Ik vraag me af wat de beste mogelijkheid is om uit een -ietwat verouderde- tv twee aparte audio streams te kunnen halen. Mijn moeder begint wat slechter te horen en wil graag het geluid van de tv over een (bluetooth) headset gaan beluisteren, terwijl mijn vader gewoon het geluid van de speaker (of soundbar) luistert.
TV: LG 39LB650V
Audio komt op dit moment gewoon van de tv zelf, ingebouwde speakers
Ik dacht zelf aan een splitter aan de tv; HDMI ARC uitgang aansluiten op splitter naar optical-out en 3,5mm out.
De optical-out sluit ik dan aan op een (nieuw aan te schaffen) soundbar. De 3,5mm out sluit ik aan op een bluetooth transmitter (met 3,5mm ingang uiteraard).
Al met al klinkt dit wel als een houtje-touwtje oplossing. Ik vraag me af of er betere oplossingen zijn? Bestaan er bijvoorbeeld ook soundbars die geluid kunnen afspelen, en tegelijkertijd naar uitgang kunnen streamen? Op die manier is de splitter niet meer nodig bijvoorbeeld.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
TV: LG 39LB650V
Audio komt op dit moment gewoon van de tv zelf, ingebouwde speakers
Ik dacht zelf aan een splitter aan de tv; HDMI ARC uitgang aansluiten op splitter naar optical-out en 3,5mm out.
De optical-out sluit ik dan aan op een (nieuw aan te schaffen) soundbar. De 3,5mm out sluit ik aan op een bluetooth transmitter (met 3,5mm ingang uiteraard).
Al met al klinkt dit wel als een houtje-touwtje oplossing. Ik vraag me af of er betere oplossingen zijn? Bestaan er bijvoorbeeld ook soundbars die geluid kunnen afspelen, en tegelijkertijd naar uitgang kunnen streamen? Op die manier is de splitter niet meer nodig bijvoorbeeld.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!