Media player of Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfve
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-03 20:47
Goede morgen, ik heb een vraag over een externe harde schijf/NAS.

Situatie is als volgt, op dit moment gebruik ik een (oude) wd media player die films draait vanaf een Apple time capsule. Ik ben alleen niet tevreden over de kwaliteit op de tv (Philips 4K). Ik download alles op 1080 maar met name de donkere stukken in de film zijn slecht te zien.

Ik heb andere media players geprobeerd maar die kunnen net als de tv zelf geen correcte toegang krijgen tot de Apple time capsule. Nu zit ik te denken aan een externe hard schijf die ik direct kan verbinden met mijn tv maar die dan ook een netwerkaansluiting heeft. Welke opties hebben jullie hiervoor of heeft andere suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:36
Weet je zeker dat je tv een externe harddisk accepteert als media?

De meeste tv fabrikanten willen deze functionaliteit helemaal niet bieden en sommigen die het wel doen willen alleen afspelen vanaf een flashdrive en weigeren dat van een harddisk te doen.

En Usbdisks met een netwerk aansluiting bestaan volgens mij niet.
Je kunt een Nas nemen en die hebben wel een Usb aansluiting maar die zijn alleen USB host en kunnen niet als USB disk werken.

Overigens is het slecht zien van donkere stukken meestal niet de oorzaak van je apparatuur maar simpelweg de irritante eigenschap van huidige films die zaken lekker donker maken vanwege de effecten.

Speel zo'n film eens op je PC (of Mac) af om te zien of het dan veel beter is.

Als dat wel goed is lijkt me het beste een nieuwe mediaplayer te kopen die wel een usbdisk accepteert of waar er een inzit.
Die zijn er wel met een netwerk aansluiting.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.