Vakantie 2021

Pagina: 1
Acties:
  • 3.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:50
Door corona is mijn vakantie uitgesteld. Ik wil graag met vakantie naar Manila Filipijnen of Bangkok Thailand. Ik wil ook eens een keer naar Kuala Lumpur en richting Australië waar mijn neef en oom verblijven en het land zien. Ik wilde al altijd daar heen gaan en wil deze reis nog doen in mijn leven.

Nu is Manila opslot door de corona. Ik wil in 2021 gaan als het hopelijk wat beter gaat met de situatie en de toeristen weer welkom zijn om het land binnen te mogen. Moet ik vanaf nu alles boeken en regelen of is dit nog niet verstandig om te doen en kijken hoe het loopt.

Voor mij is het best spannend allemaal, want het is de eerste keer dat ik daar heen zal reizen. Heeft iemand ervaring met Manila/Cebu city/Davao City en is het veilig om rond te reizen. Bedoeling is dat ik daar in Manila Makati hotel of een appartement ga huren via Booking.com. een visum bij aankomst gratis tot 30 dagen.

Ik ben van plan om mogelijk met Gulf Air te vliegen of de KLM (rechtstreeks in 14 uur) als het eenmaal toegestaan is

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 04-10-2020 00:42 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Als je zonder kosten kunt annuleren zie ik geen reden om de gok niet te nemen, maar als dat niet kan moet je ook niet verbaasd zijn als je geen voucher of iets dergelijks krijgt en het hele bedrag gewoon kwijt bent als de reis niet door kan gaan.

Ik snap dat je graag op vakantie gaat, maar ik vind het redelijk naïef om te denken dat corona helemaal weg is in 2021. De situatie dan kan niemand voorspellen, dus het blijft een gok.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Van der Berg
Ik snap eerlijk gezegd de noodzaak niet om op dit moment je 2021-vakantie te willen boeken. Ook redelijk onverantwoordelijk.

Waarom die haast en niet gewoon even wachten tot er meer zekerheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er is een goede kans dat vakanties in 2021 ook nog problematisch gaan zijn. Zeker verre reizen (buiten Europa dus).

Ik zit zelf ook te kijken om in maart ofzo op vakantie te gaan (met de auto) naar Spanje (regio Valencia vermoedelijk), maar ik durf het niet aan om nu te boeken. Wil zelf niet meer dan een week of 6 van tevoren boeken, en dan nog zoek ik doelbewust een accomodatie op waar ik tot een week van te voren kosteloos kan annuleren. Meestal is dan de situatie een stuk duidelijker in te schatten, het is onmogelijk om nu al zover vooruit te kijekn.

Ik ben ook dol op verre reizen (specifiek Thailand en Vietnam), maar ik vind het te riskant om dat al voor 2021 te overwegen, dat wordt denk ik wel 2022 voor ik dat weer aan zou durven....

Sowieso zit ik nu liever niet in een vliegtuig in deze tijd, hutje-mutje op elkaar. Ik kies nu liever voor een autoreis.

Overigens, van de 3 door jou genoemde landen (Thailand, Filipijnen, Maleisie) zijn er 2 (Thailand en Malesiei) op dit moment volledig gesloten voor toerisme, en kom je het land niet in zonder permanente verblijfsvergunning. Voor Thailand is dat voor onbepaalde duur, Maleisie voorlopig tot 30-12-2020, dan volgt evaluatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Zie de meningen hierboven...
Ik ben zelf met m'n vrouw ook op vakantie geweest in Maleisië, enigste wat we geboekt was waren de heen/terug vluchten en de hotel bij aankomst.
Verder door het land heen en in de plaats waar we wat wilden zien ook een net hotel opgezocht en de nodige nachten ter plekke geboekt.

Maar vanwege corona is het maar afwachten of de hotel genoeg buffer heeft om de periode door te komen. Zal wat zijn dat je er uit wordt gezet omdat hij failliet is gegaan.
Daarnaast je hele vakantie gevoel zal zuur zijn, het mooie van dat land is ook het "street food". Nou geen haar op m'n hoofd die dat nu nog vertrouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
Los van corona, waarom zou je naar Manila willen. Een paar dagen van een hele vakantie zou ik begrijpen, maar het is niet echt een mooie stad.

Wil je een mooi deel van de Filipijnen zien, ga dan naar Palawan. Ga niet te ver zuidelijk. Davao en omstreken zou ik sowieso vermijden. Niet het vredigste gebied.

Vliegen met KLM is niet direct, je stopt in Taiwan om te tanken en mag meestal niet het vliegtuig in. De prijs bij KLM ligt meestal boven de duizend euro, maar met andere maatschappijen kan je voor z'n 600 heen en weer vliegen.

Hotels in de stad hebben altijd wel een plek vrij om te overnachten. Een dag van te voren boeken is geen probleem. Hoe dat zit in een buitengebied durf ik niet te zeggen. Mij lijkt vroeg boeken overbodig.

Heb je voorkeuren voor welke periode je zou willen gaan? Qua weer zou ik persoonlijk in februari, maart, april willen gaan, maar dat is qua corona misschien nog niet fijn.

Juni tol/m oktober zou ik vermijden voor de regen.

Je zou ook heel 2021 kunnen overslaan en het voorjaar van 2022 kunnen pakken voor een optimale ervaring.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:59
Nou wij zouden afgelopen maart op vakantie gaan en deze vakantie hebben we "moeten" ombouwen in de tijd dat geld terug nog geen optie was en we hebben opgedoekt naar maart 2021. Ook omdat als iedereen alles maar annuleert een hele sector werkeloos wordt en dat vinden we ook niet fair.

Maar ik twijfel er meer en meer aan of we in maart 2021 de vakantie wel door kunnen laten gaan. En wat dan???

Dus als ik nu zou moeten beslissen zou ik niet boeken voor 2021 en alles afwachten totdat het weer mogelijk is. Normaal wordt het nooit meer maar enigszins normaal om te kunnen reizen moet wel lukken ooit.... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 14:13

Theo

moederbord

Behalve het advies om vooral niet te vroeg te gaan, en pas te gaan als Corona achter de rug is heb ik nog wel een ander advies voor je.

Ongeveer een uur vliegen vanaf Kuala Lumpur zit Penang. Overweeg om hier heen te gaan (ipv KL). Penang wordt ook wel de culinaire hoofdstad van Azië genoemd, en dat is met een reden. Er leven zoveel culturen gewoon met elkaar samen, en met name in het oude gedeelte van de stad zijn alle culturen ook gigantisch aanwezig omdat hier het christendom, boeddhisme , Hindoeïsme en islam met elkaar samen woont en samenleeft. Hierdoor is de stad gigantisch divers in cultuur en eten en echt heel er mooi om te zien, te proeven en te ervaren.

Ik ben voor werk veel in Penang geweest, en ik kan het echt heel erg aanraden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 09:53
Theo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:40:
Behalve het advies om vooral niet te vroeg te gaan, en pas te gaan als Corona achter de rug is heb ik nog wel een ander advies voor je.

Ongeveer een uur vliegen vanaf Kuala Lumpur zit Penang. Overweeg om hier heen te gaan (ipv KL). Penang wordt ook wel de culinaire hoofdstad van Azië genoemd, en dat is met een reden. Er leven zoveel culturen gewoon met elkaar samen, en met name in het oude gedeelte van de stad zijn alle culturen ook gigantisch aanwezig omdat hier het christendom, boeddhisme , Hindoeïsme en islam met elkaar samen woont en samenleeft. Hierdoor is de stad gigantisch divers in cultuur en eten en echt heel er mooi om te zien, te proeven en te ervaren.

Ik ben voor werk veel in Penang geweest, en ik kan het echt heel erg aanraden.
En vandaar de boodschap om niet te gaan. Je gaat op vakantie om te genieten, niet om behoedzaam te zijn op mens en omgeving of het wel of niet veilig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wootism schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:08:
@Van der Berg
Ik snap eerlijk gezegd de noodzaak niet om op dit moment je 2021-vakantie te willen boeken. Ook redelijk onverantwoordelijk.

Waarom die haast en niet gewoon even wachten tot er meer zekerheid is?
Let wel, ik ben het eens met de opmerking 'vanwaar de haast' ....

Maar niet iedereen is in de gelegenheid om á la minute hun vakantie in te plannen.
Ik moete in december, uiterste van wk2-2021 mijn zomerverlof indienen, anders gewoon 'pech' en mag je het doen met de restjes.

Nu ben ik redelijk flexibel, en pak die 2 / 3 weken lukraak in juli / augustus, want geen planning verder.
Maar zou ik inderdaad "exotisch" of zelfs Spanje gaan, is het beter om zo vroeg te plannen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vergeet het en spaar een jaar door.
Als er begin 2021 een vaccin is, gaat dat eerst maar de westerse wereld. Productie zal het issue niet zijn, eerder de logistiek. Hoeveel miljoen / miljard hadden we ook weer besteld? 300?
Dan is zomer 2021 hier in NL al erg optimistisch om uberhaupt een shot te kunnen halen. Laat staan dat die pandemie in een arm land als de filipijnen weg is en je daar dus nog steeds behoorlijk risico loopt.

En ik schets nu best case gerekend vanaf januari :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:09
Ik denk dat we blij mogen zijn indien we in 2022 weer op een (normale) vakantie kunnen gaan. Nu zijn wij gelukkig niet zo van die vakantiegangers en vinden het prima om in NL te blijven - hoewel er in NL zelf ook véél minder te doen is nu - willen wij ook wel weer een keer op stedentrip.

Zolang er geen eind in zicht is ga ik in ieder geval gaan reis boeken. Ik heb totaal geen zin in gedoe mocht blijken dat ik wel kán gaan maar niet wil omwille omstandigheden en dan mijn centen kwijt raak...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik had mezelf voorgenomen dit jaar een keer echt uit te pakken. Is er niet van gekomen en het budget dat ik heb is mooi opgehoogd voor volgend jaar. Het ziet er niet naar uit dat we over een jaar weer bij het oude zijn, maar mocht het zo zijn dan heb ik 'geld zat' voor een last minute naar god weet waar de zon schijnt. En als het onverhoopt zo is dat de wereld nog steeds op zijn kop staat dan houd ik ook dat geld weer in de zak. Zou ik jou ook adviseren.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

FreshMaker schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Ik moete in december, uiterste van wk2-2021 mijn zomerverlof indienen, anders gewoon 'pech' en mag je het doen met de restjes.
Hoezo "moet"?

Volgens mij is er een wettelijke grondslag en daarnaast een "collegiale factor" voor het opnemen van je vakantie-dagen. Dat die 2 vaak door elkaar worden gehaald, speelt in het voordeel van de werkgever, niet de werknemer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:44
Thalaron schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:25:
Ik denk dat we blij mogen zijn indien we in 2022 weer op een (normale) vakantie kunnen gaan. Nu zijn wij gelukkig niet zo van die vakantiegangers en vinden het prima om in NL te blijven - hoewel er in NL zelf ook véél minder te doen is nu - willen wij ook wel weer een keer op stedentrip.

Zolang er geen eind in zicht is ga ik in ieder geval gaan reis boeken. Ik heb totaal geen zin in gedoe mocht blijken dat ik wel kán gaan maar niet wil omwille omstandigheden en dan mijn centen kwijt raak...
Ik ben paar weken geleden nog met vriendin naar Albanië gevlogen voor 13 dagen vakantie, er wordt nog genoeg gevlogen iig. Misschien niet pakketreizen maar losse vluchten gaan, hotels zijn ook nog te boeken en ook airbnb's zijn spotgoedkoop.

Ryan Air vliegt ook nog naar Canarische Eilanden, en neem een kijkje op schiphol arrivals, uit elk land komen er vluchten aan.
Toen wij terug kwamen in Nederland zat iedereen op terras en waren de winkelstraten onmogelijk druk. Was die week nog lekker nazomeren, het was veiliger in Albanië dan in Nederland qua drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Hoezo "moet"?

Volgens mij is er een wettelijke grondslag en daarnaast een "collegiale factor" voor het opnemen van je vakantie-dagen. Dat die 2 vaak door elkaar worden gehaald, speelt in het voordeel van de werkgever, niet de werknemer.
Tja, moeten ... klinkt erger dan het werkelijk is, maar in een continurooster, en teveel collega's met schoolgaande kinderen, zijn de mogelijkheden om verlof op te nemen beperkt.
Ons werk ( alarmcentrale ) is niet iets waar je FF een uitzendkracht voor wegzet, zonder ervaring in het gebied en de apparatuur / procedures

Dus, ja ... je moet op tijd zijn, om de planning een redelijke kans geven om een eerlijke verdeling te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 21:14
Het plannen van vakantiedagen en het boeken van de vakantie is natuurlijk niet aan elkaar vast gesoldeerd. Als je van je werkgever per se je dagen al in december moet opgeven zou ik zeggen: neem vrij in de weken dat je denkt te willen gaan en bekijk later of je ook daadwerkelijk kunt gaan. Mocht het niet lukken of mocht het onverantwoord zijn om te gaan dan kun je altijd kijken of je dichterbij nog wel wat kunt boeken of gewoon in Nederland wat leuks kunt doen.

Zelf hadden we een week New York gepland eind augustus. Die ging niet door en we dachten "dan volgend jaar maar". Maar ook daar is het nog maar de vraag of dat volgend jaar al wel te doen is of überhaupt de moeite waard. Wellicht doen we dan een "simpele" zonvakantie, wellicht helemaal niks. Ik durf nergens op te rekenen, behalve dat we nog wel een jaartje of wat mondkapjes in het vliegtuig op zullen moeten hebben en getest zullen moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik snap oprecht niet waarom mensen nog op vakantie willen.

Stel je zelf de vraag of je het risico wil lopen besmet te raken. Deze pandemie kan nog jaren duren. Ten tweede is stel wederom zelf de vraag of je het risico wil lopen dat je in het land vast komt te zitten. Ik heb verhalen gelezen dat mensen niet tijdig uit het land kon komen voordat deze in lockdown ging. En dan komt de vraag: Wat nu?

Mensen die nu nog op vakantie gaan zijn onverantwoord bezig en het is niet nodig. Een vaccin is geen heilig iets. Het is een hulpmiddel.

En dan heb ik het niet over de mensen die wel nadenken in naar een afgelegen gebied gaan om vakantie te houden met zo min mogelijk contact binnen de grenzen of een autovakantie. Maar over de meute die de vliegtuig pakken en populaire badplaatsen afgaan puur omdat het moet gevoel te rechtvaardigen dat zij vakantie nodig hebben.

Er is geen peil op te trekken en ik zou zeker niet nu al beginnen met plannen voor volgend jaar. Immers niemand weet hoe het volgend jaar gaat lopen en de klappen van nu kan volgend jaar voor al die reisbureaus nog voelbaar zijn.

Dus wat je nu kunt doen is van het negatieve tot een positief iets maken. Streefdatum van 2022 stellen. Langer doorsparen, vooraf uitzoeken waar je langs wilt en misschien de vakantie langer maken dan beoogt omdat je 20211-2022 gemist hebt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MoldyInko op 04-10-2020 14:21 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Simpel: Boek niet! Bespaar jezelf een hoop mogelijke ellende en administratieve rompslomp.
Ik verklaar mensen oprecht voor gek als ze gaan lopen boeken voor 2021. Het is ook gewoon niet nodig.

Wil je werkgever bijtijds weten wanneer je vrij wil? Geef dit gewoon door. Zoals hierboven wordt gezegd: Vrij nemen en het boeken van je vakantie staan los van elkaar.

En mensen met schoolgaande kinderen 'voorrang' geven is natuurlijk not done, en discriminatie. Ik hoop niet dat jouw werkgever dat doet...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:09
Minaaj schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:24:
[...]

Ik ben paar weken geleden nog met vriendin naar Albanië gevlogen voor 13 dagen vakantie, er wordt nog genoeg gevlogen iig. Misschien niet pakketreizen maar losse vluchten gaan, hotels zijn ook nog te boeken en ook airbnb's zijn spotgoedkoop.

Ryan Air vliegt ook nog naar Canarische Eilanden, en neem een kijkje op schiphol arrivals, uit elk land komen er vluchten aan.
Toen wij terug kwamen in Nederland zat iedereen op terras en waren de winkelstraten onmogelijk druk. Was die week nog lekker nazomeren, het was veiliger in Albanië dan in Nederland qua drukte.
Laat het dan zo stellen; net wegens een sociale verplichting als afronding een drankje gedaan op het terras. Wat was dat “relaxed” met 3 keer uitleg over hoe/wat mocht enzovoorts.

Vakantie is voor mij zorgeloos elders wat doen. Zodra ik iets moet/niet kan/ergens op moet letten dan hoeft het van mij gewoonweg niet.

Daarbij kan het op locatie wel rustig zijn, maar ondertussen zit je wel 2x in een vliegtuig vol men mensen in een vrij gesloten ruimte.

Ik ga in ieder geval op zijn vroegst eind 2021 weer een vakantie overwegen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Modbreak:@Van der Berg Heb je dit al gelezen? Een reis- of vakantie-topic? Lees eerst dit! Dit topic voldoet daar niet echt aan gezien de erg brede insteek. Ten tweede is dit aan het verzanden in een 'zou ik wel gaan met Corona'-topic. Daar hebben we er al een aantal soortgelijke topics van lopen in Themaforum: Coronavirus.

Vandaar hier een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.