Toon posts:

Problemen met internet toegang icm twee netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met het volgende probleem, bij mij op het werk zit ik met een intern netwerk dat verbonden is aan een router, vanwaar ik toegang heb tot een server die op een andere vestiging staat. Ik werk daarop met een telnet sessie.

Teven heb ik ook op werk een kabel internet verbinding.
Deze zit via twee netwerkkaarten verbonden, 1 aan het kabelmodem en de andere aan et bedrijfsnetwerk, werkt allemaal prima. Het zit op een w2kprof servertje.

Het probleem is nu, als ik de telnet sessie geopend heb, ip verkeer dus, dit wordt via de router omgeleid en werkt prima. Wil ik dan nu ook nog internetten dan gaat het mis.

De w2kprof server heeft gewoon een vast ip adres voor het internet netwerk.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu beide tegelijkertijd kan laten werken ?

Alvast bedankt

Sander

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maak een route aan die standaard via de kabel loopt en maak een route aan naar het netwerk waar je mee wil telnetten....

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd, zoiets als route add ip adres etc.
maar denk dan dat daar wat fout in zit.

Is het mogelijk om intestellen op het kabelmodem servertje dat alle ip adressen door mogen behalve die ene waar ik met telnet heen wil, ik denk zelf dat ik er dan ben.

Misschien zie ik het wel fout en moet het dan op de cisco router ingesteld worden die aan het bedrijfsnetwerk hangt dat die al het internetverkeer blokt ?

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
1 Default gateway = Internet Bak
2 route add ip.adres.telnet.bak mask 255.255.255.255 ip.adres.router -p

Die 2e kun je op je eigen pc doen of op je server.

-p zorgt dat ie blijft staan (werkt alleen op een nt4 /5, op 95 zul je een batchfile moeten maken)