Streamen via tv versterker geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Ik heb een Marantz sr6013 en gebruik als muziek Quobuz. Het geluid via Quobuz vind ik zelf het mooiste klinken. Echter kan ik deze niet rechtstreeks streamen naar de receiver.
Wel met bubbleupnp alleen is het geluid dan minder.

Hoe komt het dat het geluid beter is als ik stream via de tv naar de versterker dan via de app Bubbleupnp?

Welke andere oplossingen zijn er verder als ik niet wil streamen via de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Beter of anders?
BubbleUPnP zou Qobuz gewoon als onveranderde FLAC (als je een 'CD' Hi-Fi of 'Studio' Hi-Res Qobuz abo hebt) naar de versterker moeten kunnen streamen.

Misschien staat (virtueel) surround, een geluidverbeteraar of een equaliser aan op de TV?
Misschien staat je receiver verschillend ingesteld per type ingang en bevallen de instellingen voor ingang TV je beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 04-10-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of het inputvolume is anders, 0,5db zachter is moeilijk op te merken, maar wordt door significant veel mensen als "minder goed" beoordeeld in blinde luistertests.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
De Marantz SR6013 heeft ook een streamer die aan boord een Roon endpoint is. Betekent dat als je een computer aanzet met een roon core geinstalleerd, je deze naar je roon endpoint kan sturen. Nadeel is weer: Roon is verre van gratis, 120 euro per jaar of 699 voor een levenslange licentie. voordelen: alles gaat bit perfect naar de streamer, de software is zeer fraai uitgevoerd, met allerlei leuke achtergronden en het werkt zo lekker en de sound is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Als je gewoon DLNA/UPnP gebruikt om FLAC te streamen naar ditzelfde endpoint, ben je er ook.
Onveranderd FLAC doorgeven = bit perfect. Dus Roon biedt integratie van diensten, meer DSP/EQ functionaliteit en een mooie interface. Maar het is niet méér bit perfect dan de oplossing via BubbleUPnP.

De Qobuz app voor PC en MAC ondersteunt zelf ook DLNA/UPnP.
Scheelt je weer 120 eu per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
Propheticus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:04:
Als je gewoon DLNA/UPnP gebruikt om FLAC te streamen naar ditzelfde endpoint, ben je er ook.
Onveranderd FLAC doorgeven = bit perfect. Dus Roon biedt integratie van diensten, meer DSP/EQ functionaliteit en een mooie interface. Maar het is niet méér bit perfect dan de oplossing via BubbleUPnP.

De Qobuz app voor PC en MAC ondersteunt zelf ook DLNA/UPnP.
Scheelt je weer 120 eu per jaar.
Aan de andere kant, Upnp bevat beveiligingslekken, dit is al jaren bekend. roon werkt op Raat en heeft daar nog geen last van

https://www.varonis.com/blog/what-is-upnp/

De vraag van TS was welke mogelijkheden er zijn, Roon is een van de opties, de allermooiste die er is, maar het heeft helaas ook een prijskaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronaldcycling
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-06 13:20
Ik lees ook goede berichten over een Bluesound mode 2. Zou dat iets zijn in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ronaldcycling schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:25:
Ik lees ook goede berichten over een Bluesound mode 2. Zou dat iets zijn in mijn situatie?
Misschien kan je beter eerst de vragen beantwoorden die zijn gesteld, want waarom zou je geld uitgeven voor een apparaat terwijl het waarschijnlijk niets meer is dan een instelling of verschil in volume dat zorgt voor een andere geluidsbeleving.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1