Welke Home Cinema Set anno 2020?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 14:13
Ik zoek een?
Een 4K home cinema set (receiver/speakers) met het liefst ook Atmos support. Blu-Ray speler is niet nodig.

Wat is je budget?
€1000-1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, Series en Spotify (via Sonos Connect)

Ik heb al jaren een Philips HTS8562 maar deze lijkt nu te gaan overlijden, het geluid valt telkens weg en dan moet ik het apparaat opnieuw starten. En sinds het begin werkt het "Easylink/ARC" al niet helemaal lekker met mijn Philips TV.

Ik heb wat rondgekeken online maar het lijkt erop dat veel fabrikanten zijn gestopt met het maken van complete sets. Ik vind het niet erg om een losse receiver neer te zetten en los speakers aan te schaffen maar ik zou niet weten wat ik moet kopen. Bijna alles wat je los koopt is vrij fors van formaat (boekenplank formaat), en het zal vast fantastisch klinken maar dat is geen gezicht in mijn woonkamer :-)

Ik zoek dus iets "kleins" zoals ik nu heb of wat Bose maakt alleen dan zonder het Bose prijskaartje :-)

Ik heb wat Sonos producten staan, maar omdat ze nog steeds geen DTS ondersteunen (en het eigenlijk veel te duur is) valt dit af. En een losse soundbar lijkt me toch afbreuk te doen aan goed surround geluid.

Ik vond net deze set: pricewatch: Harman Kardon Surround maar die lijkt alweer wat verouderd (geen eARC of Atmos).

Ik zag ook een Denon receiver (pricewatch: Denon AVR-X2700H) maar deze is te hoog voor mijn TV meubel.

Dus... wat heb ik gemist? Er moeten toch nog wel mooie dingen bestaan voor < €1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:42

FeaR

In GoT we trust

Veel :P

Wat is de maximale hoogte die je kwijt kan? Een 2000 serie van Denon is mogelijk te hoog maar er zijn ook zeker wel lagere modellen. Mocht je helemaal laag willen dan hebben merken als Yamaha, Pioneer/Onkyo en Marantz ook slimline receivers die rond de 10 cm hoogte zitten.

Speakers idem. Genoeg te vinden als je zoekt op de juiste termen. Teufel komt hier vaak voorbij en die hebben redelijk wat keuze, https://teufelaudio.nl/home-cinema/micro-luidsprekers. Andere merken idem. Wat ook nog kan is de speakers van de Philips houden en alleen de subwoofer en receiver vervangen. Subwoofer hoeft zelfs niet altijd als je een receiver neemt die een passieve subwoofer aan kan sturen, echter zijn die redelijk zeldzaam. Pioneer heeft er geloof ik wel één in de slimline serie. Of je veel winst haalt met een Teufel (of ander merk) ten opzichte van de Philips durf ik niet te zeggen. Ik gok van wel maar je loopt wel snel tegen de beperking van dit soort speakers aan, dat de subwoofer niet alleen het sublaag doet maar ook het midlaag (boven de 100 Hz) omdat de speakers dat niet aankunnen. Inherent aan dit soort setjes.

Edit:
Je wilt Atmos support. Hoe ga je dat denken weer te geven? Wil je speakers in het plafond gaan monteren? Speakers met reflectie? Anders?

Kan met 1500 wel eens krap worden als je 5.1.2 (of meer) neer wil zetten inclusief receiver en bekabeling.

Edit 2:
Iets als een Focal: Sib Evo 5.1.2 Dolby Atmos zou je 999 euro kosten. Heb je nog 500 voor een receiver en kabels.

Bovenstaande puur als voorbeeld. NoFi maar ik kan niet geloven dat je in de zoektocht naar een receiver alleen een Denon AVR-X2700 tegen bent gekomen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 03-10-2020 17:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Max hoogte is ~14cm. Atmos meer als toekomst bestendig, ik ga volgend jaar zeer waarschijnlijk verhuizen en kan dan plafondspeakers kwijt.

Ik wist niet echt waar naar te zoeken qua speakers, zal eens bij Teufel kijken zo en ik had er nog niet aan gedacht de Philips speakers te houden. Best een goede optie.

Die Focal set leek me wel wat, maar de center speaker (op z'n kant) is helaas te hoog, dan zit 'ie net voor m'n TV.

[ Voor 16% gewijzigd door bento1 op 04-10-2020 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-06 20:25
Is maar een veronderstelling wat ik hier neerpen.

Als je volgend jaar gaat verhuizen, wacht dan nog een jaar om iets te kopen tot je zeker weet waar je gaat terechtkomen. Ondertussen kun je op je gemak zoeken naar een receiver en speakers, vooral prijzen en reviews vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Schumi_wk schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:43:
Is maar een veronderstelling wat ik hier neerpen.

Als je volgend jaar gaat verhuizen, wacht dan nog een jaar om iets te kopen tot je zeker weet waar je gaat terechtkomen. Ondertussen kun je op je gemak zoeken naar een receiver en speakers, vooral prijzen en reviews vergelijken.
Dat was ook mijn plan eigenlijk, maar ik zit nu zonder geluid (alleen uit de TV) en dat is echt geen pan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bento1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:14:
Max hoogte is ~14cm. Atmos meer als toekomst bestendig, ik ga volgend jaar zeer waarschijnlijk verhuizen en kan dan plafondspeakers kwijt.

Ik wist niet echt waar naar te zoeken qua speakers, zal eens bij Teufel kijken zo en ik had er nog niet aan gedacht de Philips speakers te houden. Best een goede optie.

Die Focal set leek me wel wat, maar de center speaker (op z'n kant) is helaas te hoog, dan zit 'ie net voor m'n TV.
Denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden. TV kun je hoger hangen (beugel) of zetten (verhoginkje) en dan past je center er mooi onder.
Receiver kan met iets langere kabels evt ook in een apart kastje. Pak een downfiring subwoofer, bouw er een Ikea besta kastje omheen en zet je receiver er in een ander (open of dicht) besta kastje bovenop. Die sub moet je toch kwijt ergens, kun je er net zo goed gebruik van maken. De rest is bekabeling.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1