Toon posts:

Inslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He tweakertjes,

Ik zit een beetje met een probleempje, moedernatuur had weer eens niets te doen en is toen jawel effe via de kabel naar binnen komen lopen. En ja kabelmodem stoek en mij 3com 3c905B-TX. Verzekeringswerk blablabla maja eigen risico van 150 :( dus iemand ervaring met dit 3com kaartje solderen enz. Hij wordt namelijk nog wel herkent (door win2k, enz) maar maakt geen verbinding :(

Hooooooooooogachtend,

Nastro :'(

Verwijderd

Zelfs tegen de natuur kan de techniek niet op! Maar eh wat moet je dan solderen? Want meestal brandt er zo'n zwart half rondig driepootje door.

Verwijderd

Ik ben bang dat je hem kan weggooien...

Meestal is zoiets praktisch niet meer te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen zwarthalfrondigdriepootje op :)
Maare ik dacht misschien is alleen die connector doorgebrand ofzo waar je utp kabel in hoort. :')

volgende reactie :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:01

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:07 schreef Bamboebeer het volgende:
Zelfs tegen de natuur kan de techniek niet op! Maar eh wat moet je dan solderen? Want meestal brandt er zo'n zwart half rondig driepootje door.
hehe je bedoelt een transistor? :p

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• TheVMaster
  • Laatst online: 09:01

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 10 augustus 2001 14:20 schreef NAsTRo het volgende:
Zit geen zwarthalfrondigdriepootje op :)
Maare ik dacht misschien is alleen die connector doorgebrand ofzo waar je utp kabel in hoort. :')

volgende reactie :)
Hmm..wat kost tegenwoordig nu een 10mbit kaartje?!!? 3com..hmm..15 piek?? :) heb er nog wel een paar liggen :) je mag er wel eentje komen halen!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Zou ik niet doen als ik jou was. Ik zou een nieuwe kaart kopen en geen risico lopen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Nee, dat is niet je connector..

Er is iets anders doorgefikt.. Misschien zit er nog ergens een optocoupler op die doorgebrand is, maar ik vrees dat jij je netwerkkaart gewoon weg kan gooien..

(En zelfs na een succesvolle reparatie kun je toch nog hele vage problemen houden!!)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

gewoon naar de lokale computer boer gaan en een 10/100 mbit pci netwerkkaartje dit geintje kost je veel minder moeite en vooral minder geld, meestal 30 tienen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• LucienS
  • Laatst online: 19-08 12:34
swel duur he 30 tienen...... :)

I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Een 3com kaart heeft levenslange garantie, dus als je dat ding opstuurt krijg je waarschijnlijk zo een nieuwe.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 14:05 schreef NAsTRo het volgende:
He tweakertjes,

Ik zit een beetje met een probleempje, moedernatuur had weer eens niets te doen en is toen jawel effe via de kabel naar binnen komen lopen. En ja kabelmodem stoek en mij 3com 3c905B-TX. Verzekeringswerk blablabla maja eigen risico van 150 :( dus iemand ervaring met dit 3com kaartje solderen enz. Hij wordt namelijk nog wel herkent (door win2k, enz) maar maakt geen verbinding :(

Hooooooooooogachtend,

gewoon terug sturen naar 3com die geeft levens langen garantie op hun nic's

Verwijderd

Heb je die netwerkkaart niet van je provider
gekregen met het kabel internet. :)
Als je er nu een ander netwerkkaartje in zet dan zal je internet het nog niet doen want die kaarten bezitten een Mac adres en dat wordt door de provider herkend en dan pas kun je internetten dus als je een ander netwerkkaartje in die PC zet dan zal het internet nog niet werken je moet dan eerst het mac adres van de oude kaart en het nieuw mac adres door geven aan je provider en dan werkt het weer. :)

• magneet
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

gelul, zolang de verbinding vrijgegeven is kan je iedere nic aan je kabel modem hangen, mac adres van je kabelmodem is geregistreerd niet die van de nic, wel kan het zijn dat je 24 uur moet wachten om een andere aan te hangen aangezien deze niet meer vrijgegeven kan worden maar ik denk dat die 24 uur al voorbij is

Magneet

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

kabelmodem stoek en mij 3com 3c905B-TX.
Nog mazzel dat je mobo er niet aan is gegaan :7

Gewoon een nieuwe kopen, ik heb een realtek 10/100, ondersteund door win9x,nt,200,linux etc. voor ong 30 piekies! :Y)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 15 augustus 2001 13:59 schreef Case het volgende:
Een 3com kaart heeft levenslange garantie, dus als je dat ding opstuurt krijg je waarschijnlijk zo een nieuwe.
Levenslange garantie vervalt meestal door blikseminslag, ze kunnen zich beroepen op oneigenlijk gebruik of zoiets, want ga jij maar eens bewijzen dat er werkelijk bliksem is ingeslagen voor hetzelfde geld heb je geprobeerd om internet via het elektriciteits netwerk zelf aan te sluiten ;)

quote van 3com site:
3COM SHALL NOT BE LIABLE UNDER THIS WARRANTY IF ITS TESTING AND EXAMINATION DISCLOSE THAT THE ALLEGED DEFECT OR MALFUNCTION IN THE PRODUCT DOES NOT EXIST OR WAS CAUSED BY CUSTOMER'S OR ANY THIRD PERSON'S MISUSE, NEGLECT, IMPROPER INSTALLATION OR TESTING, UNAUTHORIZED ATTEMPTS TO OPEN, REPAIR OR MODIFY THE PRODUCT, OR ANY OTHER CAUSE BEYOND THE RANGE OF THE INTENDED USE, OR BY ACCIDENT, FIRE, LIGHTNING, POWER CUTS OR OUTAGES, OTHER HAZARDS, OR ACTS OF GOD
Ben eigenlijk benieuwd wat ze bedoelen met acts of god :?

Verwijderd

He tweakertjes,

Hooooooooooogachtend,

Ik heb nog wel een 3com kaart voor je liggen een 10/100 mbit 905c-tx dacht ik..

[MOD-break] Hoe goed bedoeld ook, aanbieden van hard- en/of software is niet toegestaan.[/MOD-break]

• Sine
  • Laatst online: 18-08 22:19
3COM SHALL NOT BE LIABLE UNDER THIS WARRANTY IF ITS TESTING AND EXAMINATION DISCLOSE THAT THE ALLEGED DEFECT OR MALFUNCTION IN THE PRODUCT DOES NOT EXIST OR WAS CAUSED BY CUSTOMER'S OR ANY THIRD PERSON'S MISUSE, NEGLECT, IMPROPER INSTALLATION OR TESTING, UNAUTHORIZED ATTEMPTS TO OPEN, REPAIR OR MODIFY THE PRODUCT, OR ANY OTHER CAUSE BEYOND THE RANGE OF THE INTENDED USE, OR BY ACCIDENT, FIRE, LIGHTNING, POWER CUTS OR OUTAGES, OTHER HAZARDS, OR ACTS OF GOD
Vraag ik me wel af hoe ze willen bewijzen dat het door een bliksem inslag komt ...

als het kaartje een beetje zwart is kan ik daar wel in komen maar anders...

Repareren doe je zo.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 15 augustus 2001 14:35 schreef Magneet het volgende:
gelul, zolang de verbinding vrijgegeven is kan je iedere nic aan je kabel modem hangen, mac adres van je kabelmodem is geregistreerd niet die van de nic, wel kan het zijn dat je 24 uur moet wachten om een andere aan te hangen aangezien deze niet meer vrijgegeven kan worden maar ik denk dat die 24 uur al voorbij is

Magneet
Ken je zeelandnet zeker nog niet, daar is zowel je kabelmodem als NIC geregistreerd, en hou je ook eventjes aan de regels hiero a.u.b.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

20*350ZO45°

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

Martijn02

/* No Comment */

Ben eigenlijk benieuwd wat ze bedoelen met acts of god
haha, ja ik ook :)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 15 augustus 2001 18:13 schreef Sine het volgende:

[..]

Vraag ik me wel af hoe ze willen bewijzen dat het door een bliksem inslag komt ...

als het kaartje een beetje zwart is kan ik daar wel in komen maar anders...
Geloof me dat is absoluut te zien en dan weten ze misschien niet dat het door bliksem komt maar wel door een te hoge spanning en dan heb je nog geen garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Bedankt voor jullie reacties,
maare het is aan de buitenkant niet te zien dus stuur hem gewoon terug voor reparatie :)
whehehe

mzls

Verwijderd

Garantie op blikseminslag ?????????????????????????

tuurlijk (NOT)

RGZ

MASH

p.s. en vind je het vreemd dat sommige winkels moeilijk doen met zulke mensen.
Op woensdag 15 augustus 2001 13:59 schreef Case het volgende:

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op woensdag 15 augustus 2001 17:06 schreef marshal het volgende:

Ben eigenlijk benieuwd wat ze bedoelen met acts of god :?
(Persoonlijk gerichte) bliksem bijvoorbeeld. Maar ik zou die kaart gewoon opsturen. Niet geschoten is altijd mis, zou Nico Haak zeggen.

Geen beurs, geen tempo

Pagina: 1