Nieuwe Office/Thuiswerk Monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:37
Beste Tweakers,

Ik heb sinds de corona crisis niet vaak hoeven thuis te werken, echter heb ik nou voor mij zelf behoefte aan om thuis te gaan werken en wil ik daarvoor een nieuwe monitor aanschaffen van 27''. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, en zijn er weinig plaatsen in de buurt waar ik naar monitoren kan gaan kijken waardoor het de zoektocht ietwat belemmerd. Ook zou ik in er in de toekomst misschien TV op willen gaan kijken met een interactieve TV box, deze zal dan via HDMI worden aangesloten, daardoor zouden speakers ook nog een kleine vereiste zijn:).
Budget is rond de €250-300, met in principe 1 harde eis. Dat het een 27'' moet zijn.
Daarnaast eigenlijk ook nog wat softe eisen, gelieve >70Hz en 1440p

Ik heb de volgende drie schermen gevonden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASxyhGpjQw9rOyA64FWGYETLuOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MlcTHmzAZ95bxd457eH87PHT.png?f=fotoalbum_large

Tussen deze drie zit nog wel een aardig prijsverschil. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Iiyama Prolite, echter zie ik dat deze al 3 jaar oud is, maakt dit een verschil voor een monitor?

Ik zal de monitor gaan aansluiten via een USB-C -HDMI Hub vanaf mijn HP Elitebook 840 G5.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag ;)

Alvast bedankt :)!

Beste antwoord (via DutchLegendX op 04-10-2020 23:03)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Is hoogteverstelling een vereiste? (omdat je vesa mount noemt)

Speakers moet je niet zwaar aan tillen. De kwaliteit van het geluid is bij alle monitoren ronduit slecht. TV's doen dat stukken beter. Koop daar een speakersetje voor.

Er zijn nog wel meer goede monitoren binnen je budget. pricewatch: Dell S2721DS Grijs, pricewatch: AOC Q27P2Q Zwart en pricewatch: Philips B-line 275B1 Zwart bijvoorbeeld die allemaal korter op de markt zijn dan je eigen shortlist. Met geen van allen doe je overigens een slechte koop, zelfs niet met de Iiyama. De vernieuwingen zitten in de schermen met een verversingsfrequentie van 144 en hoger, niet in de 60 - 75Hz panelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online

Speakers moet je niet zwaar aan tillen. De kwaliteit van het geluid is bij alle monitoren ronduit slecht. TV's doen dat stukken beter. Koop daar een speakersetje voor.

Er zijn nog wel meer goede monitoren binnen je budget. pricewatch: Dell S2721DS Grijs, pricewatch: AOC Q27P2Q Zwart en pricewatch: Philips B-line 275B1 Zwart bijvoorbeeld die allemaal korter op de markt zijn dan je eigen shortlist. Met geen van allen doe je overigens een slechte koop, zelfs niet met de Iiyama. De vernieuwingen zitten in de schermen met een verversingsfrequentie van 144 en hoger, niet in de 60 - 75Hz panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Uszka schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:51:

Top, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ja/nee, wil eventueel hem vastmaken aan een muurbeugel.
Dan zou ik daarvoor nog een speakersetje bij kopen, dat us geen probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Ik heb de IIyama uiteindelijk gekocht om een oude monitor te vervangen en het thuiswerk wat aangenamer te maken. Hangt ook een beetje af wat je workspace is. Ik zou er later graag nog een tweede naast zetten maar dat trekt mijn bureautje niet meer of ik zou hem pertinent moeten kantelen :)

Ik ben van de beeldkwaliteit in ieder geval enorm tevreden en in combinatie met een Vega56 draait het ook bij games als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Misschien een stomme vraag, maar kan je een monitor lenen van je bureau op je werk plek? Bij sommige werkgevers mag je je werk monitor lenen voor je thuiswerkplek.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Dutchredgaming schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:45:
Misschien een stomme vraag, maar kan je een monitor lenen van je bureau op je werk plek? Bij sommige werkgevers mag je je werk monitor lenen voor je thuiswerkplek.
Nee helaas, we hebben een aantal flexplekken. Die zijn dus elke dag door andere personen in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
Uszka schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:51:

Ik heb nu de Dell besteld, hopelijk morgen binnen:)! Thanks voor je advies :D
Pagina: 1