Ik wil in mijn nieuwe huis de vloer afbreken zodat deze opnieuw opgebouwd kan worden vanaf zand (met isolatie en vloerverwarming).
Nu sprak ik de buurman die gaf aan dat zij ook met de vloer bezig waren geweest maar de aannemer had gezegd de vloer niet verder te kunnen afbreken omdat deze de muren zou dragen.
Daarom hebben zij de vloer nu hoger liggen dan ze eigenlijk zouden willen,.
Ik vind het maar een raar verhaal, de muren moeten toch op een fundering staan, niet op de vloer?
...
Het huis is een 2 onder 1 kap uit 1959.
...
De vakman die de vloer gaat opbouwen geeft aan dat als je vanuit het midden openbreekt en de druk van de vloer afhaalt er 'zeer waarschijnlijk' niets mis gaat met de muur.
Maar als de muren toch zakken heb ik zeker een probleem met de buren die me hebben gewaarschuwd.
...
Wat is precies mijn vraag, tsja,,, Kan ik de vloer openbreken?
Is er een manier om er van te voren achter tekomen of dit gaat of niet?
Nu sprak ik de buurman die gaf aan dat zij ook met de vloer bezig waren geweest maar de aannemer had gezegd de vloer niet verder te kunnen afbreken omdat deze de muren zou dragen.
Daarom hebben zij de vloer nu hoger liggen dan ze eigenlijk zouden willen,.
Ik vind het maar een raar verhaal, de muren moeten toch op een fundering staan, niet op de vloer?
...
Het huis is een 2 onder 1 kap uit 1959.
...
De vakman die de vloer gaat opbouwen geeft aan dat als je vanuit het midden openbreekt en de druk van de vloer afhaalt er 'zeer waarschijnlijk' niets mis gaat met de muur.
Maar als de muren toch zakken heb ik zeker een probleem met de buren die me hebben gewaarschuwd.
...
Wat is precies mijn vraag, tsja,,, Kan ik de vloer openbreken?
Is er een manier om er van te voren achter tekomen of dit gaat of niet?