Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
Ter vervanging van mijn te vroeg overleden note4 heb ik een note10lite aangeschaft. Hierbij ben ik van Android 6.01 naar Android 10 gegaan. Ik moet zeggen het is allemaal geen verbetering, lijkt me te veel op IOS. Gelukkig is mijn note4 nog te repareren :-)

Ik hoop dat Android10 te temmen is, mijn eerste klachten zijn met name security gerelateerd.
  1. Iedere keer wanneer ik de telefoon wil gebruiken moet ik hem ontgrendelen ook 1 seconde nadat ik hem heb neergelegd , Bij de note4 had ik ingesteld dat dat pas na 30 minuten mag.
  2. 1 keer per dag neemt de telefoon geen genoegen met een biometrische ontgrendeling maar vraagt hij om het wachtwoord of pincode, Normaliter gebeurd dit na een herstart.
Om deze onhebbelijkheid uit te schakelen heb ik geen optie kunnen vinden in het verwarrende setupmenu. Ik hoop dat iemand van jullie de oplossing heeft. Dit is echt waardeloos

Beste antwoord (via pandit op 03-10-2020 18:30)

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
  1. In android 10 kan je dat ook instellen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXSKjh6QSbzTbK91ZM1hbhLPDZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZ8QrLg05Q85HGBsUPNfuNpQ.png?f=fotoalbum_large Waarom gebruik je geen smart lock?
  2. Daar valt niets aan te doen volgens mij.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  1. In android 10 kan je dat ook instellen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXSKjh6QSbzTbK91ZM1hbhLPDZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZ8QrLg05Q85HGBsUPNfuNpQ.png?f=fotoalbum_large Waarom gebruik je geen smart lock?
  2. Daar valt niets aan te doen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Dat laatste is gewoon voortschrijdende security. Zoals het hoort. De security op een Nokia 3310 kun je ook niet meer vergelijken met die op de huidige Phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Bedankt voor de reacties. ik kan weer verder, Jammer dan Android een kloon is verworden van IOS. De hele setup en interface lijkt als 2 druppels water op IOS14. Dat Apple daar niet tegen optreed. Android was zo lekker flexibel en configureerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
pandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:41:
Bedankt voor de reacties. ik kan weer verder, Jammer dan Android een kloon is verworden van IOS. De hele setup en interface lijkt als 2 druppels water op IOS14. Dat Apple daar niet tegen optreed. Android was zo lekker flexibel en configureerbaar.
Je bedoelt dat One UI een iOS kloon is? Als je voor de android experience gaat dan moet je geen Samsung smartphone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
pandit schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:41:
Dat is het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Smartphonetips schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Je bedoelt dat One UI een iOS kloon is? Als je voor de android experience gaat dan moet je geen Samsung smartphone kopen.
Tja, daar heb je een punt. Ik werk heel veel met de stylus, smartphones met een stylus zijn dun gezaaid.
Pagina: 1