Waarschuwing; gebruik geen Copilot. Het genereert onzin antwoorden die je veel tijd kosten.
Vraag
Beste antwoord (via Vishari Beduk op 03-10-2020 18:22)
Alle reacties
Idd, en ben je voor 8 tientjes klaar @Vishari BedukUszka schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:00:
De pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC heb ik hier in een systeem zitten en die speelt 2x 4K Youtube tegelijkertijd. 1x is dan helemaal geen probleem.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Je hebt gelijk maar Netflix wordt niet genoemd door TS.MAX3400 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:07:
Voor Netflix 4K wordt overigens 3GB VRAM aangeraden dus dan zou (later) de 1030 niet volstaan.
Ik heb trouwens in een andere pc een GTX 1050 zitten en die kan het ook makkelijk aan. Maar dat is dan een GTX en niet een GT.
@MAX3400 Interessante opmerking, daarom toch maar even verder gekeken naar de vereisten.
Die 3GB eis kan ik nergens vinden.
Wel iets over 10 bit diepte. Maar kan dat weer niet in de specs van mijn camera vinden, wel dat de codec H.264 is. Nou ja, ik zie wel.
Anyway bedankt.
Waarschuwing; gebruik geen Copilot. Het genereert onzin antwoorden die je veel tijd kosten.
[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 05-10-2020 18:57 . Reden: OIB ]
Testing, one, two ...
Ik had een kaart van inno3D gekocht omdat deze direct leverbaar was.
Deze GT 1030 met 2 GB GDDR5 kwam vandaag binnen en direct gewisseld.
Ja gewoon domweg de video kaart gewisseld van GT 710 naar deze, verder niets gedaan.
Maar toen bleek de resolutie niet hoger te kunnen dan 1920x1080.
Daarom een nieuwe driver geinstalleerd van nvidia 456.55-desktop-win10-64bit-international-dch-whql
maar geen verbetering.
Daarna een custom setting geprobeerd op 2560x1440 bij 50Hz maar dat gaf extreem wazig beeld.
Heeft iemand nog een tip wat ik kan proberen?
Of anders toch maar de GTX 1650 kopen?
ps. De monitor is een samsung LS27A850D met maximale resolutie van 2560x1440.
En ja, dat is minder dan de bron van 4K
Bedankt. Ik heb DDU gedownload maar wordt een beetje bang van alle waarschuwingen.MAX3400 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:21:
@Vishari Beduk Zoek even naar DDU, gooi alles van Nvidia eraf, try again met de laatste WHQL-installer?
Die oude monitor doet het al jaren prima op 2560x1440 via DVI.Ook ooit eens aangesloten op een GT 630 en ook dat werkte prima via DVI op volle resolutie.Uszka schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:29:
Met wat voor kabel is de monitor aangesloten op de videokaart? DVI zeker want DP heeft je GT 1030 niet. Beetje dom om een videokaart zonder DP te kopen want dat is juist de verbinding voor hoge resoluties.
DDU moet je in veilige modus gebruiken. Niets aan de hand.Vishari Beduk schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:33:
[...]
Bedankt. Ik heb DDU gedownload maar wordt een beetje bang van alle waarschuwingen.
DVI op de GT 1030 is single link en die gaat tot 1920x1200 @60Hz. Had je kunnen weten als je een beetje onderzoek had gedaan. Er wordt niet voor niets een GT 1030 met zowel HDMI als DP geadviseerd.[...]
Die oude monitor doet het al jaren prima op 2560x1440 via DVI.Ook ooit eens aangesloten op een GT 630 en ook dat werkte prima via DVI op volle resolutie.
Tja dat zijn van die dingen die voor insiders misschien heel erg logisch zijn maar voor een buitenstander niet te volgen. Het is dat je dit nu zegt maar zelf was ik hier ook na onderzoek nooit achter gekomen.Uszka schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:43:
DVI op de GT 1030 is single link en die gaat tot 1920x1200 @60Hz. Had je kunnen weten als je een beetje onderzoek had gedaan. Er wordt niet voor niets een GT 1030 met zowel HDMI als DP geadviseerd.
Anyway, kaart is inmiddels weer gewisseld en beeld is weer op volle resolutie.
Nu even de voorwaarden van retour zenden opzoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Vishari Beduk op 05-10-2020 21:07 ]
WKOAVishari Beduk schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:06:
Nu even de voorwaarden van retour zenden opzoeken.