeem met Ryzen 3600 en 5600XT in elkaar.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenAsus Prime B550M-A€ 100,93€ 100,93
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 299,-€ 299,-
1BehuizingenMetallic Gear Neo Air Zwart€ 59,90€ 59,90
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 58,90€ 58,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 881,53
Pagina: 1