Switch voor uitbreiding router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:07
Ik wil graag een switch aanschaffen wegens te kort aan porten op de router maar zie door de bomen het bos niet meer, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Dien ik naar een unmanaged of managed switch te kijken? Voor de rest niet super veel eisen, het zou prettig zijn als hij stil is en het moet een gigabit switch zijn en 8 poorten.

Wat gaat er allemaal op aangesloten worden?
  • TV
  • Mediabox next (toekomst)
  • PC
  • Homebase voor de bel
  • raspberry pi
  • Server/nas (komt volgend jaar).
Voor de rest staat nu nog niks op de planning, maar wie weet :) .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesNetgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3€ 35,99€ 35,99
1Netwerk switchesTP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)€ 26,19€ 26,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,18

[ Voor 45% gewijzigd door dutchnltweaker op 02-10-2020 11:58 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet niet meer precies waarom maar TP-Link heb ik links laten liggen en het huis volgepropt met pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

/edit: ohja, niet elke 5-poorts (van NetGear) heeft voldoende geheugen dus als je daar firmwares wil upgraden, moest dat in 2 of 3 losse stappen en/of de startten niet op en mocht je je laptop direct op de switch gaan prikken. Vandaar dat ik dis 8-poorts gekocht heb.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2020 11:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

lier

MikroTik nerd

Verschil 5 of 8 poorten kan alleen jij beoordelen:

- noodzaak korte termijn
- noodzaak lange termijn

Welke provider gebruik je? Bij IPTV is het handig als je switch IGMP snooping ondersteunt. Op basis hiervan kan je denk ik prima wat vinden :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dutchnltweaker
lier schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:44:
Verschil 5 of 8 poorten kan alleen jij beoordelen:

- noodzaak korte termijn
- noodzaak lange termijn

Welke provider gebruik je? Bij IPTV is het handig als je switch IGMP snooping ondersteunt. Op basis hiervan kan je denk ik prima wat vinden :)
Ik neig ook meer naar de 8 toe (meer ga ik hier niet nodig hebben), wij hebben hier ziggo als provider dus geen iptv.

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 20:41
Ik zou ook altijd naar een 8 poorts switch neigen, bij een 5 poorts kom ik er altijd 1 te kort.

Zelf heb ik de Linksys LGS 108 gebruikt https://tweakers.net/pricewatch/380951/linksys-lgs108.html

• dutchnltweaker
MAX3400 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:44:
Weet niet meer precies waarom maar TP-Link heb ik links laten liggen en het huis volgepropt met pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

/edit: ohja, niet elke 5-poorts (van NetGear) heeft voldoende geheugen dus als je daar firmwares wil upgraden, moest dat in 2 of 3 losse stappen en/of de startten niet op en mocht je je laptop direct op de switch gaan prikken. Vandaar dat ik dis 8-poorts gekocht heb.
Ik ga ook voor een 8 poorts, zo heb ik altijd nog wat bij de hand en zit ik niet gelijk tegen me max aan.
Waarom verkies jij netgear boven tp link?

Hier twijfel ik dus tussen:
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,18

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Even een schopje richting Componenten Aankoopadvies

www.google.nl

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De TP-link is gewoon prima voor wat je nodig hebt. Geen managed switch nodig en TP-links doen wat ze moet doen voor een goede prijs.

• dutchnltweaker
Hann1BaL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:05:
De TP-link is gewoon prima voor wat je nodig hebt. Geen managed switch nodig en TP-links doen wat ze moet doen voor een goede prijs.
Ik twijfel dus tussen de netgear en de tp link, wat is jouw beweegreden om mij de tp link te adviseren?
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,18

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dutchnltweaker schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Ik ga ook voor een 8 poorts, zo heb ik altijd nog wat bij de hand en zit ik niet gelijk tegen me max aan.
Waarom verkies jij netgear boven tp link?
Omdat op moment van kopen ik wel een managed switch nodig had ivm de configuratie voor KPN televisie. En in de specs van TP-Link was er nogal wat onduidelijkheid welke versie je geleverd krijgt / kreeg en dus hoe je wel/niet kon managen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

dutchnltweaker schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:12:
[...]

Ik twijfel dus tussen de netgear en de tp link, wat is jouw beweegreden om mij de tp link te adviseren?
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 62,18
TP-link is wat goedkoper en ik heb verschillende modellen in gebruik (met en zonder PoE) en allemaal werken ze prima en geen uitval. Ik heb door de jaren heen wel wat andere switches gehad die er mee nokten zoals Linksys, Asus.

het is verder ook wat tientjes werk, dus niet teveel tijd aan besteden denk ik dan. Welke je ook bestelt, het komt goed. Ze geven allemaal GBit/s door.

[ Voor 4% gewijzigd door Hann1BaL op 02-10-2020 12:21 ]

Verwijderd

Hier in huis al jaren 2 goedkope TP Links die zwaar belast worden. Geen centje pijn. Werken altijd. Geen cent teveel uitgeven aan dit soort simpele apparatuur.

• dutchnltweaker
Tnx voor alle reacties, ik ben voor de pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) gegaan.

Nog 1 vraagje, wat is wijsheid? Van de connectbox (in bridge) naar de router en dan de switch aansluiten of connectbox, dan switch en op 1 van de poorten van de switch de router aansluiten.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
CB -> router -> switch

andersom kan wel, maar dan maak je het een stuk ingewikkelder...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Pagina: 1