EM7680 hapert bij 4K UHD ATMOS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbiebob1971
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10-2020
IK heb mijn EM7680 via een USB 3.0 - 1Gbs converter aangesloten op een 1Gbs switch via CAT 7 kabels. Als ik met mijn laptop een bestand van mijn WD4100EX NAS kopier haal ik 100MBs (800 Mbs) en toch hapert de EM7680 na een paar minuten spelen van een 4k UHD film met ATMOS geluiid. Na een korte pauze van een paar seconden kan ik weer een paar minuten kijken.
Als ik dezelfde film afspeel via een USB stick van 128Gb dan heb ik geen probleem. Netwerk/NAS lijkt snel genoeg. ARES tweak uitgevoerd. Wat kan ik nog meer doen om ongestoord film te kijken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
netgear 1 Gbs managed switch GSS116E
Cat 7 bekabeling
NAS WDEX4100 met 2 netwerkpoorten gekoppeld (adaptief balanceren van uitzend belasting)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1Gbs switch ipv 100Mb
Alle kabels vervangen door CAT7 kabels
USB 3.0 - 1Gbs converter voor netwerk connectie van EM7680
ARES geeft download snelheid aan van 266 MBs naar server in A'dam (98% snelle dan de rest van NL)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schakel eens over op NFS als dat kan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbiebob1971
Helaas, als ik een share aanmaak via NFS naar mijn NAS dan wordt het haperen alleen maar erger. Ik heb al geprobeerd om de ISO bestanden uit te pakken op de server en direct vanaf de BDMV map op te starten maar dan begint het haperen ook weer na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik de specs bekijk zijn de usb-poorten op die Eminent maximaal USB 2.0.

Wat gebeurt er als je de interne LAN aansluiting gebruikt, of 5 Ghz wifi? Die laatste kon overigens wel eens de snelste oplossing zijn, aangezien vaak intern LAN ook via de interne USB hub loopt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Question Mark schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:31:
Als ik de specs bekijk zijn de usb-poorten op die Eminent maximaal USB 2.0.
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar dat verklaart niet dat een USB-key het wel trekt of de mogelijke (CPU) overhead van USB-ethernet t.o.v. een USB-storage device moet net dat stukje zijn wat voor haperingen zorgt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbiebob1971
Volgens mij heeft de EM7680 geen 5Ghz en terug naar interne LAN poort wordt er alleen maar slechter op. USB 2.0 kan m.i. 480Mbit aan over een gigabit netwerk.Of toch misschien een ander type mediaspeler met een Gbit netwerkpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hobbiebob1971 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:40:
Volgens mij heeft de EM7680 geen 5Ghz en terug naar interne LAN poort wordt er alleen maar slechter op. USB 2.0 kan m.i. 480Mbit aan over een gigabit netwerk.Of toch misschien een ander type mediaspeler met een Gbit netwerkpoort.
Als de specificaties kloppen die ik hier op Tweakers terugvind dan heeft dit apparaat een S905X (-H?) chipset?
Dat is zowat gelijk aan wat er in een Mi Box S zit. Deze heeft standaard geen LAN poort, enkel een USB-2 poort.

Via die USB poort wordt er met een Gigabit LAN adapter +300Mbit aan snelheid gehaald, theoretisch snel genoeg om HEVC media met een flinke bitrate (~100Mbit) te kunnen verwerken. Theoretisch ja, praktisch echter niet. Het apparaat gaat op een gegeven moment ook aan het bufferen, en hoewel steeds kortstondig, is het niet kijkbaar (vind ik). De Mi Box wordt dus duidelijk overvraagd met dit soort media. Bij lagere bitrates is er niets aan de hand, dat gaat verder probleemloos. Indien ik een apparaat gebruik met wat meer spierballen (lees o.a. een Shield), dan loopt het met dezelfde bronnen en aansluitingen probleemloos.

Ik vraag me dus af of je niet simpelweg tegen de grenzen aanloopt van het apparaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ja je zit op de grens van wat hij aankan,heb hem ook gehad maar was niet tevreden.
Na de aanschaf van een apple tv 4k kon ik zelfs op 5 ghz een dikke 4khdr zonder bufferen streamen.
Kost wat heb je ook wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even de specs er bij gepakt: pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

Interne LAN poort is 100 Mbit. USB is 2.0 dus theoretisch max 480 Mbit, MAAR het gebruik van een USB LAN converter kost je ook CPU.
Dan is het netwerk dus deels de bottleneck voor de combi 4K plus atmos. Die USB netwerkdongle lost die bottleneck op, maar creëert een andere: hij trekt wat CPU power weg waardoor er net niet voldoende power meer is voor vloeiend afspelen. Bij afspelen vanaf een USB stick heb je wel die doorvoer van 480Mbit max, maar niet de CPU hit want directe storage access en dus gaat dat (net aan) vloeiend
Dat is althans mijn vermoeden van de oorzaak. Zeker gezien het feit dat die EM7680 een kodi doosje is en dus vermoedelijk gewoon onderhuids op een soort van Pi draait, denk ik dat ie gewoon net niet krachtig genoeg is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1