Ddos'en zijn ondanks eenvoud amper te stoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
reviews: De destructiviteit van ddos-aanvallen

Voorgestelde ondertitel: Ddos'en zijn vanwege eenvoud amper te stoppen

Dit dekt de lading dat de toegankelijkheid en ononderscheidbaarheid van ddos aanvallen het moeilijk maakt ze tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Interessant artikel, maar vind dat er wel veel vreemde uitspraken in staan:

- door elkaar gebruiken van dos en ddos (plato verhaal +LOIC zijn niet distributed)

- een booter of webstresser is geen tooltje dat je even "koopt" maar een dienst/service die je (in)huurt/afsluit

- "Bedrijven als Cloudflare en Akamai investeren miljoenen euro's in servers om dergelijk verkeer naartoe te leiden, als een prijzige dienst. " -> cloudflare ddos bescherming is letterlijk gratis https://www.cloudflare.com/plans/
NaWas kost volgens mij ook maar iets van 100 euro per maand.

Persoonlijk vind ik die grafiek die de groei van ddos aanvallen moet laten zien erg onduidelijk en erg verwarrend. (maar is ook een kopie uit een raport van het NBIP)

Worden dit soort artikelen wel eens geproofread door deskundigen? Heb het gevoel dat dit soort foutjes er makkelijk uitgehaald hadden kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimbolino op 04-10-2020 19:23 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:10

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
unglaublich schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:24:
reviews: De destructiviteit van ddos-aanvallen

Voorgestelde ondertitel: Ddos'en zijn vanwege eenvoud amper te stoppen

Dit dekt de lading dat de toegankelijkheid en ononderscheidbaarheid van ddos aanvallen het moeilijk maakt ze tegen te gaan.
Vind ik een goede, ik sleutel er wat aan.
Jimbolino schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:21:

- door elkaar gebruiken van dos en ddos (plato verhaal +LOIC zijn niet distributed)
Ik kijk hier even naar, thanks.
- een booter of webstresser is geen tooltje dat je even "koopt" maar een dienst/service die je (in)huurt/afsluit
Als je een booter voor serieuze zaken gebruikt is deze beeldspraak misschien wat simplistisch, maar het gaat om een voorbeeld van hoe iedereen een ddos kan uitvoeren zonder moeite en dan heb je het gewoon over een simpel tooltje waar weliswaar een dienst achter zit die je huurt maar wat een skiddy gewoon op wat knopjes wil kunnen drukken.
- "Bedrijven als Cloudflare en Akamai investeren miljoenen euro's in servers om dergelijk verkeer naartoe te leiden, als een prijzige dienst. " -> cloudflare ddos bescherming is letterlijk gratis https://www.cloudflare.com/plans/
NaWas kost volgens mij ook maar iets van 100 euro per maand.
Voor je persoonlijke blog met een handvol bezoekers wel, maar voor bedrijven is Cloudflare niet gratis. Wat NaWas kost voor deelnemers weet ik niet maar het is sowieso niet goedkoop om te bouwen en te beheren.

[/quote]

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen idee of hier het topic voor bedoeld was, maar er liggen weer isps ondervuur van ddos, eerder deze avond was het raak bij hostnet, nu fiber.nl en andere