Facebook pagina - vreemd tagprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 18:05
Mijn vraag
Ik heb een Facebookpagina rond mijn fotografie en ik kan geen mensen taggen in de foto's die ik online zet in albums (per klant/opdracht). Als ik een foto open, zie ik nu alleen een "tag een product" icoon. Waar ik uiteraard niets aan heb. Vreemd genoeg heb ik tot enkele maanden geleden wel mensen kunnen taggen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de template van mijn FB pagina als geswitcht van "standaard" naar "service" en terug. Ik heb alle instellingen overlopen. Ik heb al in & uit gelogd. Niets helpt.

Is het systeem veranderd? Kan je nu alleen mensen taggen als hun gezicht zichtbaar is? Want als ik in oudere albums kijk, veranderd het icoontje van product naar mens taggen, afhankelijk van als iemand in beeld is. Vroeger kon je iemand's rug gewoon taggen.

In het album dat ik net online plaatste, blijft het icoontje echter product only, ook al staan mensen er frontaal en duidelijk op.

Ik weet echt niet wat het probleem is. Dit is best irritant, want getagde mensen zijn het grootste deel van de exposure en ook hoe ik andere mensen bereik - zonder te spammen. Dit is commercieel gewoon nadelig voor mij. Ik hoop dat ik iets eenvoudigs gewoon over het hoofd zie.

In de mobile app kan ik wel gewoon mensen taggen. Het gaat dus puur om desktop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrwfKqlPiniJ3--KjYeFWeg5ON0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NPAORakkBfOWCgr7pFf4qAbo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuxSB5NugCTP1BAGKcQ3hY2ltls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vpbTmuaYP3bCsVTEY5PREjQy.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srvv93
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 15:51
Volgens mij heb ik het gevonden. Het lijkt inderdaad niet mogelijk te zijn om vanaf je tijdlijn bijvoorbeeld in een losse foto personen te taggen.

Wat wel werkt is naar je albums gaan, een album aanklikken, rechts naast de titel van het album op de drie bolletjes en vervolgens 'Album bewerken' klikken. Als je vervolgens op willekeurige plekken op de foto's in het album klikt kun je een naam invullen.

Dit is overigens op de nieuwe layout van Facebook.