IK heb mijn EM7680 via een USB 3.0 - 1Gbs converter aangesloten op een 1Gbs switch via CAT 7 kabels. Als ik met mijn laptop een bestand van mijn WD4100EX NAS kopier haal ik 100MBs (800 Mbs) en toch hapert de EM7680 na een paar minuten spelen van een 4k UHD film met ATMOS geluiid. Na een korte pauze van een paar seconden kan ik weer een paar minuten kijken.
Als ik dezelfde film afspeel via een USB stick van 128Gb dan heb ik geen probleem. Netwerk/NAS lijkt snel genoeg. ARES tweak uitgevoerd. Wat kan ik nog meer doen om ongestoord film te kijken.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
netgear 1 Gbs managed switch GSS116E
Cat 7 bekabeling
NAS WDEX4100 met 2 netwerkpoorten gekoppeld (adaptief balanceren van uitzend belasting)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1Gbs switch ipv 100Mb
Alle kabels vervangen door CAT7 kabels
USB 3.0 - 1Gbs converter voor netwerk connectie van EM7680
ARES geeft download snelheid aan van 266 MBs naar server in A'dam (98% snelle dan de rest van NL)
Als ik dezelfde film afspeel via een USB stick van 128Gb dan heb ik geen probleem. Netwerk/NAS lijkt snel genoeg. ARES tweak uitgevoerd. Wat kan ik nog meer doen om ongestoord film te kijken.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
netgear 1 Gbs managed switch GSS116E
Cat 7 bekabeling
NAS WDEX4100 met 2 netwerkpoorten gekoppeld (adaptief balanceren van uitzend belasting)
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1Gbs switch ipv 100Mb
Alle kabels vervangen door CAT7 kabels
USB 3.0 - 1Gbs converter voor netwerk connectie van EM7680
ARES geeft download snelheid aan van 266 MBs naar server in A'dam (98% snelle dan de rest van NL)