Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 13:18
Hallo

Ik wil het aantal zonnepanelen op ons dak uitbreiden (zie foto), middels een volledig aparte installatie.

Meterkast heeft 3 fasen aansluiting
Ons jaarverbruik (4 personen) bedraag 3500kWh.
Dak op zuiden, 60 graden hellingshoek

Hiervoor heb ik een aantal offertes opgevraagd en hoor graag jullie advies/ervaringen.

Is het mogelijk om BTW terug te vragen bij een uitbreiding (voor bestaande installatie heb ik dat al gedaan)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waOYEm-ZKWZTY-Hf20nK4ZGP5PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qwCwO8oB1BKfnZtnWEjjOYM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlLKiPokTULXpVzuMqXJBJXUc-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhXPU7cryYSWKBz4ugx4rKUp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door newtastyland op 02-10-2020 14:19 ]

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
Welke panelen heb je er nu op liggen? Wellicht voor het oog mooi om er dezelfde panelen neer te leggen. Eventueel de huidige panelen verplaatsen naar rechts of de garage en het hele dak vol leggen met nieuwe panelen.

Ik zie 2 keer SolarEdge en 1 keer micro-omvormers staan bij je offertes. Er lijkt totaal geen schaduw te zijn? Dan mag je die installateurs wat mij betreft direct afschrijven, een string-omvormer zoals de eerste offerte is meer dan genoeg, dat zie je ook meteen terug in de prijs.

Je kan eens bij Winkelman, Solar Bouwmarkt, J&M of welke klik-en-sleep website van ook kijken, die zijn vaak wat goedkoper:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wl9L7BcRq3i9waFWs52NbphJT18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PRCiQajsQwkj42DLLgzydwJG.png?f=fotoalbum_large

Scheelt €1000 met je goedkoopste offerte met nagenoeg dezelfde materialen. Eventueel kan je naar wat goedkopere Longi's of 72 cells panelen kijken, die laatste zijn alleen wat groter dus weet niet of dat past.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je dak is ideaal in de winter.

Je hebt verder geen warmtepomp?
Ik zou het helemaal volleggen en een 3-fase stringomvormer eraan vast knopen.

Aan jaaropwek/verbruik cijfers heb je straks niet zoveel als salderen is afgelopen.
Dan telt direct verbruik veel meer.

En in de winter is dat wel fijn dat je veel panelen hebt, als je de stroom om kan zetten in gratis warmte dmv de WP.

[ Voor 45% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-10-2020 15:10 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:33
[Offtopic] Zo triest dat nieuwbouwhuizen met een paar van die schaamte-panelen worden opgeleverd, en vervolgens het landschap wordt volgekwakt met 'zonneweides'...

[ Voor 4% gewijzigd door WackoH op 02-10-2020 17:54 ]

• newtastyland
WackoH schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:53:
[Offtopic] Zo triest dat nieuwbouwhuizen met een paar van die schaamte-panelen worden opgeleverd, en vervolgens het landschap wordt volgekwakt met 'zonneweides'...
Klopt. Maar uitbreiden is voor de aannemer "lastig", want dan moet hij een nieuwe EPC berekening (laten) maken.

Voor de koper is het duurder.

• newtastyland
PeeVv schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:02:

Je kan eens bij Winkelman, Solar Bouwmarkt, J&M of welke klik-en-sleep website van ook kijken, die zijn vaak wat goedkoper:
[Afbeelding]

Scheelt €1000 met je goedkoopste offerte met nagenoeg dezelfde materialen.
Bedankt voor de tip!

Ik ben bij Solar Bouwmarkt geweest en daar alles (incl installatie) gekocht.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
We zijn benieuwd naar de fotos... ;)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1