Internationaal producten met batterij versturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-08 00:52
Ik heb een mobiele telefoon t.w.v. €700 retour verzonden naar de webshop in Hong Kong via DHL. Vervolgens blijft de status van mijn verzending al weken lang in de sorteercentrum van Duitsland hangen. Ik kan ook geen onderzoek starten, omdat volgens DHL mijn mobiel onder "gevaarlijke stoffen" valt door de batterij die erin zit.

Ik heb het verzonden zonder een sticker die aangeeft dat het pakket batterij bevat (wel een douane formulier bijgevoegd die aangeeft wat erin zit). Wat is jullie ervaring hierin? Wordt het pakket dan terug retour verzonden naar mij? Hoe lang kan dit duren? Wordt hier echt streng op gecheckt? Overigens vind ik ook vreemd dat DHL weigert een onderzoek te starten om deze reden, terwijl ze wel samenwerken met telecom webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 09:08
Bij DHL is het als particulier volgens mij niet toegestaan om dit soort "gevaarlijke goederen" te versturen. Daar heb je een shipping account voor nodig dat hier toestemming voor geeft. Het pakket zal vanzelf retour gaan naar het verzendadres. Dat zou echter geen weken moeten duren. Heb je zelf een verzendlabel gekocht of heb je deze ontvangen van de verkoper? In het laatste geval is de verkoper de opdrachtgever en zul je hen moeten vragen om DHL te contacteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
MelvinW schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:28:
Bij DHL is het als particulier volgens mij niet toegestaan om dit soort "gevaarlijke goederen" te versturen. Daar heb je een shipping account voor nodig dat hier toestemming voor geeft. Het pakket zal vanzelf retour gaan naar het verzendadres. Dat zou echter geen weken moeten duren. Heb je zelf een verzendlabel gekocht of heb je deze ontvangen van de verkoper? In het laatste geval is de verkoper de opdrachtgever en zul je hen moeten vragen om DHL te contacteren.
Dankjewel. Ik heb de verzendlabel zelf gekocht. Begrijp ik dan goed dat zij dus hierop wel een check uitvoeren bij de sorteercentrum op de inhoud (o.b.v. douane formulier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-10 09:08
KrsOne schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Dankjewel. Ik heb de verzendlabel zelf gekocht. Begrijp ik dan goed dat zij dus hierop wel een check uitvoeren bij de sorteercentrum op de inhoud (o.b.v. douane formulier)?
Jazeker, als er op jouw ingevulde formulier staan dat er een mobiele telefoon in zit, dan is het voor hun duidelijk dat er een batterij in zit. Als jouw shipping account daar vervolgens geen toestemming voor heeft, dan wordt het pakket niet verzonden. Ik heb zelf ook eens gehad dat een pakket niet geaccepteerd werd door DHL en weer werd geretourneerd. Dat duurde echter slechts enkele dagen. Het verbaast mij dan ook dat je na wekenlang het pakket nog niet terug hebt. Zodra je 'm weer ontvangen hebt kun je beter voor PostNL kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrsOne
MelvinW schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Jazeker, als er op jouw ingevulde formulier staan dat er een mobiele telefoon in zit, dan is het voor hun duidelijk dat er een batterij in zit. Als jouw shipping account daar vervolgens geen toestemming voor heeft, dan wordt het pakket niet verzonden. Ik heb zelf ook eens gehad dat een pakket niet geaccepteerd werd door DHL en weer werd geretourneerd. Dat duurde echter slechts enkele dagen. Het verbaast mij dan ook dat je na wekenlang het pakket nog niet terug hebt. Zodra je 'm weer ontvangen hebt kun je beter voor PostNL kiezen.
Dankjewel voor deze informatie. Ik vind het jammer dat DHL mij zelf niet deze informatie kan geven, klantenservice van niks. Verder heeft de webshop mij hierover ook niet ingelicht bij de retourzending. Ik vraag overigens af, kan je niet gewoon liegen op de douane formulier? Ze gaan toch niet elke pakket open maken?

Overigens is dit de status die ik zie in DHL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEzxZ1-vd0591H54J56zbinpZRk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JAXyAcQyyAInd2DOeUbLmMeD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiaR1yL38HSUjx24VlYKGZ7qP9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9UmRwfrPUx2XsosQ8CtEwwFC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door KrsOne op 03-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
KrsOne schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Dankjewel voor deze informatie. Ik vind het jammer dat DHL mij zelf niet deze informatie kan geven, klantenservice van niks. Verder heeft de webshop mij hierover ook niet ingelicht bij de retourzending. Ik vraag overigens af, kan je niet gewoon liegen op de douane formulier? Ze gaan toch niet elke pakket open maken?
Liegen is in zoverre een optie als dat bij de Albert Heijn je boodschappen meenemen zonder te betalen ook een optie is. Het kan maar of je het moet en/of mag doen is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

KrsOne schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Hier wilde ik trouwens nog op reageren. Maar ik neem aan dat je niet vaak vliegt (of misschien nog nooit), want je hoeft echt niet pakketten te openen om dingen te detecteren. En vooral een batterij met zeer makkelijk detectbare elementen, zal zeker weten oplichten in de scanners. De vervoerders worden verantwoordelijk gehouden voor alles wat ze vervoeren, dus reken maar dat alle pakketjes door de scanner gaan.

Dit is nog steeds naast het feit dat liegen op douane formulieren, niet de meest verstandige actie is...

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Pagina: 1