Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
In dit topic ga ik appels met peren vergelijken, jusit omdat ik er geen verstand van heb.

Mijn audioset:
Audeze LCD
Klipsch RP 500M

Mijn versterkers:
Denon PMA 600NE (70w per kanaal, 4-16 omh), of:
Denon RCD N10 (65w per kanaal, 4-8 ohm)

De vraag is:
Welke versterker heeft jullie voorkeur?

Mijn idee is dat de PMA 600NE analoog is en de RCD N10 digitaal. Na een potje Googelen lees ik dat beide analoog zijn en dat het meer met functies te maken heeft. De N10 biedt AirPlay 2, de PMA 600NE biedt opties om Bass- en Treble aan te passen (dat kan de N10 dan weer niet). De N10 heeft een 3.5mm aansluiting (wat betekent dat ik mijn Audeze koptelefoon met een verloopje aansluit), de PMA 600NE heeft een native 6.3mm aansluiting.

Wens
Compactheid van N10 is beter. LCD schermpje en AIrPlay op N10 erg fijn. Aansluiting op beide apparaten prima (2 speakers + phono). Geluid is naar mijn mening beter op de PMA 600NE. Is dit fantasie of werkelijkheid? Ik ben de kluts een beetje kwijt. 8)7 Eén van de twee stuur ik retour, de vraag is welke.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
iApp schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:57:
Na een potje Googelen lees ik dat beide analoog zijn en dat het meer met functies te maken heeft.
Ik gok eerder dat het om de soort versterking gaat waar men het over had bij "digitaal". De N10 heeft een Klasse D versterker (55 Watt opgenomen vermogen, kleine behuizing). De PMA is denk ik "ouderwets" Klasse A/B.
Geluid is naar mijn mening beter op de PMA 600NE. Is dit fantasie of werkelijkheid?
Ik gok, om in jouw woorden te blijven, fantastie. Of twee machines die niet gelijk af zijn gesteld. Wat ook zeer goed mogelijk is als je reeds met Bass dan wel Treble hebt gespeeld op de PMA. Verder kan je niet zo één op één vergelijken in je eentje. Je zou dan een dubbelblinde AB/X test op moeten zetten. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet op je gevoel af moet gaan. Als apparaat X op papier beter is maar apparaat Y geeft je een beter gevoel dan vooral voor Y baan.

Edit:
Puur op gevoel zou ik voor de PMA gaan. De vraag is echter welke bronnen je aan gaat sluiten en of je bijvoorbeeld iets als AirPlay2 nodig hebt. Als je bijvoorbeeld alleen S/PDIF nodig hebt dan voldoen beide en zou mijn keuze de PMA zijn. Heb je echt AirPlay 2 nodig dan is er maar één keuze...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 02-10-2020 18:27 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.