Toon posts:

Gipsplaten montage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
We hebben voor een grote bouw (meer dan 350m2) een aannemer onder de arm genomen. Hij stelde een prijs van 44 euro/m2 voor voor het plaatsen van diamondboardplaten op metalstudregelwerk. Nu is hij bijna klaar en beweert hij dat afwerking van de gipsplaten niet in het standaardwerk van montage zit. Het gaat dan om de aansluiting tussen het eerder gedane stucwerk en zijn geplaatste gipsplaten.
Hij laat simpelweg 5 cm open.
Is dit normaal?
Mij lijkt het dat het plaatsen van gipsplaten ook inhoudt dat je de overgang naar andere materialen netjes afwerkt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:51:
We hebben voor een grote bouw (meer dan 350m2) een aannemer onder de arm genomen.
...
Mij lijkt het dat het plaatsen van gipsplaten ook inhoudt dat je de overgang naar andere materialen netjes afwerkt.
Sorry maar inkoppertje: wat staat er exact in de contracten / afspraken tussen jou en de aannemer?

Je kan het inderdaad "niet normaal" vinden dat er niet wordt afgewerkt maar dan zou ik ergens in de contracten een zeer duidelijke term verwachten als "behangklaar" of "verfklaar" wat relatief gangbaar is om verdere afwerkingsverwachting te formuleren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:48
Geen idee wat er is afgesproken, maar wanneer je afspreekt om een wand of plafond dicht te zetten met plaatmateriaal, dan is het niet acceptabel wanneer er een rand van 5cm wordt overgeslagen, indien er in de overeenkomst daar niets over staat.

Dicht zetten met plaatmateriaal is dichtzetten met plaatmateriaal. Dat er nog randen gekit en naden gevuld moeten worden is normaal wanneer er geen afwerking besproken is, maar 5cm is wel heel wat meer dan een naad die open blijft staan.

Ik vermoed dat de aannemer vooraf niet goed ingemeten heeft, standaard lengtes plaatmateriaal heeft besteld en nu bij uitvoering blijkt dat de benodigde lengte 5cm meer is dan het bestelde plaatmateriaal.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:26
Met ^, de naden dichtsmeren zit er standaard niet in, maar naad van 5 cm is niet acceptabel.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.