WiFi op laptop trager wanneer aangesloten op netstroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11-2020
Hier mijn eerste post op dit forum.

Ik heb recent een HP 15s-eq0004nd aangeschaft. De laptop heeft echter de vreemde tik om wanneer hij aangesloten is op het netstroom niet sneller dan 1mB/ps te downloaden.

Ik heb in windows zo ongeveer iedere energie instelling geprobeerd en aangespast. Dit heeft geen resultaat.

Wanneer ik de power plug uit mijn laptop haal download hij gewoon op volle snelheid.

Logisch zou zijn wanneer dit andersom is, dus wanneer de plug er in zit op volle snelheid en wanneer hij op de batterij draait beperkte snelheid ivm energie besparing.

Ik heb nu erg lang rond gezocht op het internet (en ook dit forum) en hoop dat ik niet een al 10 keer beantwoorde vraag stel, ik zou wel graag een oplossing vinden.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

1 milliByte is wel heel weinig, al andere (nieuwere) drivers geprobeerd ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allereerste oplossing bij elke prive-laptop: herinstalleren zonder alle meuk van de fabrikant en dan eens even kritisch kijken naar de hele RealTek-driver-install die je nodig hebt.

Eventueel, maar geen idee wat er nu op de laptop staat; met de geleverde tooling of desnoods met het handje alle support-packs van HP voor jouw laptop 1 voor 1 nalopen, installeren, updaten, etc waar nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
En welke stappen heb je al ondernomen om een en ander uit te sluiten ?

1. Heb je dit ook op een ander WiFi netwerk en stroomgroep geprobeerd ? (Werk, buren, kennissen, Mc Donalds etc)

2. Heb je de laptop nieuw of 2e hands ?

3 Betreft het een originele voeding/accu of imitatie ?

4. Is de BIOS, besturingssysteem en alle drivers wel bijgewerkt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
DukeBox schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:33:
1 milliByte is wel heel weinig, al andere (nieuwere) drivers geprobeerd ?
Het is dan ook een megabyte maar wilde de B duidelijk als hoofdletter hebben om duidelijk te maken dat het niet om een megabit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
Breezers schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:37:
En welke stappen heb je al ondernomen om een en ander uit te sluiten ?

1. Heb je dit ook op een ander WiFi netwerk en stroomgroep geprobeerd ? (Werk, buren, kennissen, Mc Donalds etc)

2. Heb je de laptop nieuw of 2e hands ?

3 Betreft het een originele voeding/accu of imitatie ?

4. Is de BIOS, besturingssysteem en alle drivers wel bijgewerkt ?
Hey bedankt voor je suggesties,

Ik heb dit op ieder netwerk waar ik gebruik van maak.

De laptop is nieuw en heeft dus ook de originele voeding en accu (mag ik hopen)

Ik heb de bios bij de eerste maal opstarten al geupdate, ook heb ik alle drivers geupdate. Ik heb zelfs de drivers van de NIC fabrikant en de drivers van de HP site beide apart geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:33:
Allereerste oplossing bij elke prive-laptop: herinstalleren zonder alle meuk van de fabrikant en dan eens even kritisch kijken naar de hele RealTek-driver-install die je nodig hebt.

Eventueel, maar geen idee wat er nu op de laptop staat; met de geleverde tooling of desnoods met het handje alle support-packs van HP voor jouw laptop 1 voor 1 nalopen, installeren, updaten, etc waar nodig.
Dit zal de laatste oplossing zijn die ik probeer gezien het gedoe om mijn software opnieuw te moeten installeren.

Als ik dit besluit te doen kan ik via de MS site windows downloaden en via USB installeren? Ik heb er geen OEM cd bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de HP-update uitgevoerd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Theoretisch zit ik nog te denken aan een situatie met een verkeerde aarding, al dan niet de randapparatuur, behuizing, geleidende ondergrond etc. die mogelijk een lekstroom geeft op/in de behuizing en mogelijk de antennes of WiFi netwerkcard kunnen storen maar dat is wel erg ver gezocht

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
Hackus schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:45:
Heb je de HP-update uitgevoerd ?
Ik zou er van staan te kijken als er een driver/stukje software niet up to date is. Ik ben letterlijk al 2 weken aan het proberen dit probleem op te lossen.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
Breezers schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:46:
Theoretisch zit ik nog te denken aan een situatie met een verkeerde aarding, al dan niet de randapparatuur, behuizing, geleidende ondergrond etc. die mogelijk een lekstroom geeft op/in de behuizing en mogelijk de antennes of WiFi netwerkcard kunnen storen maar dat is wel erg ver gezocht
Ik speel zo nu en dan gitaar via modeling software op mijn laptop, wanneer de laptop dan op het verkeerde stopcontact aangesloten is krijg ik ook ruis. Daarom heb ik ook meerdere stopcontacten geprobeerd. Ik vind deze oplossing na 2 weken aanprutsen niet meer vergezocht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jeroen_L schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Ik zou er van staan te kijken als er een driver/stukje software niet up to date is. Ik ben letterlijk al 2 weken aan het proberen dit probleem op te lossen.

8)7
Oh, dat zou me echter niets verbazen... HP en Dell lopen, even grof gezegd, met sommige drivers of hotfixes gewoon 6+ maanden achter "want het moet via hun ingebouwde tooling / updater".

Voorbeeld: Intel brengt soms 2x per maand IGP-drivers uit. HP heeft amper 10 versies voor de lifetime van een gemiddelde notebook online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Oh, dat zou me echter niets verbazen... HP en Dell lopen, even grof gezegd, met sommige drivers of hotfixes gewoon 6+ maanden achter "want het moet via hun ingebouwde tooling / updater".

Voorbeeld: Intel brengt soms 2x per maand IGP-drivers uit. HP heeft amper 10 versies voor de lifetime van een gemiddelde notebook online staan.
Ik heb de drivers van de hardware fabrikanten geprobeerd buiten de drivers van de HP site om. Dit omdat ik dat altijd zo heb gedaan. Er was bij de GPU driver een verschil van bijna een jaar en 100 meg aan data meer toen ik die via AMD zelf heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:12

AzzKickah

06-CENSORED

Is het alleen de WiFi snelheid of wordt de hele laptop (veel) trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
AzzKickah schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:12:
Is het alleen de WiFi snelheid of wordt de hele laptop (veel) trager?
Het is puur de WiFi snelheid. Als de plug er in zit max 1MB en letterlijk een seconde of 3 nadat ik de stekker er uit pluk trekt hij de volledige mogelijke dl snelheid naar binnen.

EDIT: Excuus ik zal de volgende keer een wat completer overzicht geven van wat ik allemaal heb geprobeerd/gedaan om het probleem op te lossen. De lijst is inmiddels zo lang dat ik het overzicht kwijt ben

[ Voor 21% gewijzigd door Jeroen_L op 02-10-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Lijkt me een hardware probleem, Ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus terug naar de winkel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
Ben(V) schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:44:
Lijkt me een hardware probleem, Ik neem aan dat je nog garantie hebt, dus terug naar de winkel.
Ik kijk hier nog even aan of iemand dit probleem misschien eerder heeft gehad en heeft op weten te lossen. Als dit niet zo is dan voer ik een schone installatie van Windows uit. Volgende stap zou dan zijn dat ik de laptop idd terug stuur ter reperatie/vervanging.

Ik had een week of 3 geleden het probleem dat tijdens het spelen van games de laptop om het uur vast liep, dit bij Coolblue aangegeven en ik kreeg als antwoord dat mijn laptop nu niet meer word verkocht. Ik kreeg een ander model aangeboden maar het display van dat model was beduidend minder ondanks de hogere aankoopprijs.

Ik wil dus voorkomen dat ik met een mindere laptop kom te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Jeroen_L schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

Ik wil dus voorkomen dat ik met een mindere laptop kom te zitten.
Dat snap ik echter CB heeft niets te willen met het wisselen voor een ander model. Je hebt recht op een deugdelijke en spoedige oplossing en/of ontbinding van de koopovereenkomst. E.e.a. is afhankelijk van de ouderdom van het produkt en de genomen stappen tot herstel naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_L
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Dat snap ik echter CB heeft niets te willen met het wisselen voor een ander model. Je hebt recht op een deugdelijke en spoedige oplossing en/of ontbinding van de koopovereenkomst. E.e.a. is afhankelijk van de ouderdom van het produkt en de genomen stappen tot herstel naar tevredenheid.
Het product is nu anderhalve maand in mijn bezit. Ik ben ook verre van de moeilijkste klant en zal dus ook tevreden zijn met een fatsoenlijke oplossing.

Op zich is het prima te doen wanneer ik bijvoorbeeld wow speel en een podcast luister maar als ik iets wil downloaden moet de plug er uit omdat ik anders de klanken van een inbelmodem mis gezien de snelheid die matcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Normaal is Coolblue heel coulant en ruilen ze een defect meteen om voor een nieuwe, als die er niet meer zijn bieden ze een in hun ogen vergelijkbare vervanger aan.
Het alternatief is reparatie, maar dan ben je hem een tijd kwijt.

Ik zou eens kijken welk apparaat in dezelfde prijsklasse jou wel aanstaat en dat voorstellen bij Coolblue.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

In Energiebeheer, wat is de instelling van de netwerkkaart bij 'op stroom'?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor de goede orde: waar meet je die netwerksnelheid en die doorvoer exact? Waar lees je dat getal af? Doe eens een screenshot van beide situaties :)

En als je dan toch beide situaties aan het vergelijken bent, kijk meteen even naar de settings van je windows updates. Iets zegt me dat dat kreng ingesteld staat dat ie alleen updates binnen mag hengelen als ie aan het sap hangt. Dan heb je effectief een lage netwerksnelheid, maar eigenlijk heb je gewoon volle bandbreedte die dichtgetrokken wordt. Je hoeft er sowieso niet van uit te gaan dat een preinstalled laptop boorzien is van de laatste updates, dus das binnenhengelen geblazen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
Gebruik je toevallig powerline oid in je huis? Misschien heeft dat ermee te maken

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1