Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Korte vraag over de budget laptops van de BGG.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05 11:29
Geen volledig aankoopadvies, maar ik wist niet waar ik de vraag anders moest plaatsen (en in de reacties van de BGG wordt hij helaas over het hoofd gezien).

Voor de laptop-noob: De BGG raadt de Ideapad 3 en de Aspire 5 aan voor de budget laptops, maar waar ga ik het verschil in CPU (Ideapad 3 vs Aspire 5) echt in merken?
Ik ga mijn laptop alleen gebruiken voor werk (office-suite, remote log-in) en dagelijks gebruik (surfen, Netflix). Moet ik dan denken dat mijn pc en apps gewoon wat sneller opstarten (seconden-werk) of is de Ryzen 3 4300U toch echt aan te raden voor future-proofing?
Anders zou ik toch liever voor de Aspire gaan (betere bouw en USB-C). Helemaal aangezien het scherm van de Ideapad 3 ook niet zo super schijnt te zijn.
Kunnen jullie je hierin vinden voor mijn situatie of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Twee laptops:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 3 14ARE05 (81W3006BMH)
pricewatch: Acer Aspire 5 A514-53-3970

[ Voor 15% gewijzigd door Scyke op 03-10-2020 12:37 ]

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou inderdaad voor de Acer gaan. Vroeger waren het budget laptops, maar deze serie schijnt prima te zijn.

Een i3 gaat nog lang voldoende zijn. Voordeel is dat je ook het RAM geheugen kunt upgraden. 8 GB is mogelijk een beetje weinig op termijn. Ook een beter LCD is een voordeel.

Overigens kun je voor een fractie van de prijs een reforbished laptop kopen. Daar kun je ook alles mee plus meer.

• Scyke
Dank voor de feedback! Blij dat mijn (Leken)mening toch een kern van waarheid had :)
Refurbished heb ik wat slechte verhalen over gehoord, dus weet niet zeker of dat iets voor me is. Maar is iets om over na te denken.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
Waarom wil je per se USB-C?

• Scyke
Ik principe is USB-C ook niet doorslaggevend. Wat ik belangrijker vind is een systeem dat (voor office werk) in ieder geval een paar jaar mee kan gaan. Daarom de vraag of het verschil in CPU echt dusdanig te merken gaat zijn dat het de voordelen van de Acer (beter scherm, betere bouw en als cherry on top meer USB poorten) overschaduwt.