Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10-2020
Mijn vraag
Welke moederbord kan ik het best aannemen bij deze setup en of mijn voeding en cpu het aankunnen
Systeem :
Processor : Intel(R) i5-4440 CPU
Ram : 8 gb
Gpu : GTX 1050 TI
Voeding : 460 HP
Win10 Home
Drivers : nvidia Experience /graphic

Smart Game Booster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Waar heb je het over? Wat is het probleem? Waarom wil je een nieuw moederbord? En je wilt je processor wel behouden..?

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 03-10-2020 15:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Ja cpu behouden en overschakelen naar een betere moederbord
Huidige moederbord is gewoon een hawlet standaard moederbord geen gaming moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar wat is het probleem? Een nieuw moederbord gaat je namelijk niks leveren in game-prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:45:
Ja cpu behouden en overschakelen naar een betere moederbord
Huidige moederbord is gewoon een hawlet standaard moederbord geen gaming moederbord
Oke, maar daar kun je toch wel een videokaart op aansluiten? Zoals nu de 1050Ti? Of wil je een ander moederbord voor de looks?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:44
Je voeding is waarschijnlijk een probleem zodra je je mobo vervangt.
Maar waarom steek je niet gewoon die videokaart op je huidige moederbord? Heeft die geen aansluitingen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Ja ook maar kijk
Probleem is dat ik in gta v veel fps drop heb dus heb ik een betere gpu ingestoken maar helpte ni 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Ik speel momenteel met 30 fps en dat is verschrikkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:48:
Ja ook maar kijk
Probleem is dat ik in gta v veel fps drop heb dus heb ik een betere gpu ingestoken maar helpte ni 100%
Die nieuwe GPU was een 1050 Ti? Dat is alsnog geen hele snelle videokaart. En een nieuw moederbord gaat al helemaal niks helpen met GTA V.

Je zult óf een snellere videokaart moeten nemen, óf (ook) je processor moeten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:48:
Ja ook maar kijk
Een ander moederbord gaat ook niet helpen. Het is de vraag in hoeverre je nu je CPU en GPU belast. Je kunt met MSI Afterburner + Rivatuner het aantal % dat ze gebruikt worden in beeld zetten.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
En welke raden jullie aan van cpu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ga eerst meten waar de bottleneck zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:50:
En welke raden jullie aan van cpu ?
Gezien jouw moederbord de 4000-serie ondersteund van Intel CPU's, zou ik haast blindelings de i7 4790K zeggen. Maar check dit wel even of dit ondersteund wordt op jouw moederbord!

Maar zoals gezegd, meten is weten. Kijk dus tijdens het spelen van GTA V naar de belasting van zowel GPU als CPU. Degene die altijd 100% is, is dan de bottleneck, zijn beiden constant 100% dan beiden. Maar bedenk je wel dat je eea ook kan verbeteren door de instellingen wat lager te zetten.

Je hebt in games ook zeker niet altijd de hoogste instellingen nodig, vaak kun je met wat finetuning in de (grafische) instellingen de nodige FPS winnen, zonder (flink) in te boeten op grafische praal.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
In deze serie een 4790(K) of zo iets, als die ondersteund wordt. Waarschijnlijk betaal je voor een andere processor teveel geld tweedehands.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Kijk dus momenteel is mijn ram ook vaak overlast Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDK3pqN4JVLaWA8mrvHNaQ18FJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8epd1hq3XMDKijEKBpE0MMy2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:53:
Kijk dus momenteel is mijn ram ook vaak overlast [Afbeelding]
Wat moeten we precies aan deze foto zien? En als je geheugen vol zit, dan heb je blijkbaar meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gelukkig laat de foto die je laat zien, maar enkel een paar seconden zien van de meting, dat is nooit een goede meting. Het zegt mij zo in elk geval niets, het lijkt in elk geval over temperaturen te gaan.

Overigens, in de grafiek staat niets over RAM, dus hoe dat je tot die conclusie komt, is mij echt een raadsel.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het is zeker dat je GPU veel meer gebruikt dan wat daar staat. Ik zou wat anders gebruiken (MSI Afterburner + Rivatuner).

Onderstaande (zie de link) is ook mogelijk, maar ik zou niet zeggen dat ik dat aan zou raden.. omdat je ook een nieuwe voeding mag kopen. En misschien wil je gelijk een andere kast. Dan blijf je bezig.

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Als je geheugen vol zit, zou je er extra geheugen bij kunnen kopen, maar dat beloofd niet dat je daar je probleem mee oplost.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOoPSwd7d7AqGo5VqDUEFgyhDKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsIkOhBPbBsXXht2GzhT4ZhD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is dus inderdaad een grafiek van de temperatuur over een bepaalde tijd. Hoe zegt dit dat het aan het RAM ligt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Zal eens msi proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom laat je deze foto's zien..? Dit zijn temperaturen, die er prima uitzien. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Lage pc kennis op dit vlak 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZKwPTRM_SbjjuatGM8e24yhDn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZuG1Wshl9CcqmTFpLqwBwuf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Dit is de meting toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terwijl je GTA zit te spelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:15
@ShahinG Ik heb je topic verplaatst naar het juiste subforum... althans, als je hulp wilt bij problemen oplossen.

Als je een aankoopadvies wilt voor componenten, moet je weer hier zijn: Componenten Aankoopadvies

Lees ook het beste even Het algemeen beleid #quickstart door voor de beste tips voor een nette openingspost waarmee wij je het beste kunnen helpen op hot forum.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Ja jammer genoeg wel😕 hoe kan ik het verbeteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
ShahinG schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:33:
Ja jammer genoeg wel😕 hoe kan ik het verbeteren ?
Via opties van MSI Afterburner kun je OSD (on screen display) instellen. Dan kun je CPU en GPU usage weergeven. Eventueel ook temperaturen bijvoorbeeld. Wat er nu te zien is, klopt niets van. Dat is net alsof je de kaart niet gebruikt. Kijk anders bij Nvidia configuratie, of je voor GTA wel de 1050Ti gebruikt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Luxicon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Via opties van MSI Afterburner kun je OSD (on screen display) instellen. Dan kun je CPU en GPU usage weergeven. Eventueel ook temperaturen bijvoorbeeld. Wat er nu te zien is, klopt niets van. Dat is net alsof je de kaart niet gebruikt. Kijk anders bij Nvidia configuratie, of je voor GTA wel de 1050Ti gebruikt.
Ik gok dat alle foto's en screenshots die @ShahinG tot nu toe heeft laten zien gewoon in Windows geweest zijn, zonder dat er een game aan het draaien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hahn schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Ik gok dat alle foto's en screenshots die @ShahinG tot nu toe heeft laten zien gewoon in Windows geweest zijn, zonder dat er een game aan het draaien was.
Als dat zo is........ 8)7

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Nee hoor gta is aan het draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Dan zou ik dit doen, en vervolgens een screenshot maken tijdens het gamen. Zie vanaf 2:34.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Op die snelheid is de videokaart in rust stand, oftewel doet niks.

Krijg een beetje het vermoeden dat de boel draait op de Intel IGP ipv dat die GeForce wat doet.
De genoemde kaart is geen hoogvlieger, echter zou die wel een stuk beter moeten presteren dan de framerates die je aangeeft (tenzij je de game-settings te hoog hebt staan).

Misschien maar simpel beginnen, op welke poort zit je monitor aangesloten?
(eindje naar onderen, aan de videokaart, of bij een van de poorten vlakbij de audio en USB poorten?)

*edit*
Die 30 FPS kan ook v-sync zijn. Als je een 60Hz scherm hebt (lijkt er wel op in de foto), en je haalt de 60 fps niet (bijvoorbeeld 50 fps), halveert v-sync het meestal, en dan zit je vast op 30 fps.
Met v-sync uit kan het zijn dat het beter loopt, maar heb je kans op 'screen tearing' als de FPS boven de refreshrate van je monitor komt (dus meer dan 60 fps op een 60Hz scherm)... al denk ik niet dat je daar snel bang voor hoeft te zijn met een 1050ti.

[ Voor 25% gewijzigd door Nemesizz op 04-10-2020 14:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nemesizz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

*edit*
Die 30 FPS kan ook v-sync zijn. Als je een 60Hz scherm hebt (lijkt er wel op in de foto), en je haalt de 60 fps niet (bijvoorbeeld 50 fps), halveert v-sync het meestal, en dan zit je vast op 30 fps.
Verhip, ik speel vaak met V-Sync aan, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Maar blijkbaar is dat inderdaad hoe het werkt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 04-10-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Hahn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Verhip, ik speel vaak met V-Sync aan, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Maar blijkbaar is dat inderdaad hoe het werkt :P
Ook een paar jaar geleden door schade en schande achter gekomen :P
"Waarom het ene moment wel soepel en daarna strak vast op 30 fps?!" bleek dus door v-sync te komen, en sindsdien heb ik het altijd uit staan en cap de framerate dan op 60 fps (ingame als dat kan, en anders bij nVidia controlpanel v-sync > adaptief. boven de 60* capped die de framerate zonder de nadelen van v-sync zoals input lag, daaronder is het gewoon uit, dus kun je ook 55 of 50 fps halen zonder dat die meteen dropped naar 30).

* = vanuitgaande van een 60Hz scherm wat ik zelf gebruik, bij hogere refreshrate schermen zal die uiteraard pas de frame-rate cappen als die refreshrate van de monitor haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShahinG
Het is op een tv (geen monitor ) dat ik speel & met het v sync uit is het nog altijd veel fps drop (20/30 fps )
Pagina: 1