Op zich heeft de serie wel iets dat me pakt, maar aan de andere kant is hetgeen dat als eerste in me opkomt dat het erg druk oogt allemaal. Er zit overal enorm veel texture in; de blaadjes van de bomen, de grond, de stam van de bomen, en dan ook nog UWA foto's waardoor er ook nog eens veel ervan in beeld komt, en volgens mij ook nog eens verscherpt...Daarnaast is het licht ook ontzettend hard, maar daar moet je het met zo'n moment gewoon mee doen.
Vanuit dat oogpunt vind ik foto 5 het rustigste ogen, maar verder vind ik eigenlijk geen enkele foto echt heel interessant, maar to be honest denk ik ook dat het aan de ultra groothoek toepassing ligt. Ik zou er ook veel moeite mee hebben moet ik je eerlijk zeggen en ik weet daardoor ook niet hoe ik je tips kan geven. Ik merk zelf namelijk dat ik voor landschappen e.d. de UWA bijna niet meer gebruik, omdat ik bij mijn eigen foto's ook tegen deze dingen aanloop waar ik een tijd voor nodig had om te zien dat het niet werkte. Soms snap ik waarom het niet werkt, maar soms snap ik het ook niet. UWA is gewoon moeilijk
#6 en #8 lijken dan veel op elkaar en daar zou ik dan 1 uit kiezen en de ander weglaten.
#7....tja er zitten veel blaadjes in de weg die erg dominant zijn, en de aandacht zou dan eigenlijk moeten gaan naar datgene dat erachter ligt (het paadje en de lijn van de andere bomen erlangs), maar dat doet het nu niet echt.
#1, het kijkgaatjes-effect werkt niet zo heel goed vanwege het "hoge" standpunt, en ook de dikte van de boomstammen links en rechts is wat overheersend.
Ik zou dan toch 2 en 5 kiezen die ik het prettigst vind om naar te kijken.
offtopic:
@
OttiglioM
Over die gestandaardiseerde formaten; ik ben blij dat ik niet de enige ben

Ik zie op youtube al die fotografen gewoon "verhoudingloos" croppen zeg maar. Ik heb zelf ook de OCD dat ik 2:3, 16:9, 1:1 wil
Waar ik me verdorie wel steevast aan blijf irriteren is dat fotolijstjes in winkels dat verrekte 21x30 formaat blijven aanhouden. Het enige 2:3 formaat dat overal te krijgen is is 10x15; voor 20x30 of 30x45 moet je al echt bij wat duurdere (foto)shops bestellen. Wanneer wordt eens geaccepteerd dat de fotocamera's hoofdzakelijk 2:3 formaat sensoren hebben

Niet iedereen wilt met (rare) passepartouts of custom (en dus dure) lijsten werken.