Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_België
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-10-2020
Ik woon in België, ben klant bij Proximus en ben in het bezit van een BBox3-modem/router. Deze modem/router staat op de gelijkvloerse verdieping. Het Wifi-signaal op het tweede verdiep is echter vrij zwak en daarom heb ik een D-Link DAP-1360 gekocht om het Wifi-signaal van de modem/router op te vangen en te versterken. Ik heb geprobeerd om deze DAP zowel via WPS als handmatig te configureren. Maar blijkbaar loopt er iets mis: ik zie de SSID wel verschijnen als ik een draadloos toestel gebruik maar er komt steeds in het venster bij te staan: 'Geen internetverbinding'. Kan iemand mij verder helpen. Mochten er nog vragen zijn, wil ik die met veel plezier beantwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:29

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou die DAP-1360 per definitie terugbrengen / ruilen aangezien deze niet hoger komt dan 300Mbps op 2.4GHz en zelfs dan kan je in je handjes knijpen.

Ik weet niet precies of je een kabel (1 stuks) ethernet van je BBox3 naar de verdieping kan trekken? Indien ja, begin daar mee en monteer dan een net AP op de etage zodat je "volledige" snelheid hebt tussen alle apparaten boven & beneden zonder al te veel haperingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_België
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-10-2020
Bedankt voor je antwoord.
Mijn BBox3 kan officieel slechts 100Mbps download aan.
UTP doortrekken is niet haalbaar in het gebouw waar ik woon.

Momenteel heb ik de repeater al verder aan de praat gekregen.
Maar nu zit ik met het probleem dat hij géén SSID uitzendt.
Ergens een optie om dat aan te zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door Patrick_België op 03-10-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:52
Patrick_België schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:24:
Bedankt voor je antwoord.
Mijn BBox3 kan officieel slechts 100Mbps download aan.
UTP doortrekken is niet haalbaar in het gebouw waar ik woon.

Momenteel heb ik de repeater al verder aan de praat gekregen.
Maar nu zit ik met het probleem dat hij géén SSID uitzendt.
Ergens een optie om dat aan te zetten?
1. via wifi 100mbps halen kan je sowieso niet via deze repeater ...
ik denk dat in combinatie met de bbox je aan een max van +- 30mbps kan verwachten, en dat indien je hem heeeel dichtbij zet (zo dicht dat het niet de moeite is dat je een repeater neemt)

2. lees je instructies is , het zou kunnen dat je hem via de internet kabel wel kan instellen..