Vraag: Provider met goede modem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-10 10:42
Beste,

Op dit moment ben ik klant bij ziggo maar gezien het feit dat hun modem voor zien is van een chip die niet optimaal is voor gamen ben ik opzoek naar een andere provider. Een tijd geleden was er bij mij een Ziggo monteur die mij vertelde dat de problemen komen door de chipset in de modem, die veroorzaakt veel bufferbloat en jitter en blijkt gewoon erg onstabiel te zijn met veel taken waaronder gamen. Ik heb gevraagt of daar iets aan te doen was en toen zei hij dat hij van kpn weet dat die wel een goede modem hebben.

Nu is mijn vraag of mensen misschien meer ervaring hier mee hebben en/of een provider weten die wel een goede modem bevat.

Xeno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Xenosync schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:32:
..gezien het feit dat hun modem voor zien is van een chip die niet optimaal is voor gamen..
Heb je daar een bron van ? Buiten dat Ziggo zeker 10 verschillende modems in omloop heeft.
Daarnaast heeft docsis meestal een lagere latency dan dsl dus is het alternatief bijna nooit sneller.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2020 13:35 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
DukeBox schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Heb je daar een bron van ? Buiten dat Ziggo zeker 10 verschillende modems in omloop heeft.
De bron is de monteur die bij mij geweest is + veel verhalen over de chipset in de connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 08:51

De Nelis

en anders maar niet...

[...]

Dit, ik heb zelf jarenlang probleemloos gegamed via de Cisco modem, Connectbox en zelfs de Horizonbox. Het enige wat aangeraden word is bijvoorbeeld de google dns (op aanraden van de ziggo klantenservice) oid. in te stellen ipv. de standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door De Nelis op 03-10-2020 13:44 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Het gaat om de Puma 6 chipset die gewoon erg slecht blijkt te zijn, je kan er verhalen over opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Xenosync schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:36:
De bron is de monteur die bij mij geweest is + veel verhalen over de chipset in de connectbox.
En welke van de 6 modellen van de connectbox ?
edit: De puma 6 dus. Je hebt nog steeds de mogelijkheid hem om te wisselen voor een ubee als je er daadwerkelijk last van hebt want dat laatste doet zich alleen in specifieke situaties voor.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
DukeBox schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:38:
[...]

En welke van de 6 modellen van de connectbox ?
De laatste die ze hebben - https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
[...]

Daarnaast heeft docsis meestal een lagere latency dan dsl dus is het alternatief bijna nooit sneller.
Het gaat dan voornamelijk om de Puma6 chips die in de Connectbox wordt gebruikt. En die modems zie je steeds meer. Er zijn wel wat patches geweest om het wat te verzachten, maar het lijkt ook afhankelijk te zijn waar je zit. In de ene wijk speelt het meer dan de andere.

Uiteraard afhankelijk van je locatie, maar tegenwoordig doet een VDSL lijntje het echt niet beroerd en ligt de latency erg laag. Een latency van 5 - 10ms is normaal. Met een Connectbox schommelt het hier rond de 14/15ms. Uiteraard speelt de ISP hier ook een grote rol qua peering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
enige wat je kan doen is bij Ziggo vragen om een Technicolor TC72x0 modem...

als je een nee op je neus krijgt, dan direct doorlaten verbinden met de afdeling opzeggingen... want dan houd het feest voor jou met Ziggo op..
en zal je richting een xDSL / Glasvezel provider moeten gaan kijken..

Edit: zit nu op een Ziggolijntje met Connectbox en merk direct dat ook met gewoon surfen het allemaal minder "smooth" gaat dan op mijn thuislijntje met de TC72x0...

[ Voor 22% gewijzigd door SMSfreakie op 03-10-2020 13:47 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
SMSfreakie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:45:
enige wat je kan doen is bij Ziggo vragen om een Technicolor TC72x0 modem...

als je een nee op je neus krijgt, dan direct doorlaten verbinden met de afdeling opzeggingen... want dan houd het feest voor jou met Ziggo op..
en zal je richting een xDSL / Glasvezel provider moeten gaan kijken..
Ik woon in een boerengat waar ze sowieso geen glasvezel hebben :( Welke provider adviseer jij voor xDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Beste is om te kijken of een van je buren ziggo heeft en daar de latency te testen t.o.v. een andere buur die dsl heeft.. Dan weet je ongeveer wat je zelf kan verwachten.
Als je de mogelijkheid voor glas hebt dan is hoe dan ook deze hele discussie niet van toepassing.
edit, in een boeren gat zou ik al helemaal DSL gaan bekijken bij een van de buren, dat kan soms erg tegenvallen.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 03-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Xenosync schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Ik woon in een boerengat waar ze sowieso geen glasvezel hebben :( Welke provider adviseer jij voor xDSL?
Geen idee.. ben daar niet echt in thuis.. immers mijn Ziggo lijntje werkt prima.. en als ik naar xDSL zou gaan krijg ik max 40/10mbit* dus dat is voor mij sowieso geen oplossing

*zonder grapjes zo als vectoring en pairbonding.. wat ze volgens mij niet leveren op mijn aansluiting..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVH3Gdl1fMwktpxpfc2VVTrj6x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m2YGVFDZ3SmkbrkFxfvS6h0H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik heb zelf Budget alles 1 in, maar Oxxio zou ook prima moeten wezen. Ze gebruiken dezelfde hardware als KPN. Hier een latency van 8ms naar bijvoorbeeld Google DNS via wifi.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 03-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Je zou kunnen overwegen Ziggo Zakelijk te nemen. Kost wel (flink) meer, maar je krijgt daarvoor een ander modem of een modem in een andere configuratie. Ik heb een Technicolor hier staan, die als router en modem fungeert. Anders dan de meeste thuismodems, waar ook nog NAT en andere zaken in het modem worden afgehandeld.

Nadeel (los van de prijs): Je *moet* er een KvK nummer voor hebben. (Maar dat is relatief eenvoudig en niet al te duur.)

Het is misschien een heel gekke, kromme, creatieve oplossing, maar mogelijk heb je er toch wat aan. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:02:
Je zou kunnen overwegen Ziggo Zakelijk te nemen. Kost wel (flink) meer, maar je krijgt daarvoor een ander modem of een modem in een andere configuratie. Ik heb een Technicolor hier staan, die als router en modem fungeert. Anders dan de meeste thuismodems, waar ook nog NAT en andere zaken in het modem worden afgehandeld.

Nadeel (los van de prijs): Je *moet* er een KvK nummer voor hebben. (Maar dat is relatief eenvoudig en niet al te duur.)

Het is misschien een heel gekke, kromme, creatieve oplossing, maar mogelijk heb je er toch wat aan. :)
ik ga eerst wel vragen voor die technicolor, dat zakelijke word hem voor mij sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 13:53
Kijk sowieso eerst via deze link welke snelheden er mogelijk zijn op jouw adres via DSL en evt. Glasvezel:
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Mocht daar een acceptabele snelheid uitkomen én je wilt echt overstappen, dan zou ik Budget of Oxxio aanraden. KPN zelf kan ook, maar duurder. Het beste KPN modem is de Experiabox ZTE V10. Die levert KPN zelf weinig meer vanwege een tekort, je hebt dan meer kans op een v10a of V12 welke toch minder zijn dan de v10. Budget en Oxxio leveren de V10 vooralsnog wel.

[ Voor 4% gewijzigd door timmie1 op 03-10-2020 14:08 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
timmie1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:07:
Kijk sowieso eerst via deze link welke snelheden er mogelijk zijn op jouw adres via DSL en evt. Glasvezel:

Mocht daar een acceptabele snelheid uitkomen én je wilt echt overstappen, dan zou ik Budget of Oxxio aanraden. KPN zelf kan ook, maar duurder. Het beste KPN modem is de Experiabox ZTE V10. Die levert KPN zelf weinig meer vanwege een tekort, je hebt dan meer kans op een v10a of V12 welke toch minder zijn dan de v10. Budget en Oxxio leveren de V10 vooralsnog wel.
Hmmm, van 500 ga ik dan naar 84mb download.. vraag me af of dat het waard is. Ik ga er overnadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Klint inderdaad weinig als je dat gewend bent, maar heb je die 500MBit ook echt nodig? Ik bespeur bij mezelf dat ik ruim voldoende heb aan een 100/30 MBit lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenosync
tiguan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:
Klint inderdaad weinig als je dat gewend bent, maar heb je die 500MBit ook echt nodig? Ik bespeur bij mezelf dat ik ruim voldoende heb aan een 100/30 MBit lijn.
Ik heb die wel echt nodig, gezien ik soms ook stream en video's upload naar youtube + games downloaden met 60mbps is toch erg fijn vooral als je een game zoals Cod hebt van 220gb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:02:
Ik heb een Technicolor hier staan, die als router en modem fungeert. Anders dan de meeste thuismodems, waar ook nog NAT en andere zaken in het modem worden afgehandeld.
Je bedoeld dat je er thuis nog een NAT router/PAT firewall achter hebt hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tiguan schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:
Och met de downlink zou ik wel kunnen leven... Maar met 10mbit up... Hmm nee..

Sowieso trekt ik via 4G al meer dan ziggo levert... Soms best handig

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@SMSfreakie Bij Budget krijg je de maximaal haalbare upload, in mijn geval is dat 30MBit. Daar ben ik toch wel erg tevreden mee.

Ik zie in een eerdere post dat je niet meer kan halen dan 40/10. Heb je al eens een postcode check gedaan bij Fourstack? Weet ff de link niet meer zo direct.

[ Voor 38% gewijzigd door tiguan op 03-10-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:28
Als ik bij Ziggo vertrek, wordt het zeker Freedom. Maar voorlopig voldoet mijn TC7210 (in bridge) nog goed, en krijg ik via DSL niet de snelheden die ik nu bereik. Glasvezel is hier niet in zicht. Connectbox zit ik zeker niet op te wachten. Dan wordt het dus Freedom.
Af en toe deelt Ziggo de Ubee1318ZG (zonder WiFi) uit. Die is zeker beter dan de connectbox. Maar het lijkt geen structureel beleid om dat modem uit delen aan mensen met problemen met een connectbox, en al helemaal niet via de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
timmie1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:07:

Of je koopt er gewoon eentje online.. Kost je wel 100 euro. Maar dan heb je wel het modem die je graag wilt hebben. ;) En over een aantal jaar uitgesmeerd is het prima te doen.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
valkenier schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:13:
Als ik bij Ziggo vertrek, wordt het zeker Freedom. Maar voorlopig voldoet mijn TC7210 (in bridge) nog goed, en krijg ik via DSL niet de snelheden die ik nu bereik. Glasvezel is hier niet in zicht. Connectbox zit ik zeker niet op te wachten. Dan wordt het dus Freedom.
Af en toe deelt Ziggo de Ubee1318ZG (zonder WiFi) uit. Die is zeker beter dan de connectbox. Maar het lijkt geen structureel beleid om dat modem uit delen aan mensen met problemen met een connectbox, en al helemaal niet via de helpdesk.
Der staan een paar tc7200 op marktplaats, misschien neem ik die wel over voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
@Xenosync Die dingen moeten wel door Ziggo worden geactiveerd op hun netwerk. Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen, als het modem niet via hen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 15:56
Die dingen moeten wel door Ziggo worden geactiveerd op hun netwerk. Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen, als het modem niet via hen komt.
Dat klopt andere landen mag je op de kabel eigen modems zetten in Nederland nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
valkenier schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:23:
@Xenosync Die dingen moeten wel door Ziggo worden geactiveerd op hun netwerk. Ik verwacht niet dat ze dat gaan doen, als het modem niet via hen komt.
vroeger had je de activatie pagina nog.. en bij een "nieuwe" aansluiting kon je hem zelf activeren.. maar of dat nog kan?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
SMSfreakie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:26:
vroeger had je de activatie pagina nog.. en bij een "nieuwe" aansluiting kon je hem zelf activeren.. maar of dat nog kan?
Nope. Je moet bellen en het nummer van je apparaat doorgeven.
Zo heb ik dat 2 jaar geleden gedaan en een blije gebruiker van een Ubee EVM.

Er ligt nog een Ubee EVW hier als het oude beestje het begeeft.
Geen haar op mijn hoofd die een nieuwer Ziggo gedrocht accepteert (ivm wattage en Puma6).
De EVM kan prima mijn 250mbit aan, en mijn eigen router werkt vlekkeloos.

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 03-10-2020 19:35 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DJMaze schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:34:

Geen haar op mijn hoofd die een nieuwer Ziggo gedrocht accepteert (ivm wattage en Puma6).
Dan is het te hopen dat het profiel wat Ziggo naar het modem/router pushed werkt op jouw oude Ubee. Ik gok zelf namelijk van niet, dat deed het bij mijn ouders namelijk ook niet, dus zou wel even checken/testen of dat werkt dan. Tegenwoordig als men hoort dat je met Ubee apparatuur werkt, zie je een allergische reactie optreden, dus ik kan mij ook niet voorstellen dat zij dan het profiel voor jouw (oude) apparatuur gaan aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 03-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Ziggo heeft ook nieuwe modems van Ubee, modem-only, eigen router gebruiken. Verder hebben ze modems voor de gigabit abonnementen met puma7 chipset. Nog steeds niet super, maar wel veel minder bugs dan de puma6.
Zakelijk hoef je niks te verwachten, dat is ofwel een connectbox, ofwel een Hitron modem met Puma6 chip en nog meer bugs als je een duur pro abonnement neemt.

Ik koester mijn stokoude Cisco modem wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:50:
Dan is het te hopen dat het profiel wat Ziggo naar het modem/router pushed werkt op jouw oude Ubee. Ik gok zelf namelijk van niet, dat deed het bij mijn ouders namelijk ook niet, dus zou wel even checken/testen of dat werkt dan. Tegenwoordig als men hoort dat je met Ubee apparatuur werkt, zie je een allergische reactie optreden, dus ik kan mij ook niet voorstellen dat zij dan het profiel voor jouw (oude) apparatuur gaan aanpassen.
Het werkt vlekkeloos en al 2 jaar zonder herstart.
Zodra Ziggo gaat miepen, ga ik ze ook weer stevig aanspreken.
Dat was 2 jaar geleden ook toen bleek dat hun monteur de kabel verkeerd had aangesloten :p

Gelukkig heb ik een router met 3 WAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
_JGC_ schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:14:
Ziggo heeft ook nieuwe modems van Ubee, modem-only, eigen router gebruiken. Verder hebben ze modems voor de gigabit abonnementen met puma7 chipset. Nog steeds niet super, maar wel veel minder bugs dan de puma6.
Zakelijk hoef je niks te verwachten, dat is ofwel een connectbox, ofwel een Hitron modem met Puma6 chip en nog meer bugs als je een duur pro abonnement neemt.

Ik koester mijn stokoude Cisco modem wat dat betreft.
Niet bij mij thuis, maar wel zakelijk, is in januari een Ubee 1318ZG geleverd. Doet tot nu gewoon goed wat hij moet doen. Veel stabieler dan de eerdere setup met een Cisco modem en Junioer ding erachter. Dat setje had geregeld een schop nodig (pingtijden weer eens > 1000 ms, drama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DJMaze schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Dat dit ooit een keer is gedaan (waarschijnlijk tegen instructies in) wil niet zeggen dat het altijd zo werkt. Zo lang er geen vrije keuze is van modem bepaalt Ziggo welk modem je kan gebruiken. Er worden in principe geen modems geactiveerd die niet direct van de provider komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:56:
Dat dit ooit een keer is gedaan (waarschijnlijk tegen instructies in) wil niet zeggen dat het altijd zo werkt. Zo lang er geen vrije keuze is van modem bepaalt Ziggo welk modem je kan gebruiken. Er worden in principe geen modems geactiveerd die niet direct van de provider komen.
Klopt, mijn Ubee's komen van Ziggo zelf.
Heb ze gebeld of ik zelf een modem kon bestellen ivm met inferieure router meuk en dat kon niet.

Vandaar dat ik de oude Ubee EVM van Ziggo gebruik. Dat is puur een modem zonder router.

Gaat ie stuk, dan levert Ziggo maar de Ubee 1318ZG of ik plug de oude EVW in bridge modus er in.

Eentje van marktplaats plukken kan ook.
Moet dan alleen de verkoper uitleggen dat ik hem gratis ophaal omdat verkopen niet kan.
https://www.marktplaats.nl/q/ubee+modem/

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 04-10-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Gaat ie stuk, dan [...] plug de oude EVW in bridge modus er in.
Ja maar die doet dan toch helemaal niets. Die gaat niet op magische wijze ineens werken. Als jij meldt dat je modem stuk is dan krijg je altijd een nieuwe via de pakketbezorging. Los van het feit of dat er dan één is die je zou willen is het wel de enige die gaat werken.

Bijna alle legaal aangeboden modems die op marktplaats gevonden kunnen worden zijn door Ziggo inmiddels afgeschreven en worden niet meer op het netwerk toegelaten. Deze kopen met als doel het te gebruiken voor je eigen verbinding is kansloos en gaat niet werken.

Alleen leuk als je ze een keer wil openmaken of wil experimenteren met de hardware zelf.

[ Voor 38% gewijzigd door Jay-B op 04-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:37:
Die gaat niet op magische wijze ineens werken.
Klopt, daarvoor moet je dus even bellen.
Zo doe ik het al jaren en het werkt nog steeds.

Mijn oude Humax heeft ook nog steeds Ziggo on demand.
Het huidige "huur" contract is gigantisch lucratief voor Ziggo, daar doe ik niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb een zakelijke abbo, ben gewoon particulier, geen kvk nummer, dit heb ik vorig jaar via de klantenservice geregeld. kosten van zakelijk zijn niet zo heel veel meer dan wel gelijk (ik heb het dan niet over de "Pro" abbo's, die zijn duurder)
via hun eigen forum heb ik de ubc1318zg geregeld, dit is een modem+router zonder wifi, niks geen klagen mee! (staat in bridge)
TV en Telefoon doe ik niks mee..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Pagina: 1