Onkyo TX8510-R via Dynafox mini DAC aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste mede Tweakers

Helaas is mijn NAD 375 E met geïntrigeerde DAC overleden en naar een reparatie service. Nu heb ik nog een oude Onkyo TX8510-R prima receiver alleen ik krijg hem niet aangesloten op mijn PC via een optische kabel en een mini DAC van Dynafox.

DAC
https://hifistereo.nl/online_bestellen/11679/product.html

Receiver
Onkyo TX8510-R Analoog

PC
MOB Asus Z170 de luxe
CPU 6700K
Graka 780Ti Classified

Nu heb ik gekozen voor een optische verbinding omdat mijn PC 12 meter van mijn stereo staat en dat heeft altijd goed gewerkt.

Wat ik heb geprobeerd;
Afspeel apparaten aangepast in windows en alle andere audio afgesloten van de PC
Software voor de mini DAC te zoeken
Div inputs op de receiver geprobeerd CD Phono
Headfone aangesloten op de mini DAC geen geluid

Het lijkt op een software probleem omdat ook mijn koptelefoon het niet doet op de DAC koptelefoon aansluiting.

Mijn vraag aan de audio Pc wizards Hoe krijg ik mijn pc via de Toslink optische kabel met mijn versterker aangesloten? _/-\o_

Mvg Mike

[ Voor 3% gewijzigd door undeepdiver op 02-10-2020 16:15 ]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Waarom niet gewoon een 3,5mm jack naar r/w tulp en de dynavox uitsluiten?
Dan gebruik je de DAC van de pc.

Oh, vanwege de afstand natuurlijk. Dan adviseer ik om het eens te proberen om te zien of er dan wel geluid uit komt. Kan best dat het gewoon prima werkt.

Open deur, maar de dinavox staat wel aan?

[ Voor 49% gewijzigd door LA-384 op 02-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
LA-384 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:05:
Waarom niet gewoon een 3,5mm jack naar r/w tulp en de dynavox uitsluiten?
Dan gebruik je de DAC van de pc.

Oh, vanwege de afstand natuurlijk. Dan adviseer ik om het eens te proberen om te zien of er dan wel geluid uit komt. Kan best dat het gewoon prima werkt.

Open deur, maar de dinavox staat wel aan?
@LA-384

Het is niet zo gemakkelijk om nieuwe kabels door mijn hele huis te leggen, met mijn NAD heeft het altijd goed gewerkt.

De Dynavox is met een USB voeding aangesloten op mijn Ziggo box en de power led brand.

Hoe moet ik controleren of er geluid uitkomt? Ik heb mijn headphones op de Dac aangesloten en dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

undeepdiver schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:18:
[...]
Hoe moet ik controleren of er geluid uitkomt? Ik heb mijn headphones op de Dac aangesloten en dat werkt ook niet.
De methode met headphone zou moeten voldoen. Ik zou het anders aanvliegen en een andere bron in plaats van de PC te gebruiken om te testen. De meeste TV's hebben een S/PDIF Out. Zo te zien kan de Dynafox met zowel Digitale Coax als Optische Toslink overweg dus dat zou je kunnen proberen. Of een andere, werkende, bron met S/PDIF. Indien het via de TV wel werkt dan kunnen we de Dynafox uitsluiten en op de PC focussen. Mocht het ook via een andere bron niet werken dan kan er nog een andere kabel geprobeerd worden om ook die uit te sluiten. De conclusie dat het aan de PC ligt is me nu nog iets te snel, er zitten nog meer ketens in de schakel waar het verkeerd kan gaan.

Edit:
Mogelijk ook de voeding van de Dynafox eens rechtstreeks in de 230V (via een adapter) stoppen in plaats van via Ziggo te laten lopen. 5 Volt / 1 Ampere is mogelijk meer dan de Ziggo box kan leveren?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 02-10-2020 18:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
Hele andere benadering: met een streamer naar je stereoset. Zet je pc en streamer (Bv chromecast of apple tv, maar ook de betere audio streamers) op hetzelfde netwerk en download op je pc airparrot 3 en je cast direct het geluid van de router naar de streamer zonder draden en bovendien, je computerbeeldscherm naar de tv doet airparrot ook. Die dac kan je eventueel nog tussen je streamer en versterker hangen voor een nog beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Dus als ik het goed begrijp heb je voorheen altijd via toslink gewerkt en ging dat prima, maar werkt het nu met dezelfde kabel en aansluiting op de dynavox niet meer. Dan lijkt het probleem mij niet bij de pc of de kabel te liggen, dat zou erg toevallig zijn als die net nu problemen geven.

Dan kunnen het twee dingen zijn; de dynavox of de Onkyo versterker. De Onkyo versterker kun je makkelijk testen door een andere bron op de tulp stekkers aan te sluiten.

De dynavox kan wellicht zoals @FeaR zegt, maar als je de toslink kabel ergens in hebt weggewerkt en geen reserve kabeltje hebt, zal dat ook lastig worden. Toslink werkt met lichtpulsjes, dus evt kun je dat nog controleren of die aanwezig zijn, maar ik weet niet of die altijd aanwezig zijn wanneer het andere eind van de kabel niet in een apparaat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Bedankt voor de hulp, ik ga alles testen i Be back met het resultaat 8)

Pagina: 1