Beste mede Tweakers
Helaas is mijn NAD 375 E met geïntrigeerde DAC overleden en naar een reparatie service. Nu heb ik nog een oude Onkyo TX8510-R prima receiver alleen ik krijg hem niet aangesloten op mijn PC via een optische kabel en een mini DAC van Dynafox.
DAC
https://hifistereo.nl/online_bestellen/11679/product.html
Receiver
Onkyo TX8510-R Analoog
PC
MOB Asus Z170 de luxe
CPU 6700K
Graka 780Ti Classified
Nu heb ik gekozen voor een optische verbinding omdat mijn PC 12 meter van mijn stereo staat en dat heeft altijd goed gewerkt.
Wat ik heb geprobeerd;
Afspeel apparaten aangepast in windows en alle andere audio afgesloten van de PC
Software voor de mini DAC te zoeken
Div inputs op de receiver geprobeerd CD Phono
Headfone aangesloten op de mini DAC geen geluid
Het lijkt op een software probleem omdat ook mijn koptelefoon het niet doet op de DAC koptelefoon aansluiting.
Mijn vraag aan de audio Pc wizards Hoe krijg ik mijn pc via de Toslink optische kabel met mijn versterker aangesloten?
Mvg Mike
Helaas is mijn NAD 375 E met geïntrigeerde DAC overleden en naar een reparatie service. Nu heb ik nog een oude Onkyo TX8510-R prima receiver alleen ik krijg hem niet aangesloten op mijn PC via een optische kabel en een mini DAC van Dynafox.
DAC
https://hifistereo.nl/online_bestellen/11679/product.html
Receiver
Onkyo TX8510-R Analoog
PC
MOB Asus Z170 de luxe
CPU 6700K
Graka 780Ti Classified
Nu heb ik gekozen voor een optische verbinding omdat mijn PC 12 meter van mijn stereo staat en dat heeft altijd goed gewerkt.
Wat ik heb geprobeerd;
Afspeel apparaten aangepast in windows en alle andere audio afgesloten van de PC
Software voor de mini DAC te zoeken
Div inputs op de receiver geprobeerd CD Phono
Headfone aangesloten op de mini DAC geen geluid
Het lijkt op een software probleem omdat ook mijn koptelefoon het niet doet op de DAC koptelefoon aansluiting.
Mijn vraag aan de audio Pc wizards Hoe krijg ik mijn pc via de Toslink optische kabel met mijn versterker aangesloten?
Mvg Mike
[ Voor 3% gewijzigd door undeepdiver op 02-10-2020 16:15 ]
De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!