Gaming PC Fortnite 240FPS competitive settings

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-01-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik heb de voorbije 3 jaar Fortnite altijd via console gespeeld (60 FPS) maar wil graag nu het spel spelen aan 240FPS op competitive settings (alles low behalve viewing distance op epic). Bedoeling is om competitief mee te kunnen en geen nadeel te ondervinden dat ligt aan hardware. Ik zou zelf een PC in elkaar willen steken omdat ik heb gelezen dat dit voordeliger/beter is dan een prebuild, maar ken er maar weinig van. Gelukkig heb ik dit forum gevonden :).

Ik zou het fijn vinden moest ik simpele dingen kunnen doen als Excel/Word gebruiken, internet browsen, etc. op deze PC. Andere games goed kunnen draaien op deze PC is een bonus. Verder ga ik er niets anders mee doen (geen videobewerking en dergelijke).

Ik weet niet of ik nu te veel noten op mijn zang neem maar ik zou er ook graag de komende jaren mee verder willen kunnen (240FPS Fortnite). Ik las dat Fortnite nu gaat overschakelen naar Unreal Engine 5 op PS5. Geldt dit dan ook voor PC? Heeft dit veel invloed op de FPS voor huidige PC's?

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik heb een budget van 1000-1500 euro om de PC samen te stellen. De monitor 240hz van 300 euro valt hier buiten. Toetsenbord, Muis, etc. kan ook eventueel buiten deze prijzen vallen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb geen PC-componenten of randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zie vraag 1

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb al een aantal keer gelezen dat Intel nog de beste prestaties levert, maar toch zie ik vaak in de commentaren dat veel personen een Ryzen aanraden van AMD. Ik heb geen idee waarom eerlijk gezegd :p.

Ik las ook dat er nieuwe modellen van Ryzen/Intel rond deze periode gaan komen dus misschien moet ik best nog even wachten met aanschaffen?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Liefst een energiezuinige PC indien mogelijk. Ik lees ook vaak dat de koeling belangrijk is bij een PC dus ik zou ook graag willen dat dit in orde zal zijn.

Ga je overklokken?

Ik denk niet dat ik ga overklokken (enkel indien nodig en als het veilig kan).

Wat verwacht je van ons?[i]

Indien een betere PC kan samengesteld worden voor meer dan 1500 euro dan zou ik dit ook wel graag willen weten. Ik zou zoveel mogelijk waar voor mijn geld willen krijgen. Een degelijke PC waar ik nog een aantal jaar mee verder kan zou fijn zijn.

ik zou echt wel graag gemiddeld aan 200FPS willen komen op Fortnite (ook tijdens drukke momenten/endgames). Liefst 240FPS natuurlijk.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten
Brainsick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:42
1500? eitje:P

pak de BBG, stop er een 3070 in, en je bent klaar :)
Die is bijna evengoed als een 2080ti :)

ik zou inderdaad kleine maand wachten, want dan komt de 3070 uit, en de AMD GPU's, en de nieuwe AMD CPU's.

[ Voor 55% gewijzigd door 99ruud99 op 02-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-06 01:00
Zo moeilijk is het niet om zelf wat onderzoek te doen en een build plaatsen

https://gathering.tweaker...1&keyword=Fortnite+240fps

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Ik heb inderdaad al andere threads gelezen met dezelfde vraag, maar bij deze threads zijn de budgetten lager en ik zou echt wel een PC willen waar ik een aantal jaar mee verder kan. Ik had graag nog wat extra input gehad vandaar dat ik zelf even een thread heb gestart.

Ook heb ik totaal geen verstand van welke onderdelen wel of niet goed met elkaar samenwerken. Ik lees vaak dat bepaalde onderdelen een "bottleneck" kunnen vormen voor een ander onderdeel, dus vandaar ook even deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:33
Ik zou het budget verlagen naar 1000 euro all-in inclusief monitor. Op competitieve settings zijn de goedkope videokaarten bijna gelijkwaardig aan de dure. Meestal is de internet verbinding de bottleneck. Heb je zelf al een lijstje samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Als ik het budget verlaag naar 1000 euro all-in inclusief monitor (wat overigens super zou zijn!), kan ik hier dan nog een 5-tal jaar mee verder? Waarschijnlijk niet vermoed ik?

Ik heb nog niet zelf een lijstje samengesteld. Ik heb al een aantal youtube filmpjes bekeken en de threads hier gelezen. Als ik kijk naar budget builds voor 240FPS Fortnite dan stoot ik steeds op gemengde reacties in de comments. Soms zie je een comment passeren dat het werkt, soms zie je ook comments met mensen die het weglachen en dat het onmogelijk is om onder de 1000 euro aan de 240FPS te komen. Ik kan uiteindelijk door de bomen het bos niet meer zien :).

Ik zie vaak dezelfde namen terugkomen qua CPU en GPU, maar ik weet bijvoorbeeld niet waarvoor een moederbord dient of een SSD-kaart etc. Ik zou al de threads kunnen gaan lezen maar ik wil liefst zo snel en efficiënt mogelijk eraan beginnen (lees: ik ben wat lui :p).

Ik heb al wel de raad gekregen om nog even te wachten tot eind Oktober om dan de nieuwe hardware van AMD te bekijken. Dat ga ik dan ook doen. Het is niet superdringend. ik ben eerlijk gezegd nog altijd aan het twijfelen of ik een PS5 ga kopen (er is speculatie dat Fortnite op 120FPS mogelijk zou moeten zijn) of een PC, maar ik denk dat een PC echt wel 10x beter is.

Edit: ik denk dat het qua internetverbinding bij mij wel goed meevalt. Ik heb een ongelimiteerd datapakket en mijn ping op fortnite EU servers is rond de 20-30.

[ Voor 5% gewijzigd door Brainsick op 02-10-2020 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:42
Elk moederbord met B550 doet wat jij wilt, waarbij je 4 maten hebt:
ITX voor hele kleine kasten (die je achter een scherm hangt, dat formaat :P)
u-ATX voor kleine kasten (die je in de kast stopt / in tv-dressoir)
ATX (standaard maat)
e-ATX (gebruik je niet )

SSD kaart: kingston a2000, simpel :)

nog even dat laatste stukje:

Ping van 30 is een vertraging van 30 milliseconde =0.030 seconde
Het verschil in vertraging tussen frames in 60 fps en 240 fps is 1/60-1/240 = 0.0125 seconde.
Oftewel, als je je ping van 30 naar 17.5 kan brengen, dan heb je dezelfde winst als je FPS van 60 naar 240.
Natuurlijk is dit kort door de bocht: je FPS varrieren heel hard afhankelijk van hoeveel er gebeurd in je scherm, en juist op drukke momenten schiet hij omlaag. Je internet is over het algemeen erg stabiel.
Desalnietemin, zou een ping van max 17 ideaal zijn. Dus niet gamen via internet, niet gamen via crappy CCA kabels, maar gewoon een 100% CU kabel kopen van 10 euro.
Dan kan je gamen met een ping van +- 17, en besteed je wat minder aan je hardware, waardoor die rond de 200 zit.

[ Voor 56% gewijzigd door 99ruud99 op 02-10-2020 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Djarune
Wijze woorden wat betreft de ping hierboven. Hier een voorbeeld build wat dient als eerste opzet:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 184,-€ 184,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming A520M-Plus€ 73,90€ 73,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 229,28€ 229,28
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 57,90€ 57,90
1MonitorenAsus TUF Gaming VG259QM Zwart€ 378,-€ 378,-
1MuizenAsus TUF Gaming M5€ 31,09€ 31,09
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 59,90€ 59,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.187,87

Er komt nog een toetsenbord bij die helaas niet in de pricewatch staat: ASUS TUF Gaming K5 Toetsenbord (58 euro)
  • Als je RGB wil kan de kast veranderd worden.
  • Een stillere high-end voeding kost 25 euro meer. Deze is echter ook z'n prijs waard.
  • Ik zie niet in dat een B550 bord je gaat helpen de komende jaren, dus A520 bord.
  • Je kunt hier op 280 fps / Hz Fortnite mee gamen..Mijn ogen zien het waarschijnlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Hoi Djarune!

Bedankt voor het voorstel!

Enkele vragen/opmerkingen:

- Betreffende de monitor: ik heb via bol.com een andere monitor gevonden die 300 euro is (AOC C27G2ZU). Is deze ook oké, Scheelt uiteindelijk 78 euro.
- Als ik over de producten ga dan zie ik bij beoordelingen soms wel 1-3 sterren op 5. Is dit gewoon een algemene beoordeling van de winkel/levering of is dit een beoordeling van de PC-onderdelen zelf?
- Spreek je uit eigen ervaring dat dit 280 fps aankan op Fortnite? Hoe future proof is deze build?
- Extra vraagje: stel dat ik een monitor van 240FPS heb maar ik krijg maar 180-200FPS op fortnite. Is dit dan slecht voor de monitor?
- Het toetsenbord + muis ga ik zelf nog wat research in steken. Ik zie bijvoorbeeld dat het toetsenbord Qwerty is maar dit ga ik toch Azerty nemen denk ik en indien mogelijk.

Bedankt voor alle antwoorden!

Mvg
Brainsick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-06 12:49
Djarune schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:34:
Ik zou het budget verlagen naar 1000 euro all-in inclusief monitor. Op competitieve settings zijn de goedkope videokaarten bijna gelijkwaardig aan de dure. Meestal is de internet verbinding de bottleneck. Heb je zelf al een lijstje samengesteld?
Wat bedoel je met competitieve settings?
En wat zouden de specs van je internetverbinding/thuisnetwerk moeten zijn om de bottleneck te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Brainsick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:14:
- Als ik over de producten ga dan zie ik bij beoordelingen soms wel 1-3 sterren op 5. Is dit gewoon een algemene beoordeling van de winkel/levering of is dit een beoordeling van de PC-onderdelen zelf?
Ik zou toch eens subtiel gewoon Tweakers gaan lezen / ontdekken; het duurde namelijk langer om je vraag te tikken dan een produkt aan te klikken en dan 1x door te klikken.

Snap dat het een overweldigende site is met veel info; een beetje zelfredzaamheid wordt wel op prijs gesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Hoi Kerath

Ik kan antwoorden op jouw vraag ivm competitieve settings. De meeste pro's op fortnite zetten alle instellingen op "low" en de viewing distance zetten ze dan op "epic". Op deze manier kunnen ze hun FPS maximaliseren en zien ze de vijanden ook het beste. Als de andere instellingen ook op epic zouden zetten dan wordt het moeilijker om vijanden te zien.

+ Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op uw vraag van de internetverbinding.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:24:
[...]

Ik zou toch eens subtiel gewoon Tweakers gaan lezen / ontdekken; het duurde namelijk langer om je vraag te tikken dan een produkt aan te klikken en dan 1x door te klikken.

Snap dat het een overweldigende site is met veel info; een beetje zelfredzaamheid wordt wel op prijs gesteld.
Jep, ga ik zeker nog doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Brainsick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:27:
+ Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op uw vraag van de internetverbinding.
Het is toch jouw internetverbinding? Wat heb je liggen? Welke latency? Wat voor intern netwerk heb je sowieso?
Future-proof
Ga er even veilig vanuit dat de 1660 nu al niet meer wordt aangeraden in de Best Buy Guides voor 1080p120 dus als je denkt met de GPU over 2 jaar een andere nieuwe shooter op hoge fps te kunnen spelen, dan kan ik waarschijnlijk alvast vertellen dat dat niet meer gaat lukken.

[ Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2020 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Brainsick schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:14:
- Betreffende de monitor: ik heb via bol.com een andere monitor gevonden die 300 euro is (AOC C27G2ZU). Is deze ook oké, Scheelt uiteindelijk 78 euro.
Die pricewatch: AOC C27G2ZU/BK Rood, Zwart lijkt me ook oké. Bedenk wel dat je pixels ziet met een 1080p resolutie op 27 inch.
Het zijn gebruikersreviews. Soms zijn ze waardevol, soms ook helemaal niet. Bij grote uitgaven loont het om veel onderzoek te doen.
- Spreek je uit eigen ervaring dat dit 280 fps aankan op Fortnite? Hoe future proof is deze build?
Nee geen eigen ervaring. Ik speel zelf helemaal geen games. Ik heb wel ervaring met hardware configuraties en bouwen. Ik zoek dit soort praktijk testen gewoon op bekende sites. In dit geval de benchmarks van Techspot. Daar is te zien dat een GTX 1660 Super een goede kaart is voor veel frame rates op low settings. Ik garandeer echter niets!
- Extra vraagje: stel dat ik een monitor van 240FPS heb maar ik krijg maar 180-200FPS op fortnite. Is dit dan slecht voor de monitor?
Nee jouw tv heeft waarschijnlijk ook 100Hz ofzo, terwijl de tv zenders uitzenden op 50Hz. Heb je dat ooit gezien? ;)
- Het toetsenbord + muis ga ik zelf nog wat research in steken. Ik zie bijvoorbeeld dat het toetsenbord Qwerty is maar dit ga ik toch Azerty nemen denk ik en indien mogelijk.
Er zijn zat goede toetsenborden te koop met azerty indeling. Kies een leuk mechanisch gaming toetsenbord uit. Hetzelfde geldt voor de muis. Die heeft trouwens wel genoeg prijs / kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Oja wat betreft future proof. Fortnite heeft geen high-end hardware nodig. Je kan gerust de komende jaren dat spel en soortgelijke spellen ermee spelen. Met de processor zit je de komende jaren goed. Je kunt er prima een betere gpu inzetten wil je AAA games spelen. Bij een processor upgrade (als die ooit een bottleneck vormt) over 5 of 6 betekent het vaak ook een nieuw moederbord en geheugen. De voeding ververs je dan ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Djarune schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:45:
Oja wat betreft future proof. Fortnite heeft geen high-end hardware nodig. Je kan gerust de komende jaren dat spel en soortgelijke spellen ermee spelen. Met de processor zit je de komende jaren goed. Je kunt er prima een betere gpu inzetten wil je AAA games spelen. Bij een processor upgrade (als die ooit een bottleneck vormt) over 5 of 6 betekent het vaak ook een nieuw moederbord en geheugen. De voeding ververs je dan ook vaak.
Maar fortnite gaat wel ray-tracing krijgen, wat competatief voordeel kan bieden. Daarvoor is betere hardware wel noodzakelijk.

Al met al, ik zou voor de 3070 gaan.

Edit: Ik was in de war met consoles.. PC heeft al ray tracing..

[ Voor 4% gewijzigd door lars1134 op 03-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
lars1134 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Maar fortnite gaat wel ray-tracing krijgen, wat competatief voordeel kan bieden. Daarvoor is betere hardware wel noodzakelijk.
Hoezo heeft dat competitief voordeel? Op low settings ga je dat echt niet aanzetten lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
Djarune schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Hoezo heeft dat competitief voordeel? Op low settings ga je dat echt niet aanzetten lijkt me
Voorheen kon je de reflectie van de tegenstander niet zien als je naar een raam/water toe keek. Met ray tracing zie je reflecties van tegenstanders zonder dat je direct naar de tegenstander kijkt. Dat is een andere manier van spelen, maar kan wel degelijke reactiesnelheid verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

lars1134 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

...maar kan wel degelijke reactiesnelheid verhogen.
Euh nee. Je reactiesnelheid blijft hetzelfde. Dat je door wel / geen reflectie weet waar iemand zit, doe daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
MAX3400 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Euh nee. Je reactiesnelheid blijft hetzelfde. Dat je door wel / geen reflectie weet waar iemand zit, doe daar niets aan af.
Ik bedoel: in situaties zie je door reflecties de andere speler eerder, waardoor je sneller kan handelen.. Door reflecties heb je op jouw beeldscherm meer 'zicht' op andere spelers. Daar kan voordeel uit gehaald worden, maar goed, dat is voor iedereen wellicht anders..

[ Voor 5% gewijzigd door lars1134 op 03-10-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Even off-topic: het is binnen een aantal weken weer black friday. Zijn de kortingen dan ook zo hoog op alle PC-onderdelen? Iemand ervaring mee? Is het doenbaar om iets te bestellen dan?

Ik wil precies dan mijn slag slaan zodat ik misschien een aantal euros kan besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Brainsick schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:06:
...Iemand ervaring mee? Is het doenbaar om iets te bestellen dan?
Lees de voorgaande Black Friday topics even terug? En ja, ook in NL zijn er (zat) winkeliers die spullen in de aanbieding gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Met name korting op randapparatuur. De hardware onderdelen vallen vaak een beetje tegen. Je ziet nu al in de pricewatch dat begin oktober tot black friday de prijzen een beetje oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:04

jdh009

FP ProMod
Waarom zou je een 27 inch monitor willen nemen als je echt vol op competitief gaat inzetten? Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je weg wilt blijven van de te grootte monitoren. Dat wil zeggen dat je zou kunnen gaan voor een 24 inch met een zo hoog mogelijk refresh rate en laag mogelijke reactietijd (en daarna pas de resolutie verhogen, mocht dit budgettair erin zitten). Te grootte schermen gaan in je nadeel werken omdat je dan niet alles meer kan overzien binnen je (centrale) blikveld, hierdoor ga je hoofdbewegingen maken wat impact heeft op je reactietijd.

Edit:
Schiet me opeens een voorbeeldje binnen:
https://www.bnr.nl/podcas...-populariteit-van-esports
Vanaf min 31 gaat het over schermen

Edit2: De standaard lijkt voor Pro Fortnite spelers op 25 inch te liggen als ik de equipment pages van verschillende pro teams bekijk.

Edit 3: Fortnite is trouwens vanaf het begin ontwikkelt in de Unreal Engine voor zowel PC, console als mobile.

[ Voor 26% gewijzigd door jdh009 op 04-10-2020 23:24 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
@jdh009: Bedankt voor de tips! Ga ik zeker rekening mee houden en had ik nog niet bij stilgestaan!

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 18:54
Laten we als eerste naar de monitor kijken. Voor shooters is het advies om niet te groot te gaan. Kijken we naar CS:GO professionals dan zien de BenQ ZOWIE XL2540 op alle grote toernooien staan. (Ik neem CS:GO als voorbeeld omdat ik die game het beste ken.)

Kijken we naar monitoren van 25 inch of kleiner met 240+ Hz dan is er nog maar een keuze uit 27 verschillende producten. We weten nu ook dat we op 1920*1080 gaan gamen. Zo dat schiet lekker op!

Laten we nu gaan kijken naar de muis, keyboard, en muismat.

De muis is een erg persoonlijke keuze, ding moet vooral goed in de hand liggen. De hoeveelheid knoppen zijn wel belangrijk. Extra knoppen op de muis kunnen veel voordeel opleveren omdat je bepaalde acties sneller kan uitvoeren en je hand niet van WASD af hoeft. Over DPI hoef je je geen zorgen te maken, 800 is meer dan zat.

Keyboard is ook weer redelijk persoonlijk. Ik heb zelf een mechanisch keyboard met bruine switches, goede balans tussen gamen en veel typen. Een keyboard zonder numpad en pijltjes kan handig zijn, zo blijft er meer ruimte over om te muizen.

Muismat moet zo groot mogelijk omdat je op een lage DPI gaat gamen. Je kan niet genoeg muismat hebben.

De computer zelf is waarschijnlijk de makkelijkste keuze. Pak de Best Buy Guide er bij en bouw het systeem. LET OP! De 3070 van Nvidia komt eind van de maand uit. Deze kaart is het wachten waarschijnlijk wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Beste

Nu Black Friday in aantocht is, heb ik een build samengesteld. Ik heb mijn budget kunnen verhogen naar 2000-2500 euro wegens een financiële meevaller. Graag opmerkingen/suggesties betreffende de build:

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 569,-€ 569,-
1MoederbordenAsus TUF Gaming A520M-Plus€ 73,90€ 73,90
1VideokaartenAMD Radeon RX 6800 XT€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 57,90€ 57,90
1MonitorenAsus TUF Gaming VG259QM Zwart€ 379,-€ 379,-
1MuizenRazer Naga Pro€ 159,90€ 159,90
1MuismattenSpeedlink ATECS Soft Gaming Mousepad XXL€ 23,75€ 23,75
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 63,90€ 63,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.491,25

Over de processor en videokaart ben ik vrij zeker .. Ik ken eigenlijk erg weinig over moederborden/voedingen/SSD's/etc.

Past deze build ook in de behuizing?

Iemand nog een tip ivm de muis? Ik heb mijn oog laten vallen op de Razer naga pro omdat ik de 3 zijpanelen echt super handig vindt, maar deze kost wel 160 euro en is dus best prijzig.

Bijkomende vraag: is het mogelijk om 2 toetsenborden te gebruiken op 1 PC? Ik zou graag de GK61 willen kopen omdat dit één van de snelste toetsenborden ter wereld is en ook erg goedkoop. Het enige nadeel is dat deze enkel in QWERTY-uitgave is. Ik zou dit toetsenbord dan gebruiken om te gamen en een goedkoop (20 euro) AZERTY-toetsenbord aanschaffen voor andere zaken.

Bedankt allemaal!

Edit: een monitor heb ik ondertussen al aangeschaft dus daar heb ik geen tips meer voor nodig. Het is een ASUS 1080p 240hz 24 inch geworden.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:08
Brainsick schreef op woensdag 25 november 2020 @ 04:35:

Over de processor en videokaart ben ik vrij zeker ..
Hopeloos overkill voor jouw doel.
Ik ken eigenlijk erg weinig over moederborden/
Dat is duidelijk. Een 5900X op een A520 is niet verstandig.
Past deze build ook in de behuizing?
Passen wel alleen wordt het te warm met deze hardware
Iemand nog een tip ivm de muis? Ik heb mijn oog laten vallen op de Razer naga pro omdat ik de 3 zijpanelen echt super handig vindt, maar deze kost wel 160 euro en is dus best prijzig.
Bespaar op de cpu zou ik zeggen.
Bijkomende vraag: is het mogelijk om 2 toetsenborden te gebruiken op 1 PC? Ik zou graag de GK61 willen kopen omdat dit één van de snelste toetsenborden ter wereld is en ook erg goedkoop. Het enige nadeel is dat deze enkel in QWERTY-uitgave is. Ik zou dit toetsenbord dan gebruiken om te gamen en een goedkoop (20 euro) AZERTY-toetsenbord aanschaffen voor andere zaken.
Dat kan.

[ Voor 59% gewijzigd door Uszka op 25-11-2020 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Hoi @Uszka

Bedankt voor de input!

De videokaart en processor zijn inderdaad hopeloos overkill voor mijn doel van 240FPS gamen in Fortnite .. Ik wil echter een PC die ook wat futureproof is. Ik denk dat ik ook nog andere games ga spelen buiten Fortnite. Het is ook mijn eerste build/overstap van console naar PC en ik zou graag een goede PC willen waar ik nog even mee door kan.

Heb je tips voor een beter moederbord en behuizing bij deze build? Thanks!

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
vereet niet je monitor op 240hz in te stellen in de windows settings en in de amd drivers. ik zou bij deze processor een goed b550 moederbord of zelfs een x570 moederbord nemen, want ik zou het moederbord dat je nu hebt alleen voor een ryzen 3 en misschien een ryzen 5 aanraden. Als je echt competitive wilt gaan is misschien de logitech gpro wireless wel mooi spul. Net als met de muismat trouwens. De steelseries qck plus wordt door een hele hoop professionele spelers aangeraden. Ik zou zelf eerlijk gezegt de processor naar een ryzen 7 doen en in plaats daarvan 32gb ram nemen. Vergeet je xmp/docp trouwens ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Thehope schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:09:
vereet niet je monitor op 240hz in te stellen in de windows settings en in de amd drivers. ik zou bij deze processor een goed b550 moederbord of zelfs een x570 moederbord nemen, want ik zou het moederbord dat je nu hebt alleen voor een ryzen 3 en misschien een ryzen 5 aanraden. Als je echt competitive wilt gaan is misschien de logitech gpro wireless wel mooi spul. Net als met de muismat trouwens. De steelseries qck plus wordt door een hele hoop professionele spelers aangeraden. Ik zou zelf eerlijk gezegt de processor naar een ryzen 7 doen en in plaats daarvan 32gb ram nemen. Vergeet je xmp/docp trouwens ook niet!
Hoi @Thehope

Bedankt! Hier kan ik wel wat mee .. Ik heb zelf liggen twijfelen tussen de Ryzen 7 of de 9 .. Misschien kan ik inderdaad wel zakken naar de 7 dan. Waarom raad je meer RAM aan? Ik stel de vraag omdat ik er niets van ken .. Niet om je te bekritiseren.

Wat is xmp/docp? Sorry complete noob hier ..

Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brainsick
Beste

Bij deze mijn finale build .. Alle reacties zijn welkom! Bedankt!

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 679,-€ 679,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,46€ 75,46
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 159,90€ 159,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 125,05€ 125,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 106,90€ 106,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.571,11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:21
als je een ryzen 3700x koopt , bereik je precies t zelfde. Voor een beetje fortnite een PC kopen van 2800 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Brainsick schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:31:
Beste

Bij deze mijn finale build .. Alle reacties zijn welkom! Bedankt!

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 679,-€ 679,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 99,90€ 99,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,46€ 75,46
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 159,90€ 159,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 750W€ 125,05€ 125,05
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 106,90€ 106,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.571,11
toon volledige bericht
Met een systeem dat niet eens de helft kost bereik je exact hetzelfde. Voor Fortnite op low heb je geen 12 cores en 6800XT nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsick
Ik wil graag een futureproof build .. Ik ga niet enkel Fortnite spelen in de toekomst .. Het kan goed zijn dat ik binnen een jaar een ander spel full-time ga spelen .. De kostprijs is nu wel duur, maar het aantal uur plezier dat ik uit deze PC ga halen rechtvaardigt die kostprijs wel bij mij .. Ik speel dagelijks bijna 3-4u. Gamen is mijn main hobby.

Je kan ook een week naar Ibiza gaan en 1000 euro opdoen op 7 dagen bij manier van spreken .. Het is mijn eerste build en ik wil er graag toch zeker 3-5j mee voort kunnen ..

Dus mijn eerste post was niet volledig. Ik besef dat deze build veel te sterk is om wat Fortnite te spelen op 240FPS, maar ik kijk ook naar de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Brainsick op 29-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Dan nog. Je kunt nu beter de helft uitgeven en over zeg 3 jaar een nieuw systeem voor de verkoop van dat systeem + de andere helft van je huidige budget. Dan heb je op dat moment een sneller systeem dan wanneer je nu over de top en veel te duur, want dat zijn de nieuwste AMD cpu's en videokaarten op dit moment, gaat kopen.
Pagina: 1