Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDD wordt actief in schermslaapstand W10

Pagina: 1
Acties:

• Rob Loos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-10 13:36
Sinds 4 dagen en nieuwe W10 Pro 64-bit installatie gedaan op mijn Z2 G4 met 512GB SSD. Geen probleem, alles lijkt goed te werken. Daarna heb ik mijn 6TB data schijf in de PC gehangen, geen probleem, alles werkt.
Nu merk ik echter als het scherm in slaapstand gaat (na 10 minuten) dan begint de 6TB te ratelen tot 20 minuten later de hele PC in slaapstand gaat.

Ik ben bezig de oorzaak te achterhalen maar kom er niet achter. Virusscanner heb ik al uitgesloten.

Wie heeft er een tip?

Elitedesk 620 & Elitebook 820 G2

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Met het programma Process Monitor van Sysinternals kun je een log laten maken, en kun je zien welk proces de schijf bezig houd.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
Kan van alles zijn.

Windows start een heleboel onderhoud dingen op als je systeem niet meer in gebruik is.
Kan het downloaden van nieuwe releases zijn, het indexeren van van je harddisk en zo zijn er nog wel een paar dingen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.