[idee] Salarisschalen

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is het een idee om een soort van Salarisschaal te maken, waar iedereen _anoniem_ zijn beroep en salaris neerdumpt, zodat je straks kan zien of je te weinig verdient en wat je kan vragen bij je sollicitatie enzo.

Ja/Nee
?

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-11 20:11
kan erg leuk en nuttig zijn!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

TheVMaster

Moderator WOS
heeel goed plan :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bring it on :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Hangt heel erg af van het bedrijf waar je werkt, en wat de daar geldende cao is.

Als ik gedetacheerd ga, ga ik waarschijnlijk 1000 piek brito omhoog.
Relevante opleidingen willen ook wel zin hebben :)

Het idee is wel leuk overigens, maar er spelen teveel factorren mee ben ik bang

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Maar desalniettemin is het wel leuk om te kijken of je meer of minder dan een gemiddelde tweaker op jouw leeftijd verdient... of niet? :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Nielsz
  • Niet online
Nou, dan geef je toch lekker veel info op, zoals welke opleiding, soort bedrijf, grootte v/d afdeling, secundaire arbeidsvoorwaarden enzovoort.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

hmmmm nah denk niet dat je echt een goed beeld ervan krijgt, de ene systeembeheerder zal meer verantwoordelijkheden hebben (= meer betaald krijgen) dan een andere. En nog veel meer van dat soort dingen die zullen meespelen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Modjes ik dacht al dat jullie er niet meer waren, SU stroomt op dit moment over dus als er even iemand een kijkje zou willen nemen? ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmz...dat geeft natuurlijk wel een enorme database van gegevens die voor werkgevers interessant zijn.

Ik ruik $$ :7 8-) >:)

• Jaymz
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 10 augustus 2001 15:04 schreef LuNaTiC het volgende:
Modjes ik dacht al dat jullie er niet meer waren, SU stroomt op dit moment over dus als er even iemand een kijkje zou willen nemen? ;)
Tja, niet alle modjes kunnen daar wat mee :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56

Kirpeknots

Wazzup!

HEEL GOED IDEE

Kunnen we :'( of :9~ of :Y)

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 02-12 12:55

Tim Schuhmacher

abasios

Ik denk dat je te veel rotzooi er tussen krijgt.

bv:
'ik ben anoniempje heb mavo niet afgemaakt en ben 20 jaar. Ik verdien met systeembeheer 5000 netto pm'

En van veel mensen weet je nu al wat voor baan ze hebben, waar ze wonen etc. Het is volgens mij snel te beredeneren wie wie is. Het zal dan niet anoniem zijn. (je zal het dan wel invullen zijn op eigen risico)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

dit is op zich een leuk idee, maar wellicht vrij lastig
ik al er eens over denken, probleem is: hoe breng je "veel" en "weinig" ervaring bv. terug tot een schaal

daarbij overschatten mensen zich of zijn ze te bescheiden...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

http://www.newmonday.nl/

Daar heb je een salariskompas... wat moet je met die informatie op een hard-en softwareforum... :z

je krijgt er zeker veel rotzooi tussen, om over opscheppers en patsers maar te zwijgen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Onzin imho, sorry. Het is misschien leuk om door te kijken als je nieuwsgierig bent maar nuttig zal het niet zijn. Zie ook reactie van Jaymz.
En het moet hier toch geen Intermediar worden :?

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
jobs.tweakers.net ;)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het wordt heel moeilijk : mijn bruto-salaris ligt lager dan dat van een collega van me die een schaal lager zit.
Dat heeft te maken met van alles aan regelingen die belasting-technisch al dan niet bij het salaris worden geteld (hij rijdt een eigen auto, dus hij krijgt de nominale lease-bijdrage uitgekeerd, hij regelt een aantal verzekeringen zelf, waarvoor ik meedoe aan de collectieve regelingen).
Je zult echt zeer specifiek moeten gaan opgeven wat er wel en niet in het salaris moet worden meegenomen, en dan nog blijf je met een gigantisch stuk rekenwerk zitten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
is wel een leuk plan
maar iedereen mag weten dat ik onderbetaald krijg hoor ;)

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31

Knutselsmurf

LED's make things better

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:48 schreef ikbenveldmuis het volgende:
is wel een leuk plan
maar iedereen mag weten dat ik onderbetaald krijg hoor ;)
Iedereen krijgt toch altijd minder dan dattie eigenlijk verdient? :P

- This line is intentionally left blank -

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Het lijkt mij niks. Een vergelijking naar werdruk, verantwoordelijkheid, opleiding, werkervaring etc. etc. is haast niet te maken.

Stel de systeembeheerders: de een krijgt 50000 en de ander 150000 voor het zelfde baantje. Maar de een is beheerder van een internationaal netwerk, en de ander beheerder van een klein systeempje. De een werkt 15 jaar de ander is ex-melkert baner (hallo ESF >:)).

Idd het is niet goed mogelijk om te vergelijken. (en je krijgt een hoop afgunst en jaloezie).

Verwijderd

Aardig idee maar gaat niet werken denk ik, daarvoor zijn er teveel verschillende factoren als verantwoordelijkheden, werkzaamheden, opleidingsniveau, diploma's en aantal uren dat je werkt enzo.

• FoolZero
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Ik sluit me aan bij de partij, die hier geen voorstander van is. Volgens mij wordt het 1 grote bron van flamez en patserij... Verder, zoals eerder vermeld, kun je gewoon geen vergelijkingen trekken. Secundaire arbeidsvoorwaarden en CV's lopen te veel uiteen om een goed overzicht te krijgen.

Daarbij is het gras bij de buren toch altijd groener, dus is er altijd wel iemand die meer lijkt te verdienen dan wat jij verdient.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1