Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:40
Dag medetweakers,

Ik heb een aantal maanden bezorgd voor Uber eats en zie net dat ik in mijn Uber account aangevinkt sta bij de kleineondernemersregeling (KOR). Ik heb dit waarschijnlijk aangevinkt zonder te weten wat het inhoud.

Nu heb ik alle maanden btw afgedragen (hoog tarief) aan de belastingdienst terwijl ik dit dus niet in rekening heb gebracht op de 'facturen'. Ik kom wel in aanmerking voor de KOR maar kan nergens vinden of ik daar daadwerkelijk voor ben aangemeld bij de belastingdienst.

Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik alle onterecht afgedragen belasting nog terug krijgen via Uber of de Belastingdienst?

Ik heb net geprobeerd de belastingtelefoon te bellen maar die zijn gesloten. Misschien dat 1 van jullie mij kan helpen.

Gegroet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:04
Even geduld opbrengen en op maandag weer met de belastingtelefoon bellen? 1 dag maakt ook geen verschil in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 20:36

YRH

De KOR moet je in ieder geval zelf actie voor ondernemen om je daarbij aan te melden. Dus als je dat niet hebt gedaan dan moet je gewoon je belasting afdragen voor zover ik weet. Zou niet weten of je het nog met terugwerkende kracht kan aanmelden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is de keuze definitief?

De nieuwe kleineondernemersregeling kan nooit met terugwerkende kracht worden toegepast. Na 1 januari 2020 gaat voor toepassing van de nieuwe kleineondernemersregeling een meldingstermijn van vier weken gelden voorafgaand aan het aangiftetijdvak waarin de nieuwe kleineondernemersregeling wordt toegepast. Een ondernemer die opteert voor de nieuwe kleineondernemersregeling kan pas na drie jaar de nieuwe kleineondernemersregeling weer opzeggen. Tegelijkertijd geldt dat pas drie jaren na die opzegging er opnieuw gekozen kan worden voor toepassing van de nieuwe kleineondernemersregeling.
Jammer, volgende keer even goed inlezen voordat je gaat ondernemen. De termijn is 4 weken voorafgaand aan het tijdvak (elk kwartaal). Dus als je opschiet kan je op 1 januari 2021 nog wel meedoen aan de KOR.

Of Uber je nog wel de BTW wilt gaan betalen weet ik niet en dat zal je echt aan hun moeten vragen (of opzoeken op de website)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Je hebt dus zonder BTW gefactureerd aan Uber. Als je vervolgens geen KOR hebt aangemeld, moet je wel BTW afdragen.

Misschien kun je de BTW aangifte suppleren om KOR alsnog toe te passen. Even bellen met de belastingtelefoon of dat een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:42
Of even overleggen met Uber eats? Want als je hun alsnog de BTW in rekening zou brengen kost hen dat niks (krijgen zij weer terug van de fiscus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer555
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
En heb je al een antwoord gekregen? Ik had recent namelijk het zelfde probleem, alleen claimt uber dus niets te kunnen betekenen. Wat mij onzin lijkt want als ik uber geld verschuldigd was zouden ze het ook niet laten voor wat het is
Pagina: 1