Tegenwoordig zou ik sowieso geen harde schijf meer kopen, alleen maar SSD. Waarbij zowel Win7 als Win10 best beide tegelijk kunnen geïnstalleerd. Ook beide op 1 SSD of HDD trouwens, op losse partities en geïnstalleerd in de juiste volgorde (eerst Win7 dan Win10). Maar dat maakt het niet minder een slecht idee.
Hoewel ik ook qua interface liever Windows 7 dan Windows 10 zie: als niet nu dan zal je over bijv. 5 jaar moeten wennen. En dan ben je 5 jaar langer 'vastgeroest' en wordt wennen alleen maar moeilijker. Alleen dat al is een reden om toch over te stappen. Bedenk: je bent ook niet blijven hangen op DOS toen WIn95 kwam, ondanks dat Norton Commander en de onderwaterschermen van WP51 sneller en handiger werkten.
Suggestie: als het gaat om bijv het startmenu, overweeg de classic versie te installeren. Zie iets als
https://www.guidingtech.c...ic-start-menu-windows-10/antivirus Total AV.
nog nooit geen problemen mee gehad.
Er zijn mensen die -met excuus voor de vergelijking- jarenlang een heroïnehoertje bezoeken zonder al te zichtbare enge ziektes te krijgen. Dat maakt het heel erg nog geen goed idee. Beetje bij beetje komt Windows 7 op dat niveau van veiligheid.
Serieus: niet doen, zeker niet als het vooral gaat om hoe het er uit ziet.
Als wel: Backup, check de backup, gooi alles leeg. Koop Win 7 (geen OEM maar retail), koop Win10 (idem, althans ik denk niet dat Win10 OEM naast Win7 kan draaien? Kan ik me niet herinneren). Installeer WIn7 waarbij je voldoende lege ongepartitioneerde ruimte laat voor ook een Win10-installatie, installeer Win10 er naast op. Nooit aansluiten op internet, nooit een usb-stick insteken die je elders ook gebruikt.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)