Hue Bridge met (netwerk) kuren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UpperCase
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb een HUE Bridge met kuren. Eerst is hij gekoppeld geweest op de op de Ziggo Router/connect box met een vast / Statisch IP adres. Daarna aan een TP-Link Mesh systeem gekoppeld weer maar nu ande vast IP adres.
Tot zover werkte de Bridge prima; met de Android App, Domoticz (die ik heb draaien op een NAS), buitenshuis/remote Hue werkte ook. Maar.......
Aangezien de TP-Link mesh niet voldeed heb ik een Orbi Netgear gekocht en daar begint de ellende.
Ik krijg het niet voor elkaar om de bridge goed aan te sluiten.
Lampje 1 brand
Lampje 2 brand
Lampje 3 .........soms (na het stroom eraf gehaald te hebben) knippert die,,maar
soms ook niet.
De router geeft wel een IP adres, kan helaas geen vast IP adres koppelen, maar denk niet dat het een probleem is.
Regelmatig verdwijnt het IP adres van de Bridge kortstondig de "Attached devices"lijst.
Als ik in de hue App het IP adres van de bridge opgeef kan hij de bridge toch niet vinden

De afstandsbediening doen wel de aan een uit

Nu wil het dat op die de bewuste Hue bridge de aansturing staat van 22 lampen, met schema's enzo.....
(en een handige backup heb ik niet). Een factory reset is dus niet echt gewenst omdat ik alle lampen weer moet aansluiten.

Ik weet niet meer wat ik moet doen ben er al dagen mee bezig, en mijn enthousiasme voor Hue ebt een beetje weg.
In het huis is nog een nieuwe ongebruikte Hue Bridge. Die wordt meteen gevonden door de Hue App.
Dat heb ik al even geprobeerd, maar die vind de 22 Hue lampen niet (!?!?!) ook niet als ik ze aanzet (en dan kan ik het serienummer wel per lamp ingeven, maar dat wordt een hele klus waar ik niet op zit te wachten.

Kortom.....
wie herkent dit en heeft het hoe opgelost, 3 vragen:
1-Weet iemand wat ik misschien nog kan doen om de Hue Bridge wel goed kan laten werken.
2-is er een mogelijk voor reset die de lamp gegevens behoud
3-is er een mogelijkheid om de Lampconfiguratie van de ene Hue Bridge over te zetten naar een andere Hue Bridge
en voor de toekomst
4-is er een back-up and restore mogelijk van lampconfiguratie mogelijk

Met vriendelijke groet,
Kees