Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Mijn vraag
Ik heb last van hemeltergend slechte wifi in huis. Ik heb een Ziggo abonnement van 100mbits, waarbij ik met wifi maximaal 15 mb downloadsnelheid haal. Ik weet dat dit geen groots abonnement is en ik verwacht ook niet al te veel, maar het valt ook telkens weg. Ik moet haast naast mijn meterkast gaan staan om een wifi verbinding te hebben.

Nu heb ik ook een kabel naar buiten liggen. Buiten heb ik een wall-outlet gemaakt in mijn schuur en daar zelf een routertje geplaatst. Dit heeft echt een prima bereik en de wifi daar valt nooit weg.

Ik zou nu heel graag mijn Ziggo router in bridge mode zetten, om zelf een router te plaatsen om zodoende een beter bereik en stabielere wifi te hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Wifi assistant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Metingen gedaan middels Wifi assistent. Bereik is overal in huis drama.
Ziggo geeft aan dat ik de router alleen op 5Ghz moet zetten, maar dit heeft geen enkel effect.

Is het een goed idee om een eigen router bij te plaatsen? Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan en loste dit het probleem op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:40
Welk Ziggo modem heb je? Heb je al eens ingelogd in het Ziggo modem en bijvoorbeeld de WiFi kanalen gewijzigd? Test je op 2.4 GhZ wifi of 5 GhZ? Anders kan dat nog een verschil zijn tussen Ziggo modem en je eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik zie niet in waarom je het Ziggo modem in bridge zou willen zetten. Want volgens mij is het Ziggo modem hier niet het probleem. Wellicht is z'n wifi niet zo sterk of komt het slecht door de muur van de meterkast heen, maar ik lees alleen dat de wifi te zwak is,

Je kan simpelweg extra accesspoints toevoegen, bijvoorbeeld door een gewoon modem anders te configureren.
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
...en die dan bedraad ergens buiten de meterkast aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ziggo modem/router is meestal een probleem. Moeten we wel weten welke je exact hebt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
DJMaze schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:30:
Ziggo modem/router is meestal een probleem. Moeten we wel weten welke je exact hebt.
Ga ik vanavond even nakijken.

Als ik Google dan zie ik echt super veel mensen met Wifi problemen.
Was al lang overgestapt als ze niet zoveel voetbalrechten hadden 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Yogibeer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:22:
[...]
Was al lang overgestapt als ze niet zoveel voetbalrechten hadden 8)7
Bij een andere ISP heb je hetzelfde probleem als die ook het modem in de meterkast plaatst

Zorg gewoon voor goede, bedraad aangesloten, AP's op plaatsen waar je wifi nodig hebt
Dan hoeft je modem niet in bridge mode

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yogibeer schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Als ik Google dan zie ik echt super veel mensen met Wifi problemen.
Tel even het aantal klagers met WiFi bij Ziggo. En bereken dan eens hoeveel procent dat is van de ongeveer 3.6 miljoen aansluitingen die Ziggo levert. Er is dus niks mis met WiFi bij Ziggo; het is meer hoe & waar het staat / aangesloten / omheind / achter deuren / muren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 20:49
Download op pc wifi analyzer en kijk of je niet op dezelfde kanalen zit als buren. Het helpt ook om 2.4 en 5ghz verschillende namen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 20:14
Yogibeer schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:44:
100mbits, waarbij ik met wifi maximaal 15 mb downloadsnelheid haal.
Misschien een beetje flauw, maar zou je de correcte notaties kunnen gebruiken?

Als je 1x mbits gebruikt en de volgende keer mb, voelt het alsof je Mb en MB bedoelt. Maar ik gok dat het 2x Mb is (zo niet dan heb je geen probleem namelijk :+ )
Pagina: 1