Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn systeem uitbreiden met 1 of 2 extra m.2 aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
ik heb 3 m.2 nvme ssd's voor me liggen en maar 2 m.2 aansluitingen op mijn moederbord.

Nu weet ik dat het mogelijk is om dmv een pcie extensie extra m.2 aansluitingen te creëren.
Allekabels heeft bijv een kaart met ruimte voor 2 m.2 aansluitingen. klik hier

Is dit afdoende als ik hier 2x een 970 evo in stop.? moeten de ssd's dan ook dezelfde groote/merk zijn of kan dit gemixt worden.?

Moet ik nog ergens bij opletten bij de aanschaf van z'n extensie? bijvoorbeeld snelheden/stroom/kwaliteit?
of hebben jullie een sterke voorkeur tot een specifiek model? en waarom?

Specifiek de vragen die ik heb:"
- is elke pcie extensie zo maar geschikt?
- zo nee, waar moet ik op letten?
- kan ik verschillende ssd's mixen op z'n pcie kaart?
- heb jij ervaring/ben jij tevreden met een speciefieke extensie kaart?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59
Die kaart heeft wel 2 M2-aansluitingen, maar daar is er maar eentje nvme en de ander is via Sata.

Zo’n kaart is gewoon een adapter om de formaat van de ssd te veranderen.

Dus van m2 NVMe ssd naar PCI-Express en van m2 Sata-ssd naar Sata. Dat stelt natuurlijk geen bal voor, want de signalen blijven gelijk. (Het is geen converter die het signaal om moet zetten zeg maar.

Aangezien de kaart geen 2 nvme-ssd’s aan kan, kun je er ook niet 2 dezelfde ssd’s op zetten (niet werkend tenminste).

Maar met deze kaart heb je dus samen met de 2 m2/sloten van je moederbord 3 stuks m2.

Aangezien je niet precies zegt welke ssd’s je in totaal hebt en welk moederbord je gebruikt, kan ik niet zeggen of je dan nu wel 3 nvme-ssd’s hebt en genoeg nvme m2-sloten.

Let er op dat bij veel moederborden pci-express sloten gedeeld worden met de m2-sloten, dus als je de een gebruikt, werkt de ander niet meer.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Welk moederbord heb je?

• Beat The Best
Oke, misschien heb ik mij verkeken op de nvme.

ik ben van plan de volgende ssd's te gaan gebruiken:
2x 970 evo (1x 2tB, 1x 1TB)
1 x 980 PRO

ik heb momenteel de X570 Aorus PRO van Gigabyte Standaard zitten hier 2x m.2 ssd sloten op, op pcie4.0.

Ik heb momenteel de 970 evo 1tb al in bezit, en heb daar in combinatie met de 980 alsnog niet voldoende aan om de hdd helemaal uit het systeem te halen. Vandaar de aanschaf van een 2tb evo. Maar nu is het een beetje zonde om die ene 1tb evo weg te gooien. Vandaar dat ik zit te kijken naar een mogelijkhei om deze alsnog in het systeem te kunnen gebruiken.

• Beat The Best
Bedankt voor je tijd en de reacties trouwens.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Beat The Best schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:20:
Oke, misschien heb ik mij verkeken op de nvme.

ik ben van plan de volgende ssd's te gaan gebruiken:
2x 970 evo (1x 2tB, 1x 1TB)
1 x 980 PRO

ik heb momenteel de X570 Aorus PRO van Gigabyte Standaard zitten hier 2x m.2 ssd sloten op, op pcie4.0.

Ik heb momenteel de 970 evo 1tb al in bezit, en heb daar in combinatie met de 980 alsnog niet voldoende aan om de hdd helemaal uit het systeem te halen. Vandaar de aanschaf van een 2tb evo. Maar nu is het een beetje zonde om die ene 1tb evo weg te gooien. Vandaar dat ik zit te kijken naar een mogelijkhei om deze alsnog in het systeem te kunnen gebruiken.
Maar waarom heb je z'n dure SSD nodig voor de vervanging van een HDD? Een simpele 2.5 inch SATA is voldoende. Ten minste als het puur om opslag gaat. Programma's zouden nog vast kunnen hebben bij een snelle SSD.

• Beat The Best
hoi1234 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:48:
[...]

Maar waarom heb je z'n dure SSD nodig voor de vervanging van een HDD? Een simpele 2.5 inch SATA is voldoende. Ten minste als het puur om opslag gaat. Programma's zouden nog vast kunnen hebben bij een snelle SSD.
Klopt, dat was in eerste instantie ook mijn start punt.

Maar uiteindelijk heb ik het geld ervoor en ervoor over om gewoon helemaal over te stappen naar m.2.

ik heb een nas voor het documenten werk/videobestanden/projecten. Dus daar heb ik geen omkijken naar. Ik heb uiteindelijk gewoon 2-3tb aan games geïnstalleerd staan, veel vr, maar ook de AAA games. Ik ben niet zo van het elke keer alles opnieuw downloaden.

Nu moet ik elke keer alles overzetten van en naar mijn hdd. Kost me toch weer tijd.

Daarnaast is een 2,5" toch niet veel goedkoper dan een m.2. zonde om daar in te investeren. (2e hands opslag is een no go)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Beat The Best schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:53:
[...]

Klopt, dat was in eerste instantie ook mijn start punt.

Maar uiteindelijk heb ik het geld ervoor en ervoor over om gewoon helemaal over te stappen naar m.2.

ik heb een nas voor het documenten werk/videobestanden/projecten. Dus daar heb ik geen omkijken naar. Ik heb uiteindelijk gewoon 2-3tb aan games geïnstalleerd staan, veel vr, maar ook de AAA games. Ik ben niet zo van het elke keer alles opnieuw downloaden.

Nu moet ik elke keer alles overzetten van en naar mijn hdd. Kost me toch weer tijd.

Daarnaast is een 2,5" toch niet veel goedkoper dan een m.2. zonde om daar in te investeren. (2e hands opslag is een no go)
M2 heb je dus ook nog in SATA. Is goedkoper, maar dan heb je toch alle voordelen van M2.

• Beat The Best
Oke,

Maar de ssd's zijn in bezit of onderweg. Het is niet zo zeer een discussie wat het beste is.

Ik zoek eigenlijk gewoon een koopbaar middel dat ervoor zorgen kan dat ik de 970 EVO kan gebruiken op volle snelheid.

Nu had ik iets gevonden, maar snap niet helemaal waarom die kaart niet goed is. Dit is voor mij nog een deels onbekend onderwerp.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom niet een USB-enclosure over USB3 Gen2?

Kost je grijpstuivers en zal "zo ongeveer" voldoen met wat je wil.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beat The Best
MAX3400 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:45:
Waarom niet een USB-enclosure over USB3 Gen2?

Kost je grijpstuivers en zal "zo ongeveer" voldoen met wat je wil.
Dit is een interessante, hier had ik nog niet aan gedacht. En net zo duur als een pcie extensie.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beat The Best schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Dit is een interessante, hier had ik nog niet aan gedacht. En net zo duur als een pcie extensie.
En, allicht, heb je dan meteen een portable SSD als je een keer flink wat data wil transporteren :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beat The Best
MAX3400 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

En, allicht, heb je dan meteen een portable SSD als je een keer flink wat data wil transporteren :)
Eerste instantie plak ik hem vast met Velcro, zie het systeem toch niet. Maar interessante optie. Blij dat ik even een forum post aangemaakt heb
Pagina: 1