Interieuradvies

Pagina: 1
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hoi,

Ik heb een nieuw appartement maar vind het nog lastig een goede inrichting te vinden.
Ik heb een plaatje bijgevoegd van de plattegrond. De ramen komen tot ongeveer de grond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy49OCmVWI1WKaQQ_OYUkcjpsl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q050WfIzHg2ixUvZGjVMQipp.jpg?f=user_large

Heeft iemand een tip waar je het beste een bank kan neerzetten en wat voor soort bank (hoekbank tegen de ramen?) of juist van de ramen af? Ik vind het heel moeilijk en wil binnenkort een nieuwe bank kopen vandaar. Het is eigenlijk een grote ramenpartij aan de voorkant van de woonkamer.

Wie kan me een beetje helpen? Het poppetje in het groen is even hoe de mooiste utizichthoek is vanuit de woonkamer.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 03-10-2020 18:09 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
Die rechthoeken met diagonale streep zijn radiatoren? Is dat de enige warmtebron of zit er ook vloerverwarming oid?

Wat is het bouwjaar van het appartement? En wat voor glas en ventilatie zit er in?

Als dit een wat ouder gebouw is, slechter geisoleerd, met niet het nieuwste glas en wellicht ventilatieroosters boven de ramen, lijkt die hoek bij de ramen me in de winter maar koud om te zitten...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hee bedankt bedankt voor je reactie. Ja, dat zijn radiatoren en uit 2019 (geen vloerverwarming) met driedubbelglas, mechanische ventilatie.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 03-10-2020 18:30 ]

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:30
Oei. Lastige indeling.
Persoonlijk zou ik een (hoek)bank plaatsen op letterlijk de benaming 'woonkamer/keuken'. Als reden om een scheiding te maken van keuken en woonkamer

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01 13:22

Nullifiel

╞═══════╡

Ik zou geen hoekbank kopen, maar een tweezits en een feauteuil.
Een hoekbank is groot en geeft je weinig mogelijkheden tot (her)inrichten.

Met de tweezits en de feauteuil kan je alle kanten op.
Of heb je nog meer zitplekken nodig?

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 11:42
Een lekkere, niet al te diepe, draaifauteuil op het groene persoontje en een 2 zitsbank op WOONKAMER/KEUKEN.

2 kleine ronde salontafels en een lekker kleed
en je bent klaar.

[ Voor 33% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-10-2020 19:26 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52
CyberMania schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:29:
Hee bedankt bedankt voor je reactie. Ja, dat zijn radiatoren en uit 2019 (geen vloerverwarming) met driedubbelglas, mechanische ventilatie.
Ah oke. In een appartement uit 2019 zal kou bij de ramen hopelijk geen factor zijn. ;)
Gummiebeer schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:05:
Oei. Lastige indeling.
Persoonlijk zou ik een (hoek)bank plaatsen op letterlijk de benaming 'woonkamer/keuken'. Als reden om een scheiding te maken van keuken en woonkamer
Geeft wel weinig plek voor een eettafel, mocht hij die ook nog ergens kwijt willen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-01 15:26
Ik zal kijken of ik een barretje of iets anders als afschieding voor de woonkamer en keuken kan kopen/ maken dan hebje meteen een extra soort muur ertussen waarmee je de keuken van de woonkamer kan scheiden. Voor de bar kan je dan bijvoorbeeld een tv meubel doen waarop een tv staat dan een 2 zit bank beetje voor de ramen zuid en een feauteuille waar het groene poppetje is en een kleed ertussen met wel of geen salontafel.

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-01 23:16
Hele lastige indeling, heb je al een idee waar je een TV kwijt wil? Hoe groot moet je eethoek worden? dat heeft impact op hoe ver je de kamer in kan komen met bijvoorbeeld een bank/stoel combo. wat voor keuken wil je erin? dat zijn opzich wel belangrijke vragen om voor jezelf ook duidelijk te hebben om te beslissen wat past :)

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
@CyberMania Deze 2 sites hebben we veel gebruikt bij de inrichting van ons nieuwbouw. Hopelijk heb je daar wat aan.

floorplanner.com
roomstyler.com

Ivp van een hoekbank kun je een rechte 2 zits bank met poef nemen;
Zelfde effect maar met behoud van flexibiliteit

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:40
Ik zou denk ik een rechte bank nemen iets onder die tekst 'woonkamer/keuken' (misschien ongeveer ter hoogte van die radiator links), zodat je bij de keuken nog wat ruimte voor een tafel hebt. En dan in de hoek rechtsonder een beetje een 'luchtige' (draai)fauteuil, zodat je vanuit de bank niet het gevoel hebt dat die te veel voor het raam staat, maar jev dat wel nog kunt zitten.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:41
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik deel alleen mijn radicaal andere gedachte even met je, wellicht brengt je het nog op ideeen.

Hoe vast zit je met de keuken aan die kant? Want anders zou je tegen de muur van de slaapkamer de keuken kunnen doen en in die hoek waar je nu de bank wil een eettafel en in de hoek van de keuken een TV hoek maken. Mijn vriendin en ik hebben ons huis toen ingericht waarbij de keuken eigenlijk het grootste van het huis in beslag neemt, vooral omdat als vrienden over de vloer komen we altijd aan de eettafel zitten en we eigenlijk alleen met z'n 2en voor de TV zitten.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Maak eens kennis met je nieuwe buren, die hebben waarschijnlijk een soortgelijke ruimte en kan je meteen inspiratie opdoen. Een andere optie is dat je bij bepaalde meubelwinkels ook gelijk een (gratis) interieuradvies kan vragen, die hebben ook weleens leuke ideeën.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
En een optie die ik nog mis: neem een vriendin. Die regelt dat wel voor je :P

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 20:30

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Allereerst: gefeliciteerd met je nieuwe stek!

De afgelopen tijd ben ik redelijk bekwaam geraakt in de Ikea Keukenplanner (ze doen niet aan algemene complete assortimentsplanners). Ik kom hierop uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Ep59Db6mJINHuAOxoQcEsfe5.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GznMVzOj2tRdrd839Jn6lw5X.png

Ik heb twee 2-persoons bankjes neergezet. Op een 3-zitter gaan zelden drie personen zitten, en dat scheelt ruimte die je goed kunt gebruiken. Als je graag op de bank ligt, en niet vaak bezoek hebt, kun je ook een chaise longue/hoekbank kiezen. Maar daar doe je bezoek geen plezier mee: niemand gaat dicht op de hoek zitten (benen in de knel met die van een ander) of op een voeteneind zonder rugleuning. Met een fauteuil ben je flexibeler, maar laten we wel wezen: je hebt toch niet de ruimte om veel te gaan schuiven.

Qua kijkrichting is het gemakkelijk: je gaat niet naar een flat zitten turen terwijl dat ook naar groen kan.

Mijn tip: neem geen salontafel, maar bijzettafeltjes (bijvoorbeeld in het hoekje tussen de twee banken). Zelden zo'n sta-in-de-weg gezien als een salontafel. Heb er al vele jaren geen, tot groot genoegen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1