Na kopie harde schijf ontbreken gegevens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kersenbonbon
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 05-10-2020
Goedendag allen,

Ik heb een nieuwe laptop. Nu heb ik de gegevens die op mijn oude laptop stonden over laten zetten naar de nieuwe laptop. Dit is gebeurd middels een kopie van de harde schijf. Nu blijkt alleen dat niet alle mappen zijn gekopieerd. Er missen bepaalde mappen.
Hoe kan dit gebeurd zijn?
En hoe kan ik alsnog al mijn mappen van de vorige harde schijf overzetten en/of vinden naar de nieuwe?

Alvast bedankt voor eventuele hulp en tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:06

De Nelis

en anders maar niet...

Het kan natuurlijk gebeuren dat er zaken niet mee komen.

Ga naar de winkel waar je het hebt laten overzetten zou ik in eerste instantie zeggen.
Anders de oude schijf in een behuizing zetten zodat deze extern worden en de missende gegevens overzetten?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is de kopie gemaakt.
CTRL+A en CTRL+V

Of echt een 1:1 image.
Of.....

Heb je nog je oude laptop of HD?
Anders gewoon inloggen en met een USB stick aan de gang gaan.
of kijken of je je oude HD kan aansluiten op je nieuwe laptop

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Waarom dat de winkel laten doen? Je kunt het veel beter zelf en een kind kan de was doen:
- sowieso moet je altijd je data backuppen, dus koop een externe USB-harddisk ter grootte van minimaal viermaal je huidige hoeveelheid data.
- sluit de harddisk aan op je oude PC en maak op de externe harddisk een map aan met als mapnaam de huidige datum.
- Zet de verkenner tweemaal naast elkaar open met links de inhoud van de laptop en rechts de inhoud van de externe harddisk met de datum-map geopend
- sleep in de verkenner elke map met data (én je complete userprofiel) over naar de "datummap".
- zoek op de oude laptop goed naar al je bestanden zodat je gegevenskopie compleet is en gooi de oude laptop voorlopig niet weg.
- verwijder de externe harddisk "veilig" op de oude laptop
- sluit de externe harddisk aan op je nieuwe laptop en sleep alle bestanden terug naar de nieuwe laptop (door te slepen kopieer je de bestanden, je verplaatst ze niet).
Als je klaar bent heb je drie versies van al je data:
1. de originelen op je oude laptop
2. de backup ervan op de externe harddisk
3. de kopie van alle data op je nieuwe laptop.

Succes!