Apple iPod 4 wordt niet herkend door Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 21:08
Goedendag Tweakers,

Ik heb heb een tweedehands Apple Ipod 4 gekocht om te gebruiken als MP3 speler.

Maar nu krijg ik deze, met een kabeltje, niet gekoppeld aan mijn laptop met Windows 10. Ook Bluetooth werkt helemaal niet.

Wie kan mij op weg helpen? Bij voorbaat mijn dank.

Groet,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:25
Had je Google al gebruikt? Je geeft weinig info..

Dit al geprobeerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204095

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen iPod, maar krijg je geen foutmeldingen te zien?
Als ik je vraag in Google gooi zie ik een waslijst aan topics (en oplossingen) hierover. Dus heb je er daar al een paar van geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ik heb zeker op Google gezocht en dan lees ik hooguit iets over Itunes. Wat moet ik met Itunes?

Verder kan ik niets vinden wat mij kan helpen.

Dus ik ben echt niet zo'n domme zak als jullie denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Wat kan ik nog meer voor info geven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Zoals ik al schreef gebeurt er helemaal niets op mijn laptop, dus ook GEEN foutmelding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verhuis het topic even vanuit netwerken naar de Apple hoek. Daar past het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BigBear48 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:36:
Ik heb zeker op Google gezocht en dan lees ik hooguit iets over Itunes. Wat moet ik met Itunes?
iTunes is toch wel enigszins verbonden aan de iPod.
Heb je die uberhaupt al eens geinstalleerd? Wellicht wordt de ipod dan wel gezien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:03
Je MOET met iTunes aan de gang. Dat is al 20 jaar zo als je eigen muziek op een Apple device wilt krijgen.

Dus installeer iTunes en alles zal goed komen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

De Nelis

en anders maar niet...

BigBear48 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:36:
iTunes is DE tool van Apple om bijvoorbeeld muziek op Apple iDevices te zetten. Als je echt goed gelezen had dan had je de vraag 'wat moet ik met iTunes' niet gesteld denk ik. Maar goed installeer deze tool dus en je kan je mp3's op de iPod zetten.

Sowieso is het handig als je een apparaat hebt van een bepaald merk om naar de website van de desbetreffende fabrikant te gaan. Vooral bij Apple staat het allemaal haarfijn uitgelegd hoe je met hun apparaten aan de slag moet.

Overigens zegt niemand dat je een domme zak bent.
Ook Bluetooth werkt helemaal niet.
Bluetooth word bij Apple enkel gebruikt voor het koppelen van apparaten, niet voor het overzetten van data.
BigBear48 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:37:
Wat kan ik nog meer voor info geven dan?
Wat meer info in de zin van: Wat heb je al geprobeerd, op wat voor computer heb je hem aangesloten, welke software heb je gebruikt en ga zo maar door. Hoe meer info wij hebben des te beter we je kunnen helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door De Nelis op 03-10-2020 09:53 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De drivers die je minimaal nodig hebt zitten o.a. in Itunes verpakt:

https://support.apple.com/en-us/HT204095

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BigBear48 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:19:
Goedendag Tweakers,

Ik heb heb een tweedehands Apple Ipod 4 gekocht om te gebruiken als MP3 speler.

Maar nu krijg ik deze, met een kabeltje, niet gekoppeld aan mijn laptop met Windows 10. Ook Bluetooth werkt helemaal niet.

Wie kan mij op weg helpen? Bij voorbaat mijn dank.

Groet,

Jasper
Beste Jasper,

Met een iPod, zul je iTunes moeten gebruiken, om er muziek op te zetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT201253

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Hackus schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Beste Jasper,

Met een iPod, zul je iTunes moeten gebruiken, om er muziek op te zetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT201253
Tegenwoordig heb je wel wat alternatieve managers waarmee je dit kunt doen.Soms hebben ze drivers meegeleverd, maar vaak heb je eerst de Apple drivers nodig of iTtunes op de achtergrond geïnstalleerd staan

https://www.howtogeek.com...asily-managing-your-ipod/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Breezers schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Tegenwoordig heb je wel wat alternatieve managers waarmee je dit kunt doen.Soms hebben ze drivers meegeleverd, maar vaak heb je eerst de Apple drivers nodig of iTtunes op de achtergrond geïnstalleerd staan

https://www.howtogeek.com...asily-managing-your-ipod/
Hoe je het went of keert, heb je bij dit soort tools altijd iTunes nodig. verder vrij nutteloos om daarover te discussiëren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigBear48
Beste Tweakers.

Allemaal hartelijk dank voor jullie, niet altijd prettige, reacties.

Ik ben wat dingen uitzoeken en repareren betreft een echte terriër dus ik had zeker gezocht op Google (ben al met al, ook met drivers zoeken) wel een paar uur bezig geweest. Waar ik op vast liep was dat ik geen iTunes wilde want ik wilde gewoon muziekmappen van mijn defecte mp3 speler overzetten naar de iPod4. Ik hoef geen dure spullen want muziek luisteren op een mp3 speler is maar af en toe. Vandaar dat ik reageerde met dat ik geen domme zak was. Sommigen, en dat lees ik wel meer als er vragen worden gesteld door anderen, doen net of je zelf geen moeite gedaan hebt en daar kan ik niet tegen dus.

Maar goed, het is gelukt en zonder iTunes! Ik heb een gratis programma, Copy Trans Control gevonden (diverse andere heb ik geprobeerd maar werkten niet) en ik heb mijn eerste twee albums op de iPod staan! Super dus.

Nogmaals mijn hartelijk dank voor jullie hulp/suggesties.

Groet, Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
O ja, nog even ter aanvulling.

Als ik de iPod aansloot kreeg ik geen enkele reactie. Als ik mijn mobiel aansluit krijg ik wel een geluidje, maar met de iPod helemaal niets. dus ook geen foutmelding.

Nu met dat programma dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De iPod 4 bedoel je daar een iPod Touch 4e generatie mee? (eigenlijk een iPhone zonder belfuncties) Dan zul je echt via iTunes aan de slag moeten, zoals hierboven al gezegd. Er is nagenoeg geen andere manier.

Wanneer jij met mappen werkt kun je er voor kiezen om afspeellijsten te maken waarbij je in iedere lijst de betreffende map importeert. Vervolgens kun je de boel dan weer synchroniseren met de iPod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigBear48
Het is inderdaad een Apple iPod 4e generatie. Voor bellen heb ik een telefoon en deze is alleen bestemd als mp3 speler.

Zoals ik eerder schreef heb ik een alternatief voor iTunes gevonden en heb ik er, voorlopig, een album opgezet.

Maar ik las net dat je iTunes ook mappen van de oude mp3 speler over kunt zetten. Ga ik morgern eens uitvogelen.

Dank voor je tip m.b.t. afspeellijsten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Hier nog even een laatste update.

De mappen met muziek staan in iTunes maar ik kon ze met geen mogelijkheid op mijn Apple iPod krijgen. Nu heb ik het gedaan met Copy Trans Control en dat ging perfect.

Maar dan vraag ik mij toch af waarom het met iTunes niet lukte. Iemand nog een idee? In iTunes zou er, volgens een handleiding met afbeelding op internet, rechts naast 'muziek' een 'knopje' zitten waar je op klikt om te synchroniseren. Maar bij mijn iTunes zit dat 'knopje' er niet. Heb ik wel de goede iTunes?
Pagina: 1