Toon posts:

Laptop voor video call - Camera specificaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop met een goede camera om perfect beeld te hebben in een video call ( MS teams ). Ik merk dat de meeste camera's die in een standaard laptop zitten geen scherp en helder beeld geven in een video call. Een Ipad bijvoorbeeld heeft een veel helderder beeld.

Kunnen jullie mij adviseren waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een nieuwe laptop qua camera specificaties?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan je niet precies vertellen waar je op moet letten qua specificaties; ik zou echter wel goed kijken of de ingebouwde camera 720p resolutie genereert of hoger. Echter, hoe hoger de resolutie, des te meer data moet je ontvangen & versturen bij een vergadering. Er wordt aangegeven dat je "ongeveer" 2Mbps dataverkeer nodig hebt als 4 540p streams tegelijk op een 1080p scherm worden getoond. Nou klinkt 2Mbps nogal weinig voor veel huishoudens maar allicht iets om over na te denken.

Bij veel camera's; ingebouwd of los: zorg voor meer dan voldoende omgevingslicht. En het liefst, als dat kan, indirect licht op je gezicht laten schijnen wat dan duidelijk jouw gezicht toont wat door de camera-sensor kan worden opgevangen.

Wil je beter(der) beeld: losse webcam aanschaffen echter ook hiervoor gelden bovenstaande adviezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof