Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windwos 7 en windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gorens
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Mijn vraag

kan een gaming computer gebruik maken van 2 verschillende verschillende harde schijven ?

1 harde schijf met windows 7 en 1 harde schijf met windows 10 ?

[ Voor 6% gewijzigd door gorens op 04-10-2020 14:30 ]

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

ja

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Dat kan ook wel met één harde schijf. Maar waarom zou je het willen? Windows 7 ondersteuning is tanende, zowel van Microsoft als van chipset, moederbord en gpu fabrikanten. Kans is dus groot dat je nieuwe hardware niet (optimaal) werkt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Ja, dat kan. Maar tenzij je er een hele goede reden voor hebt, kan je beter gewoon niet meer Windows 7 gebruiken.

The devil is in the details.

• gorens
op bol.com wens ik graag een 'gaming computer desktop' te kopen maar alle computers zijn voorzien van windows 10.

ik hebt nog steeds een heele oude computer van HP met windows 7 , en met een computer met windows 10 kan ik hellaas niet werken. de drivers doe ik met driver booster.

ik wens graag een mooie gaming computer te kopen op bol.com, niet dat ik gek ben op spelletjes dat niet, maar die gaming computers werken veel beter dan de oudere modellen. daarom ik dan ook graag een harde schijf ik ga plaatsen met een windows 7. in de computer winkel zal men u dat zeker niet vertellen.

dus ik kan op een gaming computer 2 verschillende harde schijven plaatsen met windows 7 en windows 10

dank u DarkSide

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Waarom kan je met Windows 10 niet werken?

The devil is in the details.

• DarkSide
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

@gorens Vraag blijft wel. Waarom?
windows 7 is end of support.

je gaat security risk lopen door dit te gebruiken
Dat het kan. Wil niet zeggen dat het handig is.

Je kan beter leren omgaan met W10 in mijn optiek

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
Ten eerst zijn er geen goede gamepc's te koop bij Bol en ten tweede is het zeer onverstandig Windows 7 te gaan gebruiken wegens gebrek aan beveiliging.

• gorens
verleden jaar had ik bij Game computers .NL een mooie game computer aangekocht met Windows 10.
hadden ze mij laten weten dat ik daar Windows 7 op kan installeren.
dit had ik gedaan met dezelfde harde schijf , kreeg ik op het beeldscherm deze computer neemt geen Windows 7 aan. had hem terug retour gestuurd. had er beter een 2De harde schijf op geïnstalleerd met windows 7 dan was het waarschijnlijk wel gegaan.

Windows 10 ben ik echt niet gek op.
ik zit al jaren met een oude computer die draait op Windows 7 + driver booster + antivirus Total AV.
nog nooit geen problemen mee gehad. ook niet in mijn mails. behalve dat die computer wel traag draait.

Windows 7 is een gemakkelijke software ook om in en uit te loggen.
Windows 10 heeft vele apps waar ik echt niets mee ben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH5MkclbItpno2gqV2C-2nYspXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Zs3JnlWvY4K0yCRKxZtI8gE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaPaJwQImrzdQzPa5gwn_6nlFZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiIYJW2jwcT7S7NXOUnFZDDY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RocDcWxVPE7nMlGjCadsUal1Tvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMpHT1vLFtRHTQEMvuKNCLY8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door gorens op 04-10-2020 17:18 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@gorens Misschien hier eens lezen, en jezelf informeren https://www.schoonepc.nl/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Bensimpel

Positieve meneer

Windows 7 is een gemakkelijke software ook om in en uit te loggen.
Windows 10 heeft vele apps waar ik echt niets mee ben.
1. is eigenlijk niks aan veranderd, er zijn meer opties aan toegevoegd, maar je kunt ook gewoon inloggen met een wachtwoord.
2. Kun je allemaal verwijderen.

Windows 7 is niet meer veilig, is ook end of life.
nieuws: Microsoft waarschuwt Windows 7-gebruikers dat support volgend jaar stopt

Overstappen is misschien dan even wennen, maar ik zal het toch doen..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:09
Niet doen. Windows 7 is end of life.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:08

Dido

heforshe

Sowieso is nu kennelijk het langzaamste deel van je PC je harde schijf. Dan kun je een hele mooie nieuwe PC kopen, maar als je per se die oude harde schijf erin wilt zetten om met W7 te blijven werken, dan zal die schijf nog steeds een bottleneck zijn.

Wat betekent mijn avatar?

• sypie
  • Niet online
Ik zou me eerst eens verdiepen in Windows 10 voordat je die aan de kant zet vanwege 2 kleine puntjes, waar je je ook nog eens niet verdiept hebt. Als Apple gebruiker vind ik dat Microsoft met Windows 10 een enorm goed product heeft neergezet. Er zullen vast nog wel wat op- en aanmerkingen zijn op Windows 10 maar het werkt uitstekend.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tegenwoordig zou ik sowieso geen harde schijf meer kopen, alleen maar SSD. Waarbij zowel Win7 als Win10 best beide tegelijk kunnen geïnstalleerd. Ook beide op 1 SSD of HDD trouwens, op losse partities en geïnstalleerd in de juiste volgorde (eerst Win7 dan Win10). Maar dat maakt het niet minder een slecht idee.
gorens schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:17:
Windows 10 ben ik echt niet gek op.
ik zit al jaren met een oude computer die draait op Windows 7
Hoewel ik ook qua interface liever Windows 7 dan Windows 10 zie: als niet nu dan zal je over bijv. 5 jaar moeten wennen. En dan ben je 5 jaar langer 'vastgeroest' en wordt wennen alleen maar moeilijker. Alleen dat al is een reden om toch over te stappen. Bedenk: je bent ook niet blijven hangen op DOS toen WIn95 kwam, ondanks dat Norton Commander en de onderwaterschermen van WP51 sneller en handiger werkten.

Suggestie: als het gaat om bijv het startmenu, overweeg de classic versie te installeren. Zie iets als https://www.guidingtech.c...ic-start-menu-windows-10/
antivirus Total AV.
nog nooit geen problemen mee gehad.
Er zijn mensen die -met excuus voor de vergelijking- jarenlang een heroïnehoertje bezoeken zonder al te zichtbare enge ziektes te krijgen. Dat maakt het heel erg nog geen goed idee. Beetje bij beetje komt Windows 7 op dat niveau van veiligheid.

Serieus: niet doen, zeker niet als het vooral gaat om hoe het er uit ziet.

Als wel: Backup, check de backup, gooi alles leeg. Koop Win 7 (geen OEM maar retail), koop Win10 (idem, althans ik denk niet dat Win10 OEM naast Win7 kan draaien? Kan ik me niet herinneren). Installeer WIn7 waarbij je voldoende lege ongepartitioneerde ruimte laat voor ook een Win10-installatie, installeer Win10 er naast op. Nooit aansluiten op internet, nooit een usb-stick insteken die je elders ook gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 15:08

Dido

heforshe

F_J_K schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:43:
Bedenk: je bent ook niet blijven hangen op DOS toen WIn95 kwam, ondanks dat Norton Commander en de onderwaterschermen van WP51 sneller en handiger werkten.
offtopic:
Ik heb het, onder meer vanwege die redenen, uitgehouden tot W98SE uitkwam :X

Wat betekent mijn avatar?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gorens schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:41:
ik wens graag een mooie gaming computer te kopen op bol.com, niet dat ik gek ben op spelletjes dat niet, maar die gaming computers werken veel beter dan de oudere modellen. daarom ik dan ook graag een harde schijf ik ga plaatsen met een windows 7. in de computer winkel zal men u dat zeker niet vertellen.
Op een moderne PC ga je echt geen Windows 7 meer draaiend krigjen. support voor chipsets en dergelijke is er niet meer, dus gaat Windows 7 waarschijnlijk niet eens een drive zien als je die probeert te installeren.

Daarbij is het zoals gezegd oud, Met Windows 7 moet je gewoon niet meer het internet op willen.

Verwijderd

ja dat kan

• gorens
dank u voor al die informatie ik hebt gehad

ik ga er zeker over nadenken

gorens

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In theorie kan het maar er is naar mijn mening geen zinnige reden te verzinnen om het daadwerkelijk te doen. Windows 7 is een gepasseerd station. Je kan prima gamen met Windows 10. En als je nog wat nostalgische gevoelens heb met de look van Windows 7, is daar deze nog voor je: downloads: StartIsBack++ 2.9.5.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar wil je exact over nadenken? Zoals @TERW_DAN aangeeft: moderne apparatuur (en dus een up-to-date PC) heeft helemaal geen drivers meer voor Windows 7. Dus eigenlijk lost het vraagstuk zich vanzelf op; hoe moderner de apparatuur die je koopt, hoe zekerder je weet dat Windows 7 er niet meer overweg kan.

Voorbeeld: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020 -> moederbord laat bij de drivers-download het volgende zien
* Matisse, Picasso & Raven Ridge CPU supports Microsoft® Windows® 10 64-bit only.
Daar ga je dus al; een groot aantal CPU's wat op het moederbord kan, werkt al niet eens (meer) met Windows 7.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1