Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hi all,

met mn gopro (en die van vrienden) maken we deze zomer wat meer video's van onze mtb-tochten. Daarnaast met de andere sporten (zwemmen, kiten, bergsport..) komt er best wat leuk footage voorbij. Vroeger monteerde ik dit zelf met Adobe Premiere cs6 (uit 2012) en dat ging redelijk. Ik wil echter niet aan een maandelijkse fee vastzitten, en weleens meer proberen. Gopro Quik weigert op mijn laptop iets te doen, dus dat is niks. Tijdje met Black Magic Design Resolve gespeeld. Dit is aardig, maar eigenlijk weer veel te complex.

Welke bruikbare editing tools gebruiken jullie (bij voorkeur gratis, maar anders eenmalige kosten) voor gopro-beelden te editen na vakantie's/sportdagen?

Mijn laptop is ook niet je-van-het, dus als het niet al te zwaar belast is helemaal ideaal.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
Ik denk dat je zelf een deel van je vraag beantwoord hebt: als de bijgeleverde editingsoftware van GoPro al niet wil draaien op je matige laptop dan gaat andere software dit waarschijnlijk ook niet of heel slecht doen.
Video-editing vraag redelijk wat van je hardware en met anno 2020 beeldmateriaal heb je rekenkracht nodig.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ohjee sorry. De GoPro software doet t niet vanwege een of andere error. Ik kan enkel inlossen. Zodra ik op playback klik, loopt alles muurvast. Niet zozeer de cpu maar gewoon... Een driver issue. Ik heb een Lenovo laptop 52met een i7. Dus ik kan wel wat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 17:47
Ok, maar je gaf zonder specs aan dat je laptop niet je-van-het is dus daar lijkt het het probleem dan te liggen. Overigens is Lenovo een redelijk bedrijfszeker IBM merk maar ‘een’ i7 is niet automatisch een stempel voor een erg krachtige machine. Enfin.

Ik zou dan toch de GoPro software van je laptop halen en opnieuw installeren, om te kijken of dit enig soelaas biedt. Desnoods even in Google, of de support pagina’s van GoPro duiken om alles goed werkend te krijgen. Op de verplichte GoPro intro na is het op zich prettige en eenvoudige bijna autodidacte software met tal van standaard effecten en leuke mogelijkheden.
Zou je Apple gebruiker zijn geweest dan was iMovie een mooie oplossing. Misschien kun je als backup dus nog naar een iMovie variant voor Windows optie zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Theo74 op 04-10-2020 19:39 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:30
Ik heb goede ervaringen met Hitfilm Express. Die heeft heeft gratis versie maar daar kom je al een heel eind mee.
Pas als je speciale effecten wilt (of ondertiteling), dan kan je die dingen als losse modules erbij kopen á €10 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:19
Ik verbruik zelf shotcut, dat kan op bijna elke pc wel. (Mijn oude pc met een i3-4330, 8 GB ram, igpu deed het prima, zolang de filmpjes niet te lang waren. Anders was het soms wel wachten. Geen SSD, dus opslaan duurde dan wat langer)

[ Voor 61% gewijzigd door 99ruud99 op 05-10-2020 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Misschien een heel ander idee vooral getriggerd door je topic titel die op mij overkwam als meer casual gebruik. Ik gebruik op de iPhone de app Quik, inmiddels overgenomen door GoPro.

Erg simpel, keerzijde is dat je geavanceerde functies mist maar gebruik je die ook veel?Persoonlijk of dat wat voor je is, misschien niet altijd maar in veel situaties een uitkomst wellicht. Heb al regelmatig onderweg terug een filmpje kunnen delen.

Het mooiste aan de app vind ik dat je fotos en video’s selecteert en dat het resultaat direct klaar is. Daarna is het aan de gebruiker om dat resultaat te tweaken: titel, inzoomen aanpassen, stukje slow motion, etc.

App heeft support voor een aantal GoPro camera’s, weet niet hoe dat in de praktijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
99ruud99 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:07:
Ik verbruik zelf shotcut, dat kan op bijna elke pc wel. (Mijn oude pc met een i3-4330, 8 GB ram, igpu deed het prima, zolang de filmpjes niet te lang waren. Anders was het soms wel wachten. Geen SSD, dus opslaan duurde dan wat langer)
Ik gebruik ook shotcut (op Mac), bevalt prima! (https://shotcut.org/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:03
Open Shot werkt redelijk eenvoudig. Daar heb ik wat dingen mee in elkaar geknutseld. https://www.openshot.org/nl/

Voor Windows en Mac beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Quik eraf gehaald, en opnieuw erop gezet. Openen gaat, video's van de camera halen gaat, maar zodra je op Edit of Play drukt loopt alles vast. Er zijn er meer met dit probleem..

Ik ga wel naar de andere oplossingen kijken. Thnx voor de input so far..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:59
my 2 cents: Filmora Wondershare. Het is één van de weinige software die ik ken, die simpel combineert met veel mogelijkheden. Aan het oppervlak is het simpel een knip en plak-software. Maar als je iets dieper doorklikt heb je alles wat je wil: Stabilisatie, kleurcorrectie, titles etc.

Kan jaarlijks, maar ook een "lifetime" optie voor 69 dollar. Dus geen recurring fee dan en gratis updates. Al weet ik niet hoe lang die updates zijn.

Zelf gebruik ik Premiere Pro (professioneel) en Davinci Resolve (thuis) wat beide vrij ingewikkelde software is. Maar mijn zus gebruikt dus Filmora en kan daar alles mee wat ze wil... Waar ze bij andere software het vaak té ingewikkeld vond, of te weinig features.

Nadeel van Gopro software overigens: Als je ook maar een video hebt die níét Gopro is, wil die wel eens heel vervelend doen....

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 05-10-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16

lordsnow

I know nothing

Waah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:48:
my 2 cents: Filmora Wondershare.
I'll second Filmora Wondershare.
Pagina: 1